lekkage carterpan

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
loesvink
Starter

Beste techneuten,

Even een vraagje over de lekkage van mijn amazon met B20 motor. Deze lekt op de overgang van carter naar blok. Is dit het beste te dichten met originele pakking of met voeibare pakking? Graag jullie tips en ervaringen! Of is deze uberhaupt niet dicht te krijgen? (heb zelf meer ervaring met engelse voertuigen, die blijven lekken ;))

groet,

Loes
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ik zou gaan voor een originele pakking. Vast of vloeibaar, net wat Volvo voorschrijft.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Iroll
6th Gear member

Daar zit een 2mm papieren pakking tussen. Als je de carterpan met vloeibare pakking monteerd is er de kans dat de vloeibare pakking je oliezeef blokkeerd als je teveel gebruikt. Is alleen geen makkelijk werkje, je blok moet er eigenlijk voor uitgebouwd worden of je vooras moet je laten zakken en het blok iets omhoog takelen met de motorsteunen los. Alleen zo krijg je de carterpan vrij van de oliepomp.
Je kan nog proberen de boutjes van de pan iets vaster te draaien. Niet strak vastdraaien, anders beschadig je de pakking. De meeste blokken lekken wel iets op de plek. Wat dat betreft zijn ze net engels, maar dan betrouwbaar!
bart1111111112
2nd Gear member

weet je wel zeker dat het de carterpan pakking is die lekt?
mijn ervaring is,dat het vaak lijkt of het je carter paking is maar dat de lekkage ergens anders vandaan komt.
het kan ook van je krukas keerringen of oliesensor/filter,enz,enz komen.

bart
Rubicon
1st Gear member

Ook even de vraag stellen wààrom het lekt. Als de carterontluchting verstopt zit, kan overal op de gekste plaatsen olie weggeperst worden met lekkage tot gevolg. Toch maar even goed bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”