de nederlandse taal is niet je sterkste kant zie ik.dreday schreef:hallo
bij de volvo moet je alleen komen, of als als je problemen heb die
alleen de volvo kan oplosse, of als je onderdelen nodig heb voor je auto.
orginale onderdelen zijn vaak het beste.
er zijn zat goede alround bedrijven (geen kwikfit ) die gewoon goed
een onderhouds beurd uit kunnen voeren. voor banden moet je helemaal
niet bij de volvo zijn das veel ste duur.
wij werken voor 30 euro per uur en hebben het stervens druk
mvg dre
S60 beurt - waarom eigenlijk zo prijzig ?
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3799
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
geen glans zonder wrijving
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
misschien moet iemand die slechts 1400 euri in de maand heeft niet een semi-premium brand willen rijden ... ik kan met mijn salaris ook geen Maserati ofzo rijden, hoe graag ik dat ook zou willen ...24AB2 schreef: die 22 jarige die met 1400 euro in de maand thuiskomt en ook graag Volvo wil rijden ( en die dus iets anders aankijkt tegen de gehanteerde prijzen ) kan wel Uw toekomstige klant wezen wanneer hij/zij over 15 jaar 2600 euro verdient !!
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Met 2600 zou ik eerlijk gezegd ook nog geen Volvo rijden, maar ieder moet voor zich bepalen hoeveel van zijn inkomen hij aan een auto spendeert. Zelf ga ik naar de dealer omdat het toch wel een gevoel van zekerheid geeft wat betreft mobiliteit. Ik kan me best voorstellen dat als je 10000 of minder km per jaar rijdt je het gevoel krijgt dat je wel erg duur uit bent met 1 grote beurt per jaar. Wat dat betreft heb ik best wat ideeen voor het "Service op Maat" idee van VolvoMafia, misschien is het interessant daar een apart topic over te maken?
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
spijtig dat U er zo over denkliquid_force schreef:misschien moet iemand die slechts 1400 euri in de maand heeft niet een semi-premium brand willen rijden ... ik kan met mijn salaris ook geen Maserati ofzo rijden, hoe graag ik dat ook zou willen ...24AB2 schreef: die 22 jarige die met 1400 euro in de maand thuiskomt en ook graag Volvo wil rijden ( en die dus iets anders aankijkt tegen de gehanteerde prijzen ) kan wel Uw toekomstige klant wezen wanneer hij/zij over 15 jaar 2600 euro verdient !!
weleens bij stilgestaan dat diezelfde 22 jarige in een situatie kan verkeren dat hij/zij per maand netto meer over houdt dan U ?
weleens er aan gedacht dat er eveneens mensen zijn die een auto tevens als hobby zien
( mijn hobby kost mij klauwen vol geld en daar heb ik geen enkel probleem mee , daar is het tenslotte een hobby voor )
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja je hebt ook mensen die naar Albert Heijn gaan en mensen die naar de Aldi gaan.... En daardoor natuurlijk Netto meer aan over houden.
Overigens klopt je punt, want in sommige gevallen verdien je meer, ga je groter huis wonen en heb je grotere hypotheek last. Vervolgens ga je een Masserati kopen en moet hij naar de garage en vraagt hij 4500 euro voor nieuwe remmen (per stuk) tsja...
Overigens klopt je punt, want in sommige gevallen verdien je meer, ga je groter huis wonen en heb je grotere hypotheek last. Vervolgens ga je een Masserati kopen en moet hij naar de garage en vraagt hij 4500 euro voor nieuwe remmen (per stuk) tsja...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
VolvoMafia schreef: Laten we het eens anders gaan stellen: wat willen jullie dat de dealer jullie kan leveren? Wij zijn bezig met een project wat "Service op Maat" heet, we zijn daar pilotdelear voor en hebben op korte termijn daar een speciale ruimte voor ingericht. In die ruimte kunnen eigenaren samen met een technicus de auto op de brug zetten en kijken wat er echt aan onderhoud nodig is. Zeker als je heel weinig km's rijdt kan dat erg interessant zijn.
Dit vind ik een goed plan.. maar om daar een speciale ruimte voor in te richten is me teveel van het goede...
