Iemand ervaring met verbruik in de xc60 met een T6 motor? Nogal een non-onderwerp voor de gemiddelde T6 koper denk ik, maar OK, ik reed hiervoor dan ook 6 jaar een D5 . Na ruim 1000km heb ik het verbruik op de 13,9L/100km kunnen krijgen (en, ondanks veel rustig rijden, de teller even een keer over de 210 km/h ). Iemand al langere ervaringen m.b.t. het verbruik?
Vandaag eens gekeken naar waarschuwing bij bijna lege tank. Ik had volgens BC nog 70km te gaan, maar niks geen waarschuwing. Toen toch maar even gaan tanken...
Dat lijkt me inderdaad een hele overgang, als je gewend bent om met opgekeerde cijfers te rekenen bij een diesel (1 op 7 versus 7 l /100km..(of beter;-) )
Zou me kunnen voorstellen dat je blok over een paar k km wel wat zuiniger wordt en ook de winter eist zijn tol, vooral koude start etc. Maar goed, voor wat hoor wat immers, de paardjes galopperen niet voor niets.
Is het rijgedrag en de prestaties een beetje wat je ervan had verwacht? Als je een diesel gewend bent is een benzine op zich weer effe wennen. Anderzijds heeft dit blok natuurlijk geen gebrek aan koppel, dus zal het in de praktijk misschien wel wat meevallen. Wel raar dat ie nog geen melding heeft gemaakt van zijn bijna lege tank. <70km lijkt me wel een afstand waarbij je al even een seintje gehad zou willen hebben.
moet dat 'seintje'' inderdaad nog eens controleren. Dealer had ook geen pasklaar antwoord; hooguit zou er een detectie kunnen zijn o.b.v. absoluut brandstof niveau. Als dat zo is, is dat wel gevaarlijk; ben je stevig aan het blazen bij de oosterburen, 1 op 5 of zo, heb je ineens nog 30km te gaan...
De T6 sleurt er inderdaad behoorlijk aan. Automaat is erg relaxed, maar niet echt sportief (de D5 V70 was handgeschakeld). De sportstand, pookje-naar-rechts, helpt wel aardig mee. Het toeren maken maakt het sportieve gehalte wel duidelijk hoger, en het accelereer-vermogen is ook ech wel sterker dan de D5. Durf nog niet helemaal voluit te gaan, nog slechts 1300km gereden tot nog toe. Maar dat komt nog wel .
Ik had eigenlijk niet anders verwacht van een T6. Ik reed met de xc90 d5
1:10 en de xc60 verbruikt hetzelfde dus is het niet zo verwonderlijk dat de T6
veel meer verbruikt.
Heb gisteren de hele dag met een XC60 T6 gereden. Wat een fantastische wagen zeg!
Ik heb er 290km mee gereden waarvan het merendeel op de snelweg met snelheden rond de 120-140km/h.
De verbruiksmeter gaf aan 13.1l. Na het tanken aan het einde van een mooie dag even gerekend en toen kwam ik uit op 1 op 7,8 :shock:
XC40 Single Ultimate MY2023 Non-Volvo's XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803 V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
verbruik blijft hangen rond 13,6-13,9 l/100km, ook omdat ik nogal wat stadsverkeer rijdt. Wat ik vooral jammer vind is de beperkte actieradius; als je 'm op de snelweg eens langer op de staart zou trappen, bij de Oosterburen bijvoorbeeld, zul je meteen met een schuin oog moeten kijekn naar de bewegwijzering voor het volgende tankstation.
Los hiervan bevalt de auto bijzonder goed, lekker comfortabel en keer op keer moooi om naar te kijken!