Vervangen distributieriem C70 T5 1999

Voor kenners: de "Roffel"
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

en vergeet de waterpomp niet mee te vervangen
Gebruikersavatar
t5play
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 05.02.2008 - 21:25

de waterpomp....moet dat nou? bij bmw is t een must, maar bij volvo's toch niet?
2013 S60 T3 Momentum
2002 C70 T5
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

moeten is dwang, wat lijkt je zelf verstandig? het is tenslotte jouw auto.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het antwoord hier op is simpel,een BMW is geen Volvo!
Haenzel
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 26.05.2008 - 09:46

Volgens mijn boekje 120.000 km of 10 jaar. Waterpomp is bij benzine motoren geen must. Bij diesels wel. Indien er geen lekkage sporen zijn en geen bijgeluiden mag de pomp gewoon blijven zitten. Bij de 2e riemwissel wel vervangen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Als je voor die 90 euro het risico wilt lopen,dat de pomp stuk loopt na een paar duizend km,
Dat is ook bewezen namelijk dat dat vaak gebeurd,de riem komt onder een andere spanning te staan,waardoor de lagers van de pomp anders belast worden,met als gevolg een flinke schade van een paar duizend euro..
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1378
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

t5play schreef:de waterpomp....moet dat nou? bij bmw is t een must, maar bij volvo's toch niet?
Die pomp is bij mijn vorige V70 (bouwjaar: mei 1999) gesneuveld na net geen 50.000 km. Bij mijn huidige V70 ( bouwjaar: oktober 1998) is die pomp gesneuveld na 120.000km wel telkens een diesel.
Dus is het beter te voorkomen dan te genezen.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”