Ik durf te bestrijden dat die kleine motortjes in de praktijk ook een echt laag verbruik hebben, zie dezer dagen wel heel erg veel Priussen en Honda's Hybrids voluit op de 3e baan gaan zogenaamd milieubewust bezig zijn met hun dan 1 op 10 (maar wel met 14 % bijtelling natuurlijk) iin Zweden incasseren ze wel de SEK 10.000,-- milieusubsidie op een E85 auto om vervolgens nooit E85 te gaan tanken.Volvopa schreef:Goed dit wordt dus een andere discussie daar waar het gaat of een verminderde uitstoot van de auto's in EU meehelpen het broeikas effect significant terug te dringen. Dit draagt dus voor geen meter bij.
Maar goed de publieke opinie is getuige de reacties goed beinvloed en de fabrikanten springen daar op in door kleine en zuinige motoren aan te bieden die vooralsnog geen echt vermogen bieden. Het ging mij dus om het rijplezier en dat krijg je bij de klasse die ik opnoemende nu eenmaal meer van een motor met wat "push" en niet in een 2.0D Audi, volvo, BMW of Mercedes. Ik betwist ook dat in het E-segment er alleen maar kleine, zuinige en laag vermogende motoren worden verkocht.
Maar goed een ieder zijn meug. Als je gelukkig wordt om een grote auto te rijden met een klein en zuinig motortje en het gevoel hebt iets bij te dragen aan een schoner milleu dan is dat toch prima. Voor mij in elk geval niet, ik doe het nog maar gewoon met mijn zeer asociale E-label 2.5T omdat voor mij autorijden ook "leuk" moet zijn. Ik lever mijn positieve bijdrage aan het millieu op talloze andere manieren zodat ik met een gerust hart het gaspedaal kan vloeren om in 7 seconden de 100 te halen
Het milieu weet wat tegenwoordig maar geen hond die er naast het mogelijke financiele voordeel pakken bereid is verder wat aan te willen doen.