remblokken

Alles over de 440 / 460
Iroll
6th Gear member

Sorry Nielo zie je bericht nu pas. ATE is prima spul. Wat heb je er voor betaald en waar gekocht? En welke schijven heb je vervangen, voor of achter?
nielo
3rd Gear member

ik heb voor de schijven en blokken 110 betaald.
de voorkant,heb sinds ik een noodstop heb moeten maken een klacht ervan:(
alles lijkt erop dat de voorremmen haast kaduuk zijn.
bij een automateriaalzaak merci in a,dam.
nog niet vervangen,morgen hoop ik haha.
achter heb ik trommel en die laat ik doen,geen ervaring met trommel remmen vervangen:(
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
nielo
3rd Gear member

Dit weekend ga ik de remschijven en blokken vervangen en ook de distrubutie,multi riem e.d. laat ik morgen doen.;)
nielo
3rd Gear member

Hmm,kreeg die houder van de remblokken niet los :-x
kijken wat het kost omdat maar ook bij de monteur te laten doen:(
Iroll
6th Gear member

Die bouten zitten behoorlijk vast. Je hebt een 6punts dop 17 nodig, niet de 12punts die hebben te weinig grip en draaien daardoor de bout rond. Een hele goede stevige ratel en een stuk buis als verlengstuk om kracht te kunnen zetten. Laat de bouten min. 24uur weken in een goede kruipolie om de roest optelossen. Geen WD40 dat werkt lang niet zo goed. En vergeet niet om de auto stevig op te bokken zodat ie stabiel staat! leg het voorwiel onder de dorpel, mocht ie van de bokken afschieten dan vangt het wiel 'm op.
nielo
3rd Gear member

Ik laat het zo doen door een monteur waar ik altyd kom,die gaat ook zo de riem vervangen,dan weet ik de volgende keer wat voor dopsleutel ik de volgende keer nodig heb:)
evanmandos2
2nd Gear member

Die houders van de remklauwen zijn krengen! zelf heb ik na een stahlwille dop(6-kant) gefuseers te hebben met de bout, op zo'n manier dat ze nog steeds getrouwd zijn, de flex gepakt, koppen eraf geslepen...

het is een wat vaag boutmaatje, maar bij de fabory kunnen ze deze wel uit magazijn leveren(a 14 cent per stuk ofzo), die bouten zan dan 1/2 mm te lang, maar het past wel zonder aanlopen o.i.d. let er dan ook op dat je wel de juiste treksterkte/hardheid meeneemt.

het is wel te doen zonder grof geweld, maar dan moet je echt 2 dagen regelmatig inspuiten met exhte kruipolie/imal, ranzig opstoken(roodgloeiend), afkoelen en herhalen. uiteindelijk besluiten de bouten om los te komen(ik had daar geen tijd voor nee).
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo :D 282000 & going very strong
M-otje
2nd Gear member

Even topic omhoog gehaald,

Mijn remmen trillen enorm als ik afrem bij hoge snelheden (120 en hoger)
Waaraan ligt dit?

Verder, mocht het de remblokken of schijven zijn, zijn deze makkelijk zelf te vervangen?

Misschien iemand een (nederlandse) how to do voor mij??

En wat is nou echt de beste keus voor de remmerij?
dr hilus
2nd Gear member

Suggestie: kromme remschijven? Al is mijn ervaring dat je dat wat meer voelt bij wat lagere snelheden.

Door langdurig stevig remmen worden de remschijven goed heet; als je daarna bijvoorbeeld voor het stoplicht je voet op de rem houdt, koelen de remschijven niet gelijkmatig af en trekken ze na verloop van tijd iets krom.

Een handleiding ter vervanging staat hier ergens op het forum, dacht ik.
M-otje
2nd Gear member

Vandaag bij 2 garages geweest.
Bij allebei de garages werd er direct verwezen naar de remschijfen.

Wat 1 monteur zei, wat ik trouwens wel opmerkelijk vond, is dat het zou liggen aan de draagarmen, of eventueel de rubbers, maar ik voel totaal geen trilling tijdens het sturen.

Alleen bij hard op de rem trappen voel ik het trillen van de wielen/remmen/schijven. Verder als ik langszaam rijd en ik rem af, dan voel ik geen trilling.

Edit# Wat ik wel soms voel is dat de auto hobbelt (als ik op een mooie glad wegdek rijdt)

Ik heb er net nieuwe banden onder, en ik voelde het ook al met de winterbanden. Dus daaraan ligt het in ieder geval niet.

Dit terug komend op de draagarmen: Zouden de rubbers kapot zijn?

Graag jullie hulp.

Bedankt
M-otje
2nd Gear member

M-otje schreef:Vandaag bij 2 garages geweest.
Bij allebei de garages werd er direct verwezen naar de remschijfen.

Wat 1 monteur zei, wat ik trouwens wel opmerkelijk vond, is dat het zou liggen aan de draagarmen, of eventueel de rubbers, maar ik voel totaal geen trilling tijdens het sturen.

Alleen bij hard op de rem trappen voel ik het trillen van de wielen/remmen/schijven. Verder als ik langszaam rijd en ik rem af, dan voel ik geen trilling.