XC70 D5 2009 Ocean Race
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
toppertje schreef:dreday schreef:hallo
bij de volvo moet je alleen komen, of als als je problemen heb die
alleen de volvo kan oplosse, of als je onderdelen nodig heb voor je auto.
orginale onderdelen zijn vaak het beste.
er zijn zat goede alround bedrijven (geen kwikfit ) die gewoon goed
een onderhouds beurd uit kunnen voeren. voor banden moet je helemaal
niet bij de volvo zijn das veel ste duur.
wij werken voor 30 euro per uur en hebben het stervens druk
mvg dre
FANTASTISCH TOCH?![]()
Helaas zijn jullie stervensdruk, dus kom ik maar niet. Dertig euro per uur is een mooie prijs :roll:
Suc7 met de business! Vrijheid blijheid...
XC70 D5 2009 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Kan me nog goed de discussie herinneren die een klant ooit voerde over het vervangen van een distributieriem bij 150.000km, kan me de woorden "onzin", "geldklopperij" en "oplichting" daarbij ook nog goed herinneren, lang verhaal kort, het vervangen mocht niet, hij tekende de werkorder ook voor die beslissing, 5000km erna was het over a raison van € 3.500,-- (tijdje terug alweer) toen waren we alweer oplichters, goed is het toch nooit
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
het is een keuze, die je zelf kan maken (prive)
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Ja Bart, dat heb ik ook wel eens meegemaakt! Ik had een auto geleend (ik zou die week gaan trouwen en had toen zelf geen auto) van het bedrijf waar ik werkte , maar ik moest de auto nog wel even ophalen bij de Hyundai dealer. De auto had juist onderhoud gehad. Die avond besloten mijn toekomstige echtgenote en ik om onszelf eens te trakteren op een lekker ijsje op het Vrijthof in Maastricht. Op het ritje van Maastricht terug naar Eindhoven liet ik bij knooppunt Leenderheide, met de stoplichten in zicht het gas los, waarop er een mooi ratelgeluid onder de motorkap vandaan kwam: distributieriem gebroken. De motor was helemaal in de soep en er was voor naar ik meen meer dan 5000 gulden schade aan de auto.
Wat bleek nu: de boekhouder, die ook "wagenparkbeheerder" was had in al zijn wijsheid besloten dat alleen bepaalde zaken door de garage mochten worden uitgevoerd, omdat de auto toch al bijna verkocht moest worden. De distributieriem, die kennelijk al aan vervanging toe was, kon nog wel 10000km mee. Ik weet nog goed dat de boekhouder toen vond dat het de schuld van de dealer was, want die had alleen gedaan wat hij gezegd had te doen. De dealer was akkoord gegaan met ander dan regulier onderhoud (volgens het schema).
Lang verhaal kort: de rechter was het met de dealer eens.
Wat bleek nu: de boekhouder, die ook "wagenparkbeheerder" was had in al zijn wijsheid besloten dat alleen bepaalde zaken door de garage mochten worden uitgevoerd, omdat de auto toch al bijna verkocht moest worden. De distributieriem, die kennelijk al aan vervanging toe was, kon nog wel 10000km mee. Ik weet nog goed dat de boekhouder toen vond dat het de schuld van de dealer was, want die had alleen gedaan wat hij gezegd had te doen. De dealer was akkoord gegaan met ander dan regulier onderhoud (volgens het schema).
Lang verhaal kort: de rechter was het met de dealer eens.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24601
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
jaja dus de dealer mag de vuile was opruimen? Vriendelijke geste! En tussendoor even reclame maken...dreday schreef:hallo
bij de volvo moet je alleen komen, of als als je problemen heb die
alleen de volvo kan oplosse, of als je onderdelen nodig heb voor je auto.
orginale onderdelen zijn vaak het beste.
er zijn zat goede alround bedrijven (geen kwikfit ) die gewoon goed
een onderhouds beurd uit kunnen voeren. voor banden moet je helemaal
niet bij de volvo zijn das veel ste duur.
