uitvallende Xenonverlichting.
-
- 1st Gear member
Als ik de auto start springen beide lampen netjes aan. Als ik ga rijden dan komt het voor dat de linker lamp even knippert of gewoon uitvalt. Het gebeurt steeds vaker. Als ik de schakelaar dan op stadslicht zet en daarna weer op dimlicht, dan springt hij weer aan. De ene keer blijft hij aan maar de andere keer blijft hij uitspringen. Het licht van beide lampen zijn nog mooi "wit/blauw". De lamp lijkt mij dan ook niet defect. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Kan het een zekering zijn of een regel-unit?
Opel Astra 1.7D '95
Renault Megane 1.5dci '03
Volvo S40 2.0D '04
Renault Megane 1.5dci grand tour '05
Volvo S40 2.0D '04
-
- 5th Gear member
Is dit orgineel xenon ?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 1st Gear member
Is af fabriek xenon. Computer is uitgelezen maar daar was niets in terug te vinden. Stekkers van beide lampen zijn nagekeken en daarna met iets ingesmeerd. De laatse twee dagen geen last gehad.( even afkloppen) Morgen gaat Tomauto de spanning controleren. Als die goed is dan gaat hij weer verder zoeken. Blijft leuk hè die elektronika.
Opel Astra 1.7D '95
Volvo S40 2.0D '04
Volvo S40 2.0D '04
- hadico
- 5th Gear member
Wil ook nog weleens vocht in je koplamp zijn de trafo hangt onder de lamp in een ruimte die ervoor gemaakt lijkt te zijn om water te verzamelen, dit komt meest via de lampjes van richting en stadlicht naar binnen.
Als het vocht is zullen de verbindingen op de trafo vermoedelijk aangetast zijn lekje is op te lossen door de pakkingringen van de lampjes licht in te vetten.
Als het vocht is zullen de verbindingen op de trafo vermoedelijk aangetast zijn lekje is op te lossen door de pakkingringen van de lampjes licht in te vetten.
-
- 5th Gear member
Er zitten een soort laspunten in de xenon lampen, als je daar een zwakke las hebt dan kan het gebeuren dat deze door de hoge startspanning los gaat laten.
Dit heeft als gevolg dat de verlichting gaat haperen.
Wat je zou kunnen doen is de lampen tijdelijk omwisselen en kijken of het probleem nog steeds op blijft treden maar dan aan de andere kant dan weet je waar je het moet zoeken.
Ik heb dit verhaal ooit eens opgenomen bij de leverancier van mijn xenon lampen (originele Philips) en het zou een van de oorzaken zijn waarop een xenon lamp het begeeft.
Dit heeft als gevolg dat de verlichting gaat haperen.
Wat je zou kunnen doen is de lampen tijdelijk omwisselen en kijken of het probleem nog steeds op blijft treden maar dan aan de andere kant dan weet je waar je het moet zoeken.
Ik heb dit verhaal ooit eens opgenomen bij de leverancier van mijn xenon lampen (originele Philips) en het zou een van de oorzaken zijn waarop een xenon lamp het begeeft.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
-
- 1st Gear member
Na mijn bezoek aan de garage is hun conclusie dat de dynamo wellicht de oorzaak kan zijn. Ze adviseerde mij gewoon door te blijven rijden tot het voorval weer euh...voorvalt? :-k Bedankt alvast voor alle reacties, meer tips zijn van harte welkom.
Opel Astra 1.7D '95
Volvo S40 2.0D '04
Volvo S40 2.0D '04
-
- 5th Gear member
Dynamo?
Als die dit veroorzaakt dan zouden allebij je lampen het begeven.
Voer de test maar eens uit zoals ik hem beschreven heb, wellicht bied die een helder antwoord!
Als die dit veroorzaakt dan zouden allebij je lampen het begeven.
Voer de test maar eens uit zoals ik hem beschreven heb, wellicht bied die een helder antwoord!
-
- 1st Gear member
Hoe wissel ik de lampen tijdelijk om? Ik ben A-technisch. De garage dacht dat het ook met het kastje achterop de lamp te maken kon hebben.
Opel Astra 1.7D '95
Volvo S40 2.0D '04
Volvo S40 2.0D '04
-
- 5th Gear member
Vraag aan hen of ze de lampen willen omdraaien, je weet dan snel of het aan de lamp of de elektronica erachter ligt.
Als je a technisch bent kan je beter even meekijken met hen voor de volgende keer.
Als je a technisch bent kan je beter even meekijken met hen voor de volgende keer.
- lancer
- 6th Gear member
Er zit een pen achter de lampen die je er uit kunt trekken (omhoog). Daarna kun je het complete lamphuis uitnemen. Het terugplaatsen vereist enige handigheid. De eerste keer kun je er best lang mee bezig zijn, maar als het eenmaal gelukt is doe je de tweede zo. Idd wel handig als je dit bij de dealer kunt oefenen.
-
- 1st Gear member
Het is dus een kwestie van de lamp units omtewisselen? Dat de linker unit rechts komt te zitten? Past dat of denk ik nu helemaal verkeerd.
Opel Astra 1.7D '95
Volvo S40 2.0D '04
Volvo S40 2.0D '04
- Oceanracer
- Geartronic member
Niet de unit, maar alleen de lamp zelf!
Dus wel aan beide kanten de unit loshalen/verwijderen, maar daarna alleen de lampen zelf omwisselen.
