Bezoekje Rica

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Soeski
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
Locatie: Delft

Hmm, ik heb er verder ook geen problemen mee. Iemand anders zou het even moeten testen eigenlijk. Ik denk dat het "by design" is en dat ik gewoon altijd schakelbak gewend ben. Het zijn ook maar minimale verschillen met intrappen, maar genoeg om het mij op te laten vallen. Zodra hij wel aangrijpt gaat hij ook wel als een speer, maar ik mis de subtiliteit van een handbak. Die kon ik wat beter doseren.
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Heb je geartronic? Kijk eens wat er gebeurt als je zelf schakelt?

Verder (weet ik in ieder geval van de geartronic) is er een optie om de vrijloop (de vrij van je automaat) te laten uitschakelen.
Deze vrijloop zorgt voor vertraging omdat vanuit die vrij eerst weer naar een vernelling geschakeld moet worden.
Dit merk je vooral bij wegrijden vanuit stilstand heb ik gemerkt.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Soeski
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
Locatie: Delft

Ja, het is een geartronic. Ik kan inderdaad even kijken wat er gebeurt bij zelf schakelen. Die vrijloop klinkt ook wel aannemelijk. Hoezo kan die uitgeschakeld worden; wat heeft dit voor nut/effect?
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Nut... tsja. Gelijk vermogen bij wegrijden ipv even wachten.
Dealer kan het evt. voor je uitschakelen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Soeski
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
Locatie: Delft

Dan vraag je je af waarom ze die vrije loop er uberhaupt in doen? Misschien is dat wel waar ik "last" van heb in 1e en soms 2e versnelling (bij bochten dus ook), die vrije loop...
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Je hebt altijd even een klein turbogat, is bij je t5 heel klein gezien deze al bij 1500rpm in moet komen waar deze bij sommige pas bij 2000 rpm of nog hoger in komt.
Maar ik voel wel dat hij wat feller geworden is en eerder op het "gas" hangt, is wat onrustiger met optrekken zeg maar.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Soeski
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
Locatie: Delft

Hmm, dat onrustige mis ik nog maar misschien moet ik even geduld hebben met pas 480km op de teller :)
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Je mag wel even met die van mij rijden zodat je het eventuele verschil kunt merken.
Maar bij mij is het zo dat zodra ik rustig wegrijdt de motor bij +/- 1500 rpm echt ervandoor wil gaan en je gedoseerd gas moet gaan geven.
Als dat bij jou niet gebeurt dan kan het zijn dat de tuning anders ingesteld is, wellicht meer Nm bij een hogere RPM of op pk's wat je pas merkt als je hard gaat rijden.
Wat betreft het gasgeven, dit gaat tegenwoordig geheel electronisch, misschien kunnen ze het dode punt wat jij ervaart aanpassen?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Trouwens, niet om het een of ander maar hebben ze je het advies gegeven Ron98 benzine te tanken?
Dit is wel aan te raden werd mij verteld vanwege eventuele zelf detonatie (zelfontbranding zoals bij diesel), zou zonde zijn als je hierdoor schade oploopt.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Soeski
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
Locatie: Delft

Ik tank altijd al Euro 98; al sinds ik turbomotoren (benzine) rijdt. Zelfs in mijn Saxo 16V deed ik dat al. (Geen turbo, wel 1.6 liter 120pk). Daar ligt het niet aan. Het zal drie-ledig zijn: A: Ik moet wennen, B: De auto moet nog even ingereden worden en dus mijn rijgedrag leren en C: Het zal een bepaalde instelling zijn.
Ik zou inderdaad graag met een getunde ingereden T5 willen testen ja. Kan wel een keer op een meeting, dan wisselen we even auto's :)
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40884
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Hmm met 480 km op de teller is de motor nog niet eens warm geweest.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Ben schreef:Hmm met 480 km op de teller is de motor nog niet eens warm geweest.
Dat denk ik ook niet nee.
Maar hij moet op zijn minst het gevoel hebben dat de auto er echt vandoor wil gaan.

@ Soeski,

Je mag rustig een keer met die van mij rijden hoor om het verschil te voelen.
Kom je trouwens naar de detailing "poets meeting" meeting binnenkort?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Soeski
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
Locatie: Delft

Dat heeft "hij" ook wel hoor ;), hij wil echt wel. Ik ben ook iets gewend dat er METEEN vandoor wil gaan maar dat is een handbak (die mijn zus nu heeft geleend...als dat maar goed gaat). Dan kan je spelen met de koppeling en gas. Nu is het in D zetten en gas geven tot je gaat...Ik ga nog even handgeschakeld proberen. En inderdaad, met 480km is de motor nog niet eens "warm" geweest. Daarom ga ik ook (nog) niet terug naar de dealer, eerst maar eens een paar 1000km erop zetten en dan kijk ik wel weer.
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Het klinkt mij echt als een turbo gat, gezien je bij een handgeschakelde de motor in een hoger toerental kan laten oppakken door met je koppeling te spelen zal deze eerder zijn volledige koppel hebben en er vandoor gaan.
Denk niet dat het niets is waar jij je druk over hoeft te maken.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Soeski
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
Locatie: Delft

Het is inderdaad niks om me druk over te maken. Het komt voornamelijk voor in de 1e versnelling; optrekken bij een stoplicht, vrijwel meteen een bocht in (en dus even gas los), dan gas weer in en dan val ik "stil". Ik moet echt wennen om dat gas dieper in te trappen om weer te accelereren. Hij zal dan net in de 2e versnelling gevallen zijn als ik het gas los laat, en dus duurt het ff voor die weer aangrijpt.
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”