Alg Techniek

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Hersbach
Starter
Contacteer:

Ik heb een radio-navigatie systeem (Dayton MS4200) in mijn volvo 940 bouwj 1997 geplaatst. Maar als ik 35-50 km heb gereden gaat het ABS waarschuwingslampje aan. Ik heb de verbinding met de snelheidsmeter weer ongedaan gemaakt en alles werkt weer normaal, maar de snelheidsmeting loopt nu alleen via de GPS. Wat heb ik verkeerd gedaan en wie kan mij helpen om het toch zo aan te sluiten dat als werkt. Bijvoorbaat mijn dank
Cees Hersbach Dronten
EV
2nd Gear member

Waar heb je het snelheidsignaal opgepikt? (van welke kabel?)

Er zijn setjes te krijgen met een sensor en een gever, deze monteer je op de aandrijfas, heb ik goede ervaringen mee, misschien is dit een optie?

EV
Hersbach
Starter
Contacteer:

EV Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ik heb het signaal opgepikt achter de snelheidsmeter in het dashbord, de groen witte kabel. Deze heb ik eerst doorgeknipt en toen een stukje gereden en de snelheid meter gaf geen snelheid meer aan. Daarna heb ik de kabel van de radio-navigatie systeem van Dayton MS 4200 aan deze kabel vast gezet. Daarna kreeg ik de reactie zoals in mijn vraag. Ik ben ook nog naar mijn Volvo dealer geweest en deze dachten dat het aan mijn sensor lag op de achteras en deze is vernieuwd. Helaas zonder resultaat. wel 165,00 euro kwijt. dus daarna maar de kabel weer los gemaakt van de snelheidsmeter.
IkeV70
5th Gear member

Dat snelheidssignaal komt van de ABS computer. Kennelijk veroorzaakt de navigatie radio storingen op de kabel waardoor uiteindelijk je ABS lampje gaat branden.
Is er geen snelheidskabel aanwezig in je radiostekker?
Is de massa aansluiting van de radio wel goed?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”