Beste forumleden,
Nadat mijn V50 ontdaan was van enkele deukjes (restylen) en gepoetst was, heb ik steenslag opgelopen op de motorkap en beide voorschermen. Ook hebben waarschijnlijk enkele kinderen sneeuw van mijn auto afgehaald, want er zitten ook enkele krassen op.
Heeft iemand tips om deze kleur: Black Saphir 452 te behandelen. Een poetsbeurt is geen optie, omdat men deze beschadigingen er niet uit kunnen krijgen.
Spuiten is het laatste wat ik wil, als er geen oplossing voor is.
Ben benieuwd naar jullie reactie's!!!
Patrick
HELP: Steenslag en krasbeschadiging
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 25.09.2008 - 15:24
- Locatie: Damwoude
VW Passat Variant 19TDI, 120pk, 2000
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
ik had op mijn S60 Black Saphire ook een aantal krassen van een wasstraat en de bekende sleutel-bos-krassen rond de handvaten. Deze zijn allemaal met een diepte-polering weggehaald door een professioneel poetsbedrijf ... misschien dat de detailling-specialisten hier op het forum je kunnen helpen?
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
- Locatie: Huissen (naast Arnhem)
- Contacteer:
Heb je een foto van de krassen ?
Machinaal detailen (poetsen) is er erg veel mogelijk.
Machinaal detailen (poetsen) is er erg veel mogelijk.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 25.09.2008 - 15:24
- Locatie: Damwoude
De witte onderlaag is zichtbaar. Auto is al een keer door een poetsbedrijf machinaal gepoetst.
Zal zien of ik een foto op het forum krijg.
Patrick
Zal zien of ik een foto op het forum krijg.
Patrick
VW Passat Variant 19TDI, 120pk, 2000
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
- Locatie: Huissen (naast Arnhem)
- Contacteer:
Ah als de primer er al doorheen komt kun je nog gaan opvullen met kleur lak en daarna wetsanden, machinaal polijsten etc.
Maar daar krijg je het bijna nooit 100% onzichbaar mee helaas.
Maar daar krijg je het bijna nooit 100% onzichbaar mee helaas.
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
Steenslag is heel makkelijk goed weg te halen , mijn tip : een sate prikker en een lakstiftje, je vult het holletje met verf (met het puntje van de sate prikker) zoveel dat er een bolletje op komt en dan laat je dit drogen en polijst je het zachtjes met mequiers Scratch-X tot het helemaal "flush" is met de rest van je lak.!
Zal volgende keer een fototje bijvoegen
Zal volgende keer een fototje bijvoegen
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Vanwaar de angst voor spuitwerk? Als de primer er al door komt lijkt mij dit toch echt de fraaiste manier om het weg te werken. Polish = schuren, polijsten feitelijk ook. De beschadigingen zullen toch weer zichtbaar worden op termijn en je blijft je eraan ergeren.
En satehprikkers heten satehprikkers omdat je er sateh aan moet prikken; in elk geval geen oplossing voor deze verfkleur... dat is naar mijn mening alleen een handige oplossing op een effen gekleurde auto, niet op een lak zoals black saphire...
En satehprikkers heten satehprikkers omdat je er sateh aan moet prikken; in elk geval geen oplossing voor deze verfkleur... dat is naar mijn mening alleen een handige oplossing op een effen gekleurde auto, niet op een lak zoals black saphire...
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
Iedereen moet het voor zichtzelf weten hoor, het was ook maar een tip.
Je kan achteraf altijd nog spuiten maar t scheelt wel roest plekken. mijn auto is ook black saphire en het werkt prima. achja dan laat je je auto toch om de 3 jaar spuiten! ook leuk !
Je kan achteraf altijd nog spuiten maar t scheelt wel roest plekken. mijn auto is ook black saphire en het werkt prima. achja dan laat je je auto toch om de 3 jaar spuiten! ook leuk !

History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08