hallo
mijn v90 6cilinder heeft een probleem
stationair draait de motor uitstekend bij meer toeren ook, alleen wanneer je van stationaair naar meer toeren gaat dan is het net of de motor niet genoeg brandstof krijgt, hij doet dit zowel op gas als benzine.
hij hapert en bokt dan,bobines en bougies zijn ok.bij 140 rijd hij prima alleen het overnemen van stationair naar meer toeren geeft problemen
wie o wie?
groet Hans
wil van stationair naar gasgeven niet goed opnemen v90
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 23:07
- Locatie: scharnegoutum
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Mij lijkt het dat er een probleem kan zijn met de luchtmassameter.
Misschien moet je deze vraag eens stellen op het 700/900 verenigingsforum?
Daar zitten wat mensen met verstand van de toch wel zeldzame v90.
Mooie auto trouwens!
Misschien moet je deze vraag eens stellen op het 700/900 verenigingsforum?
Daar zitten wat mensen met verstand van de toch wel zeldzame v90.
Mooie auto trouwens!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Op de Volvo700vereniging is ook iemand die dat opviel op een sleuteldag, tenminste, als ik jouw vraag goed interpreteer.
Vanuit stationair het gaspedaal indrukken, lijkt het net of het blok zich verslikt en pakt een halve seconde later weer op zoals het zou moeten.
Dat was dan wel bij een S90, maar ook op gas.
Vanuit stationair het gaspedaal indrukken, lijkt het net of het blok zich verslikt en pakt een halve seconde later weer op zoals het zou moeten.
Dat was dan wel bij een S90, maar ook op gas.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 23:07
- Locatie: scharnegoutum
bedankt maar hij doet het zowel op lpg als benzine bobines doen het allemaal,maar ik twijfel aan de bougies, zitten er ook al z,on 200000 km in.
wel van die speciale met 3 punten. de luchtmassameter zit net onder de slang naar het inlaatspruitstuk en deze willen bij de 940 serie nog wel eens problemen geven maar dan is het gewoon even wd40 erin en het probleem is weer een half jaar opgelost.
ik zet wel even een vraag op het 700 forum,maar als er iemand nog suggesties heeft welkom.
groet Hans
wel van die speciale met 3 punten. de luchtmassameter zit net onder de slang naar het inlaatspruitstuk en deze willen bij de 940 serie nog wel eens problemen geven maar dan is het gewoon even wd40 erin en het probleem is weer een half jaar opgelost.
ik zet wel even een vraag op het 700 forum,maar als er iemand nog suggesties heeft welkom.
groet Hans