Enkele jaren geleden heb ik de verweerde daklijsten van mijn S60 (2001) opnieuw in kleur gespoten; nieuw kosten ze namelijk 400 euri. Was een pokkewerk (heel veel afplakken, kunststofprimer, spuitplamuur, kleurlak, blanke lak) maar zag er geweldig uit!

Maar ja, ik had natuurlijk kunnen bedenken dat het nooit lang goed zou blijven.... Door het "werken" van de aangevulcaniseerde rubber strips is de blanke laklaag gaan barsten en na afgelopen winter waren de lijsten nog lelijker dan vóór het spuiten :? :?
Omdat er toch niets meer te vern..ken :oops: was kwam ik op het idee om de boel te polijsten. Toen ik de hele lan en primerzooi er afgeschuurd had, bleek dat er op een aantal plekken een soort onderlaag zichtbaar werd. Toen ik die plekken met heel veel schuur- en poetswerk glanzend had gekregen bleek dat de kleur overeenkwam met het lakwerk van mijn auto!

Ik heb de afgelopen paar uur vervolgens de lijst die naast de achterruit zit gedemonteerd en helemaal geschuurd en gepolijst en hoewel ik de lijst nog niet teruggezet heb ziet het er hoopgevend uit. Ik zal proberen om morgen wat foto's te plaatsen.
Groet,
Jan