wij werken voor 30 euro per uur
mvg dre
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24601
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Ik wil ook vrijstaand wonen, minimaal 600kub met 3hectare grond in de randstad maar dat gaat niet echt...liquid_force schreef:misschien moet iemand die slechts 1400 euri in de maand heeft niet een semi-premium brand willen rijden ... ik kan met mijn salaris ook geen Maserati ofzo rijden, hoe graag ik dat ook zou willen ...24AB2 schreef: die 22 jarige die met 1400 euro in de maand thuiskomt en ook graag Volvo wil rijden ( en die dus iets anders aankijkt tegen de gehanteerde prijzen ) kan wel Uw toekomstige klant wezen wanneer hij/zij over 15 jaar 2600 euro verdient !!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24601
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
hobby mag inderdaad geld kosten. Maar wat is het probleem als hij met een lager inkomen netto meer overhoud? Dan kan ie toch ook meer besteden bij de dealer? U spreekt u zelf een beetje tegen.24AB2 schreef:spijtig dat U er zo over denkliquid_force schreef:misschien moet iemand die slechts 1400 euri in de maand heeft niet een semi-premium brand willen rijden ... ik kan met mijn salaris ook geen Maserati ofzo rijden, hoe graag ik dat ook zou willen ...24AB2 schreef: die 22 jarige die met 1400 euro in de maand thuiskomt en ook graag Volvo wil rijden ( en die dus iets anders aankijkt tegen de gehanteerde prijzen ) kan wel Uw toekomstige klant wezen wanneer hij/zij over 15 jaar 2600 euro verdient !!
weleens bij stilgestaan dat diezelfde 22 jarige in een situatie kan verkeren dat hij/zij per maand netto meer over houdt dan U ?
weleens er aan gedacht dat er eveneens mensen zijn die een auto tevens als hobby zien
( mijn hobby kost mij klauwen vol geld en daar heb ik geen enkel probleem mee , daar is het tenslotte een hobby voor )
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24601
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
24AB2 schreef:hoop dat U zich realiseerd dat ook ondergetekene het belang van een dealer kent / erkent
Zo klinkt het niet. De dealer moet alles gratis verzorgen en maar subsidie aanvragen alszijnde een stichting?
24AB2 schreef: 1 : als ondernemer zorgt U er voor dat mensen een baan en derhalve een naar ik mag aannemen redelijk bestaan hebben
2 : U zorgt dat de benodigde kennis en materialen etc voorhanden zijn
( ongetwijfeld zult U mensen in dienst hebben die aan een specifiek geluidje al kunnen herkennen wat het probleem is )
3 : en ja , vanuit nabije omgeving weet ik ook dat een zaak runnen geen sinecure is , dus laat de buitenstaander daar niet te licht over denken
Ben zelf geen ondernemer hoor, ben gewoon in loondienst. Maar mijn werkgever verzorgt graag het bovenstaande. Maar als u vanuit nabije omgeving weet dat het geen sinecure is, realiseert u zich vast ook wel dat het gaat om serieuze kostenposten.
Zoals Ben al aangeeft moet een goed ondernemer continu inspelen op de markt. En de autobranche lijkt me haast één van de meest enerverende branches.24AB2 schreef: U gaf zelf al een pilot project aan
goed dat er over dit soort zaken word nagedacht maar geeft het eveneens niet aan dat men zich realiseert dat er iets dient te veranderen ?
Wat ik mis in uw reacties is een stukje advies. In mijn vorige post vraag ik u ons te assisteren door reeël aan te geven wat er dan moet veranderen. Met alleen roepen "dat ut nie goed is" kunnen we weinig.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de moraal van het verhaal, doe je als dealer onderhoud conform een fabrieksschema (met bijbehorende onderdelenmenu's) wordt je door een zekere rijdersgroep in deze topic al snel een oplichter bevonden en doe je onderhoud zoals een klant meent dat het moet en gaat het onverhoopt fout ben je het ook, vraag me af welke vorm van "oplichting" deze lieden zelf beoefenen.plim schreef:Ja Bart, dat heb ik ook wel eens meegemaakt! Ik had een auto geleend (ik zou die week gaan trouwen en had toen zelf geen auto) van het bedrijf waar ik werkte , maar ik moest de auto nog wel even ophalen bij de Hyundai dealer. De auto had juist onderhoud gehad. Die avond besloten mijn toekomstige echtgenote en ik om onszelf eens te trakteren op een lekker ijsje op het Vrijthof in Maastricht. Op het ritje van Maastricht terug naar Eindhoven liet ik bij knooppunt Leenderheide, met de stoplichten in zicht het gas los, waarop er een mooi ratelgeluid onder de motorkap vandaan kwam: distributieriem gebroken. De motor was helemaal in de soep en er was voor naar ik meen meer dan 5000 gulden schade aan de auto.