Dus wel aan beide kanten de unit loshalen/verwijderen, maar daarna alleen de lampen zelf omwisselen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- ajansa
- 1st Gear member
Tja, Beste Raven,
Laat dit nu een copie van mijn probleem zijn.
V70, modeljaar 2005, precies dezelfde klacht.
Maar bij de mijne gaan soms beide lampen seperaat van elkaar aan/uit.
Heb stekkers precies gecontroleerd en ook de Dealer heeft hier al naar gekeken.
Monteur was wel een beetje"overvraagt"want wist er geen raad mee.
Vreemd toch voor een erkende dealer.
Wisselen heeft bij geen zin omdat het zowel l als r voorkomt.
Echter na de stekkers met wd40 te hebben behandeld leek het even in orde.
Nu wil het toeval dat het voor mij wel erg gevaarlijk is want omdat ik veel op Duitse autowegen vertoef in vroege uren en aldaar dus ook met gemiddelde snelheden van 150/160 rij gebeurt het wel eens dat ik een soort van noodstop moet maken om eea aan/uit te schakelen want dan is de kans groot dat ze voorlopig weer normaal werken.
Wat mij wel opvalt is dat meestal de problemen beginnen als ik iets forser moet afremmen en of na een scherpere bocht naar links (afrit/rotonde etc.).
Omdat ik nog garantie heb wil een dezer dagen de auto toch weer bij de dealer aanbieden.
Mocht ik sneller een oplossing hebben dan, hoor je er nog van.
Montana.Mocht ik sneller een oplossing hebben dan, hoor je er nog van.
Laat dit nu een copie van mijn probleem zijn.
V70, modeljaar 2005, precies dezelfde klacht.
Maar bij de mijne gaan soms beide lampen seperaat van elkaar aan/uit.
Heb stekkers precies gecontroleerd en ook de Dealer heeft hier al naar gekeken.
Monteur was wel een beetje"overvraagt"want wist er geen raad mee.
Vreemd toch voor een erkende dealer.
Wisselen heeft bij geen zin omdat het zowel l als r voorkomt.
Echter na de stekkers met wd40 te hebben behandeld leek het even in orde.
Nu wil het toeval dat het voor mij wel erg gevaarlijk is want omdat ik veel op Duitse autowegen vertoef in vroege uren en aldaar dus ook met gemiddelde snelheden van 150/160 rij gebeurt het wel eens dat ik een soort van noodstop moet maken om eea aan/uit te schakelen want dan is de kans groot dat ze voorlopig weer normaal werken.
Wat mij wel opvalt is dat meestal de problemen beginnen als ik iets forser moet afremmen en of na een scherpere bocht naar links (afrit/rotonde etc.).
Omdat ik nog garantie heb wil een dezer dagen de auto toch weer bij de dealer aanbieden.
Mocht ik sneller een oplossing hebben dan, hoor je er nog van.
Montana.Mocht ik sneller een oplossing hebben dan, hoor je er nog van.
-
- 5th Gear member
Zelfde gehad. Nieuwe stekkers erop gezet en klaar
-
- 5th Gear member
Rijdt desnoods even bij de dealer langs dan helpen ze je hier gewoon mee.
Je weet dan of je een nieuwe lamp of naar de electronica erachter moet gaan zoeken.
Een stekker zou ook kunnen, maar je moet ergens beginnen met testen.
Je weet dan of je een nieuwe lamp of naar de electronica erachter moet gaan zoeken.
Een stekker zou ook kunnen, maar je moet ergens beginnen met testen.
- obelix
- 2nd Gear member
Nu we het toch over xenon hebben..
Offtopic?
Ik lees tussen de berichten door dat je problemen krijgt met "aftersale" setjes e.d.
Nu ben ik van plan om in mijn wagen ook xenon (zelf) in te gaan bouwen.
En er komt zo af en toe eens een aanbieding voorbij voor een complete set voor onder de €100,- is dit ok?
Wat raden jullie pertinent af en waarom?
en wat raden jullie aan?
Ik neem aan dat ik in de toekomst niet meer voor gratis lampjes bij de dealer langs kan
Offtopic?
Ik lees tussen de berichten door dat je problemen krijgt met "aftersale" setjes e.d.
Nu ben ik van plan om in mijn wagen ook xenon (zelf) in te gaan bouwen.
En er komt zo af en toe eens een aanbieding voorbij voor een complete set voor onder de €100,- is dit ok?
Wat raden jullie pertinent af en waarom?
en wat raden jullie aan?
Ik neem aan dat ik in de toekomst niet meer voor gratis lampjes bij de dealer langs kan

Nu: V70 My 11 III Professional-line.
Toen: V70 2.5T AWD Geartronic, Comfort-line, Winterline, Family-line ,Mobility-line, Elegance-line, HU-803 (200Watt) , 16"; aluminium Mimas velgen(6.5x1) Rica Chip tuned 240PK, BJ 2002.
Toen: V70 2.5T AWD Geartronic, Comfort-line, Winterline, Family-line ,Mobility-line, Elegance-line, HU-803 (200Watt) , 16"; aluminium Mimas velgen(6.5x1) Rica Chip tuned 240PK, BJ 2002.
- Oceanracer
- Geartronic member
Per 1 mei is het niet langer toegestaan achteraf Xenon te plaatsen in armaturen die hiervoor niet zijn goedgekeurd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue