En dat voor een volkswagen motor, niet slechtDutch John schreef:760 GLE Turbodiesel Intercooler : 555.000 km, maar ws veel meer, want tussen de vorige eigenaar en mij zijn er 80.000 km verdwenen...... Compressieverhouding en olieverbruik nog steeds prima. Van z'n achtste tot zijn vijftiende goed voor 45.000 km per jaar met maximaal preventief onderhoud en minimale problemen. Nu op z'n oude dag nog 8.000 km per jaar. Ik weet het; ik weet het; is eigenlijk veel te duur in de belasting.......
240 GL 395.000 km op LPG. Hopelijk de rest van zijn leven op houtgas.....
Jouw kilometerstand?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
En dat voor een niet zweedse motorBartZeeland schreef:Volgens mij heb ik voorlopig de hoogste stand:
Volvo 740 turbosiesel met 598762 km.
Hij doet het perfect en ziet er nog netjes uit
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ongelooflijk!
Ik heb één keer een 240 D6 gehad: bij 100.000km totaalrevisie en bij 190.000km was-ie wéér kapot!
Ik reed hem goed warm en reed daarna wél behoorlijk door.
Het zal wel aan mij gelegen hebben, maar ik heb altijd begrepen dat doordat de klepgeleiders heel kort zijn met daarnaast ook nog hoge zuigersnelheden, de motor niet heel duurzaam was?
Ik heb één keer een 240 D6 gehad: bij 100.000km totaalrevisie en bij 190.000km was-ie wéér kapot!
Ik reed hem goed warm en reed daarna wél behoorlijk door.
Het zal wel aan mij gelegen hebben, maar ik heb altijd begrepen dat doordat de klepgeleiders heel kort zijn met daarnaast ook nog hoge zuigersnelheden, de motor niet heel duurzaam was?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Tja ik sta er ook van te kijken, heb een blauw maandag bij een taxi centrale gewerkt. Die reed met 740 diesel een drama verhaal is dat. om de 60.000 km altijd kop gescheurd etc. En altijd zwaar roken, geef maar eens onbelast goed gas. Je kan dan de rest van de dag niet meer naar buiten kijken. Dan komt er echt z'n heerlijk zwate pluim uit hahaha :car6:whitehorsekart schreef:Ongelooflijk!
Ik heb één keer een 240 D6 gehad: bij 100.000km totaalrevisie en bij 190.000km was-ie wéér kapot!
Ik reed hem goed warm en reed daarna wél behoorlijk door.
Het zal wel aan mij gelegen hebben, maar ik heb altijd begrepen dat doordat de klepgeleiders heel kort zijn met daarnaast ook nog hoge zuigersnelheden, de motor niet heel duurzaam was?
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Och ja, dat is ook zo, ik heb meerdere malen meegemaakt dat een motorrijder voor een stoplicht tegen me zei dat het ding zo stonk en dat ik ermee naar de garage moest. Daar was het kreng dan meestal nét geweest!!
Kortom: de enige van vele Volvo's die ik gehad heb waar ik ontzettend spijt van heb gehad. Het was ook nog een grijs kenteken auto, en toen plotseling niet meer, waardoor hij van de ene op de andere dag niets meer waard was! (Daar kon de auto niets aandoen, maar toch...)
Kortom: de enige van vele Volvo's die ik gehad heb waar ik ontzettend spijt van heb gehad. Het was ook nog een grijs kenteken auto, en toen plotseling niet meer, waardoor hij van de ene op de andere dag niets meer waard was! (Daar kon de auto niets aandoen, maar toch...)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Tja dat was in eens weer een regel van onze fijne regering, stel je voor dat je een voordeeltje hebt??? Nee geef mij maar een benzine uitvoering heb ik veel meer vertrouwen in. En naar mijn inzien ook goedkoper, nu moet ik misschien oppassen wat ik zeg benzine is om mee te rijden, gas is om op te koken, diesel zie ik als stook olie voor een kachel of zoiets.whitehorsekart schreef:Och ja, dat is ook zo, ik heb meerdere malen meegemaakt dat een motorrijder voor een stoplicht tegen me zei dat het ding zo stonk en dat ik ermee naar de garage moest. Daar was het kreng dan meestal nét geweest!!