Edit# Wat ik wel soms voel is dat de auto hobbelt (als ik op een mooie glad wegdek rijdt)

Ik heb er net nieuwe banden onder, en ik voelde het ook al met de winterbanden. Dus daaraan ligt het in ieder geval niet.

Dit terug komend op de draagarmen: Zouden de rubbers kapot zijn?

Graag jullie hulp.

Bedankt

Ik heb zojuist even op de snelweguitrit wat testen gedaan, bij 120 en harder trilt de voorkant behoorlijk en ik merkte dat ik ook remkracht kwijt was. Dus dat wil zeggen dat ik veel langer erover doe om tot stilstand te komen. Zal dit dan toch komen door kromme remschijven?

Iemand misschien dan ook nog enig idee als dit ook te maken heeft met de draagarmen of de rubbers daarvan?

Mark
M-otje
2nd Gear member

EDIT # Nu vandaag gekraak gehoord bij voorkant auto, waarschijnlijk links, nu ga ik toch twijvelen, zijn de rubbers kapot? En zijn daardoor dan toch de remschijven krom?

Iemand die antwoord weet te geven?
Iroll
6th Gear member

Trillen bij het remmen zijn hoogstwaarschijnlijk kromme remschijven. Die dingen heb je al voor €40 per set. Vervangen tegelijk met de blokken. Door kapotte rubbers van de draagarmen krijg je geen kromme remschijven, dat is onmogelijk.
Trilt de auto zonder te remmen dan kunnen het de rubbers zijn. Normaal kan het een onbelans in de wielen zijn, maar je zegt dat het ook zo was bij de winterbanden. Dus draagarm rubbers of aandrijfas die verrot is die het trillen veroorzaakt.
M-otje
2nd Gear member

Aandrijfas kapot? Dan zou dat toch moeten bonken?

Verder heb ik een 96ér 460, zijn de draagarmrubbers goed zelf te vervangen? Zijn het geperste rubbers?

Als ik nieuwe blokken ern schijven wil dan wil ik betere remmen.
In het begin van deze topic worden verschillende merken genoemd.
Maar wat zijn nou goede remschijven en blokken? Die samen perfect remmen?

Mark
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Origineel remt príma ! Ik heb rondom 'imitatie' zitten (ferodo) en vooraan blijft het maar piepen (genoeg kopervet). Goedkoop is meestal toch duurkoop..
Wiebe
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb ook Ferodo spul vooraan, piept ook :(
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
M-otje
2nd Gear member

Ik wil absoluut geen piepende remmen, dus idd geen goedkope dingen voor mij.
Mijn vorige auto die had zulke gigantische piepende remmen dat zelfs vrachtwagenchauffeurs keken wat eraan kwam gereden.

En dit irriteerde mij mateloos.

Dus de perfecte combo?
Iroll
6th Gear member

Aandrijfas kapot? Dan zou dat toch moeten bonken?
Ligt eraan wat er beschadigd is, als het loopvlak van de tripod koppeling beschadigd is dan gaat ie trillen onder last.
Rubbers van de draagarmen zitten idd geperst. Op mp staan ze in de aanbieding voor €12,50. Je hebt dus een pers nodig om ze erin en eruit te persen. De meeste mensen kiezen er daarom voor om de hele draagarm te vervangen. Maar als je een beetje handig bent en de randen v.d stalen bussen van de nwe rubbers afschuind met een zoete vijl en wat vet gebruikt zodat ze er makkelijker en recht inglijden moet het lukken.
Je hebt black stuff remblokken van EBC en Brembo schijven, dat is wel een aardige combi. Ik vind de standaard remmen van de 400 serie maar erg matig, ik heb ook een '73 P1800ES en die remt een heel stuk beter en prettiger.
M-otje
2nd Gear member

Ik ben vandaag eens naar een onafhankelijke apk-station geweest.

Aandrijfassen goed,
Aandrijfasrubbers goed,
Remmen rechts goed,
Remmen links matig.

De linker rem is licht krom en deze remt ook matig, zoals ik al had verwacht. Voor APK was vervanging niet nodig, maar zal wel een adviespunt worden. Daarom laat ik deze absoluut vervangen, natuurlijk links én rechts + de blokken.
Remmen zijn immers uitermate belangrijk.

Maar dit was wel goed om te weten hoe het er nu mee staat.

En dit alles hebben ze gratis gecheckt.

Echt top! ! !
M-otje
2nd Gear member

Hallo,

Hier ben ik weer.

Voordat ik nieuwe remmerij ga kopen wil ik weten als dit goed spul is:

De site waar ik het misschien vandaan wil halen:

http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... emcilinder, Achter Links&cat=r&ind=14&aantal=0

Remblokken: 36703 /S
Sport-remblokset, (4x) Voorzijde Sportkwaliteit
Merk / Systeem: Lucas
€44.13 per set

Remschijven: 15929/S
Brakemax Sport-remschijfset (2x ) Voorzijde
€116.62 per set

Of,

15929
Remschijfset (2x ) Voorzijde
€63.14 per set

Wat is een goede keuze?