Wat bleek nu: de boekhouder, die ook "wagenparkbeheerder" was had in al zijn wijsheid besloten dat alleen bepaalde zaken door de garage mochten worden uitgevoerd, omdat de auto toch al bijna verkocht moest worden. De distributieriem, die kennelijk al aan vervanging toe was, kon nog wel 10000km mee. Ik weet nog goed dat de boekhouder toen vond dat het de schuld van de dealer was, want die had alleen gedaan wat hij gezegd had te doen. De dealer was akkoord gegaan met ander dan regulier onderhoud (volgens het schema).
Lang verhaal kort: de rechter was het met de dealer eens.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
mijn ervaring(de mijne dus), een in dienst zijnde monteur bij een groter bedrijf is meestal minder klant betrokken en laat eerder steken vallen, dus dan moet er een werkplaats chef rond lopen voor de nacontrole op het werk, een merk-specialist is meestal meer betrokken(mijn mening) en zal proberen meer betrokken te zijn als een loondienst monteur.
mijn garage heeft meer ervaring op auto`s met meer km`s, zelf de Volvo dealer komt er voor advies daarop.
p.s: deze maakt ook gebruik van de Volvo systemen en onderdelen
mijn garage heeft meer ervaring op auto`s met meer km`s, zelf de Volvo dealer komt er voor advies daarop.
p.s: deze maakt ook gebruik van de Volvo systemen en onderdelen
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40472
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De dealer kent de auto doorgaans het best. Daar heeft hij namelijk cursussen voor gevolgd.
Had hier ooit een klant die zijn beklag kwam doen over de koplampconstructie van een V50, zijn universele garagist had een lampje moeten vervangen en hij had een rekening gehad van € 250,-- ex de btw, er moest namelijk nogal wat gedemonteerd worden en dat kostte behoorlijk wat tijd volgens de garagist.
Ik heb de man zelf even laten zien dat als het tegenzat het misschien wel 3 minuten zou gaan duren..... die is nooit meer teruggegaan naar die universele garage.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
had het ook niet over een uni.garage, maar ik moet toegeven dat ik ook hier in de woonplaats een mindere ervaring heb gehad met een zgn volvo spec. die niet eens wist hoe de bi-fuel werkte en niet in staat was om een achterklep juist te maken plaatsen, vandaar de keuze om dan maar geen risico te nemen en iets verder te rijden (Nuland).
betreft dealers zoals bekend zijn er goede en minder goede.
Ben, je kan wel een cursus volgen maar dat is niet altijd waterdicht, ervaring geloof ik meer in
betreft dealers zoals bekend zijn er goede en minder goede.
Ben, je kan wel een cursus volgen maar dat is niet altijd waterdicht, ervaring geloof ik meer in
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Lieve mensen, we hebben die kleine bedrijfjes en pseudo-Volvo-specialisten toch nodig om het kaf van het koren te scheiden?
Ik ga naar MIJN dealer, mensen met jarenlange ervaring. Punt uit. Weet ik 99% zeker dat het goed is en die 1% mag van mij.
Hallo Dré Day:
En bestaat er een nivomat c.q. schokdemper-revisiebedrijf of kunnen jullie dat?
Ik ga naar MIJN dealer, mensen met jarenlange ervaring. Punt uit. Weet ik 99% zeker dat het goed is en die 1% mag van mij.
Hallo Dré Day:
En bestaat er een nivomat c.q. schokdemper-revisiebedrijf of kunnen jullie dat?
XC70 D5 2009 Ocean Race