linkerraam (bestuurderzijde)

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
zak
Starter

Heren,

Als ik mijn raam bedien zakt deze scheef naar beneden en moet ik met de hand het raam weer in zijn "horizontale" positie brengen en dan met de schakelaar raam om hoog sturen en met de hand het raam begeleiden.

Wie weet de oorzaak en wat is er aan te doen en misschien weten jullie ook nog een swat dit met gaat kosten.

Groetjes,

Zak
Oceanracer
Geartronic member

Ik heb er al eens eerder over gelezen en dan vooral dat er te lang mee is/werd doorgereden, waarna de hele boel krom is getrokken en het hele binnenwerk moest worden vervangen.

Dus tot die tijd het raam niet gebruiken en opnieuw (goed) laten plaatsen. Dit kan bij de dealer, maar ook een Volvo-garage of schadebedrijf weten hoe dit is op te lossen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
hadico
5th Gear member

Het raam zit met twee plastic geleiders aan de rails vast als er een breekt heb je goede kans dat het mechaniek door open en dicht doen word verbogen in het portier.
Meest voorkomende oorzaak is dat je rubber raamgeleiding stroef loopt of in de zomermaanden boomhars op het raam,als het raam te veel belemmerd word breken de plastic geleiders af.
Oceanracer
Geartronic member

Dat stroeve lopen van het raam heb ik ook eens last van gehad. Er is toen bij de dealer iets in de rubbers gespoten. Zou ik (ter voorkoming van problemen) daar ook gewoon WD40 voor kunnen gebruiken, of adviseer je daar een ander middel voor?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”