Ik heb twee jaar terug onze v70D laten chippen door rica (door de dealer, maar in 't zwart - wou niets op papier om problemen te vermijden).
Ondertussen is de software van de wagen aangepast (o.a. standkachel geinstalleerd), en mogelijks upgedate (bij onderhoud?).
Zou de oorspronkelijke rica-upgrade nog aanwezig zijn? Ik twijfel soms. Alhoewel, als er inderdaad terug de oorspronkelijke software opstaat (v70D), blijft er dus 'maar' 126 pk over, terwijl de auto wel vlotjes rijdt. Ik rijd wel voorzichtig - ik wil de koppeling al dat rica-geweld besparen. Doel as vnl verbruik temperen en iets vlotter inhalen op snelweg.
Ondertussen ben ik aan het rondkijken voor onze andere wagen - xc90. Mogelijks PPC unit om niet hetzelfde voor te hebben : staat de tuning er nog op of niet...
Gaat RICA-tuning verloren na bijkomende SW-installatie?
-
- 5th Gear member
Ik denk dat je het wel zeker merkt of deze er nog opzit of niet.
Het verschil is te groot om niet op te vallen.
Anders rij je toch even bij Rica langs om te vragen of ze kunnen kijken if deze er nog op staat?
Het verschil is te groot om niet op te vallen.
Anders rij je toch even bij Rica langs om te vragen of ze kunnen kijken if deze er nog op staat?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Thijs
- 7th Gear member
Ik kan me niet voorstellen dat de software dan ineens weg is. Waarom zouden tuners anders de gehele eprom lossolderen en opnieuw van aangepaste gegevens voorzien als het ook kan door gewoon aan de boordcomputer te hangen???
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015