Hoeveel zit er toch in mijn tank?

Plaats reactie
S80 TDI
2nd Gear member

Enkele weken heb ik mezelf een groot cadeau gedaan: Een S80 2.5 TDI automaat, met volledig zwart leer en houtinleg op het stuur! Een topwagen!

Nu heb ik echter een probleem: De tankmeter blijft liggen. Bovendien geeft de boordcomputer aan dat er --- tot lege tank is en brandt het reserve lampje brandstof wanneer die zin heeft.

In de hoop dat het in de vlotter zit ben ik begonnen met het demonteren van de zitting van de achterbank. Al snel kwam ik twee afdekplaten tegen. Eentje in het midden aan de linkerkant van de auto, de ander rechts precies onder de rugleuning. Doordat de leuning ervoor zat heb ik die niet verder durven ontmantelen. Het leek erop dat hier de brandstofpomp zit: Klopt dat? Vervolgens ben ik maar begonnen met de wat makkelijker toegankelijke dop. Hieronder zat de vlotter. Deze leek het normaal te doen. Er waren echter draadjes op aangesloten die de tank ingingen. Waarvoor zijn die? Lopen die naar de tweede vlotter? Hoe werkt het reserve lampje? Heeft die een aparte sensor. Ik heb ergens gelezen dat de S80 twee reserve meters heeft en twee vlotters... Ik heb 1 vlotter gevonden, maar waar zitten die andere dan?

Zit ik wel in de goede richting te denken? Voor de rest werkt alles perfect!

In de meantime zou ik graag willen weten wat de tankafstand is. Als ik nu iedere 500 kilometer had willen tanken dan had ik wel een T6 gekocht..
Ben
Executive Member
Contacteer:

Gefeliciteerd met je nieuwe auto!
vertel even welke bouwjaar de auto is. Misschien gaat het dan wat gemakkelijker met het geven van advies.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
hadico
5th Gear member

Je auto heeft twee vlotters de rechter zit de pomp op de linker is alleen een vlotter ,meting is links en rechts apart ,uit deze metingen word het totaal berekent wat je op het dash hoort te zien .
Schema 2001 zegt dat op de vlotter positie 5 6 7 groen zwart bruin van de vlotters zijn groen is de linker en blauw is de rechter en zwart de gemeenschapelijke aansluiting.
Weet niet of de kleur klopt met jou auto maar mogelijk heb je hier wat aan.
S80 TDI
2nd Gear member

Het is een 2.5 TDI uit april 2000.

Waar zou ik de rechtervlotter kunnen vinden? Zit die bij de pomp? Hoe zit het met de reverve meting? Is dat een aparte sensor?
hadico
5th Gear member

Nee er zijn maar twee vlotters voor het geheel, de rechter vlotter zit half onder de rugleuning van de achterbank onderling zijn ze doorverbonden door een brandstofleiding en bedrading.
Mocht het nodig zijn om de rechter eruit te nemen maak dan aan de linkerkant aan de slangen een electradraad oid vast ,dit om het monteren wat makelijker te maaken je kunt hem dan middels de draad weer terugtrekken.
streetie
5th Gear member
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

heb zelf een 2.5D uit 1999 en rijd hier gemiddeld 6,5l per 100km mee als ik veel in de stad rijdt rij ik veel op de grote weg en kan ik rustig doorrijden op 120 km dan haal ik de 5,5l 100km regelmatig.

Op de duitse autobahn heb ik ook wel eens 10l/100km gereden naar bremen. Maar dat ging met een snelheid die in nederland leidt tot verlies van rijbewijs.
Overigens in een S80 nog steeds een comfortabele snelheid.
Kortom het verbruik is echt afhankelijk van je rijstijl. 1000-1200km met een tank van 80l moet je makkelijk kunnen halen.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Thijs
7th Gear member

De V70 heeft een 70 litertank waar je als hij goed leeg is en hem goed aftankt nagenoeg 80(!!!) liter in past. Ik rij hier zonder echt moeilijk voor te doen sowiezo 1100 km mee. Nou, de S80 heeft volgens mij 80 liter volgens opgaaf, dus dan moet je volgens mij ook best de 1100 km per tank halen!

Veel plezier met de nieuwe auto!!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
BartS
4th Gear member

Tarman T schreef:De V70 heeft een 70 litertank waar je als hij goed leeg is en hem goed aftankt nagenoeg 80(!!!) liter in past.
De eerste bouwjaren beschikken zelfs over een 80 liter tank. Met de turbobenzinemotoren wel zo prettig.
S80 TDI
2nd Gear member

Vandaag bij de dealer geweest. De linker vlotter blijkt kapot te zijn. Een nieuwe kost 70 ex btw. Inclusief inbouwen komt dat op 400 euro uit...

Naar mijn mening zit de vlotter direct onder de afsluitdeksel en moet dat geen 2 uur arbeid kosten, maar weet iemand bij de inbouw of de computer gereset moet worden? of is het plug and play?
hadico
5th Gear member

Linker vlotter is goed te bereiken en is plug and play moet in een uurtje zeker klaar staan ,ik denk dan ook dat er een foute prijs is opgegeven nl die van de rechter ,zou ze hierover even contacten .
Plaats reactie

Terug naar “S80”