Kortom: de enige van vele Volvo's die ik gehad heb waar ik ontzettend spijt van heb gehad. Het was ook nog een grijs kenteken auto, en toen plotseling niet meer, waardoor hij van de ene op de andere dag niets meer waard was! (Daar kon de auto niets aandoen, maar toch...)
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Nou, de meeste Volvo's die ik heb (en heb gehad) lopen op LPG.
De eerste al in 1979 en het bevalt mij prima, dus al die vooroordelen....
Nét weer een 940 op LPG G3 gekocht en alles prima!
De eerste al in 1979 en het bevalt mij prima, dus al die vooroordelen....
Nét weer een 940 op LPG G3 gekocht en alles prima!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Ijk zeg wel eerlijk dat volvo één van de weinig is die het goed doet op gas, ik ben er zelf niet z'n voorstander van. Maar ieder zijn smaak en gevoel toch?whitehorsekart schreef:Nou, de meeste Volvo's die ik heb (en heb gehad) lopen op LPG.
De eerste al in 1979 en het bevalt mij prima, dus al die vooroordelen....
Nét weer een 940 op LPG G3 gekocht en alles prima!
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Om weer on-topic te gaan:
ik heb inmiddels ontelbare kilometers met Volvo's gemaakt, soms bijna 100.000km in een jaar, en bijna allemaal op LPG, mijn 144 staat nu op 365.000km, de V70 op 200.000km, de Amazon Combi na restauratie op 12.000km en de 940 op 357.000 km.
ik heb inmiddels ontelbare kilometers met Volvo's gemaakt, soms bijna 100.000km in een jaar, en bijna allemaal op LPG, mijn 144 staat nu op 365.000km, de V70 op 200.000km, de Amazon Combi na restauratie op 12.000km en de 940 op 357.000 km.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Alle voertuigen bii elkaar al meer dan een miljoenwhitehorsekart schreef:Om weer on-topic te gaan:
ik heb inmiddels ontelbare kilometers met Volvo's gemaakt, soms bijna 100.000km in een jaar, en bijna allemaal op LPG, mijn 144 staat nu op 365.000km, de V70 op 200.000km, de Amazon Combi na restauratie op 12.000km en de 940 op 357.000 km.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
De auto's die ik nu heb zijn allemaal tweedehands gekocht hoor. Dat doe ik m'n hele leven al. Persoonlijk moet ik inmiddels veel meer dan een miljoen kilometers hebben gereden met Volvo's, maar ja, nooit goed bijgehouden!
Alleen met mijn eerste 140 had ik tussen 1979 en 1982 al 280.000 km gereden!
Alleen met mijn eerste 140 had ik tussen 1979 en 1982 al 280.000 km gereden!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ja, maar ik ben blij dat het de laatste paar jaar niet meer hoeft, want het zou met de drukte tegenwoordig niet meer zo vlot gaan!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Nee het is tegenwoordig niet leuk meer om lekker te kunnen rijden. Het gaat er niet om hard te rijden, maar gewoon lekker door te kunnen rijden gaat bijna niet meer. druk druk op de weg
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Nu 1,5 maand veder en de stand staat nu op 201.126 ( was 200.285 ).
Waarvan deze week 375 km gereden...
WOWO wat heb ik veel gereden, haha
Waarvan deze week 375 km gereden...
WOWO wat heb ik veel gereden, haha
- polarwittesloep245
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 18.09.2007 - 22:21
- Locatie: Venlo
op dit moment 204dkm, b200f 240polar
kan ik ook eindelijk een stikker kopen..
kan ik ook eindelijk een stikker kopen..

Volvo 240 Blackline-Polar estate, 82kW/112pk, b200f, 03-`93, 300.000km.
Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden

Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden

-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01.04.2009 - 13:41
kan beter
dus blijf m rijden
:!:

