Aandachtspunten volvo 440

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Daryll
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 16.03.2009 - 13:30
Locatie: Oosterhout

Hallo mijn naam is Daryll wouters, ik ben 19 jaar oud en ik heb vorige week een witte volvo 440 1.8 benzine gekocht van een maat van me 8)

ik heb al gezien dat er wat oppervlakkige roest zit bij de achter wielkasten maar verder rijdt de volvo prima. ook mis ik de dop welke in het gat onderin de kofferbak hoort.

ik zou graag willen weten wat de aandachtspuntjes van deze volvo's zijn en wat de sterke punten zijn.

momenteel zit er nog een kleine stotter als je in 1x veel gas geeft maar dat komt omdat voor de keuring de CO2 uitstoot lager gezet moest worden. foto's heb ik ook niet hier want ik ben nu nog op school.

ik hoop dat jullie me helpen kunnen :D

Gr. Daryll
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

De zwakste plek bij de 400 serie vind ik toch de spatbordranden.
Die zij dan ook zeker aandachtpunt nr 1:)
verder vind ik het best betrouwbare auto,s.
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Guestuser

Zwakke punten zijn de spatborden en waar ook veel mensen last van hebben is het onregelmatige stationair..

Verder hele betrouwbare auto's (voor zover ik gehoord heb).. Mij heeft ie nog nooit laten staan. Maar heeft helaas wel last van die 2 zwakheden.. Maar daar is nog gewoon prima mee te rijden ;)
Gebruikersavatar
redhound
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04

1. roest bij de dorpels
2. doorhangende portieren
3. uitgescheurde deurvangers

voor de rest toppertjes he :razz:
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport

1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
midwestern
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 02.02.2009 - 19:38
Locatie: Uedem (DE)

@redhound,
punt 2 en 3 geheel waar, kan dit bevestigen. Ik weet alleen nog niet hoe ik puntje 3, de uitgescheurde deurvanger zou kunnen herstellen ? Heb je een goed idee ?
Verder nog bij 2.0i onregelmatig stationair lopen, dus punt 4 op lijst.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

waterlekkage in achterbak komt ook veel voor.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Verder nog bij 2.0i onregelmatig stationair lopen, dus punt 4 op lijst.
Stationairmotor en gasklephuis schoonmaken. Als je daarna voortaan
V-power tankt heb je nooit meer last van een onregelmatig stationair. En de 2ltr loopt er nog mooier en beter op ook. De V-power verbrand echt schoner, ik heb nooit meer last van een vervuilde stationairmotor en gasklephuis.
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

Iroll, is dat schoonmaak klusje ook voor de 'leken' te doen ?
Volvo 850 estate AUT LPG
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ja hoor, is heel simpel. Stationair motor is buisvormig apparaat met 2 slangen en een stekker. Zit in een rubber voor de bougies. Als je hem eraf hebt giet je wat wasbenzine of terpentine in een gat van de slangen. Schudden met je duimen op de gaten zodat de troep kan oplossen. Herhalen totdat er alleen nog schone vloeistof uitkomt. Eventueel aangekoekt vuil met een doekje om een schroevendraaiertje weghalen. Laten drogen en het inwendige inspuiten met een klein beetje teflon spray om hem te smeren.
Gasklephuis reinigen door de slang van het luchtfilter eraf te halen. Inspuiten met WD40, remmenreiniger oid en het vuil met een schone, pluisvrije doek de gasklep en het huis voorzichtig reinigen. Draai met de hand de gasklep open om ook (VOORAL) de randen en de achterkant van de gasklep te reinigen. Beetje teflon (PTFE) spuiten op de draaipunten en in de gaskabel zodat alles weer soepeltjes kan draaien. Maak ook het slangetje schoon dat van de oliescheider naar het gkhuis loopt schoon. Zit erop gedrukt zonder klem.
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

Bedankt voor de uitleg! nuttige tips.
Volvo 850 estate AUT LPG
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

@Nessie;
ik zie nu pas dat je een B18U motor hebt. Daar gaat bovenstaand verhaal helaas niet voor op. Die hebben een heel andere constructie. Stappenmotor, gasklepsensor en gasklephuis zijn samengevoegd in een injectiehuis. Ben ik te weinig van op de hoogte om daar iets zinnigs over te zeggen.
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

Oh ja ik zie het, de topicstarter heeft het over een 1.8 en jij gaf antwoord op over de 2.0. Nouja, geeft niet.
Volvo 850 estate AUT LPG
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

De stappenmotor is niet schoon te maken vrees ik van de 1.8.
Als die stuk is is een andere beste oplossing:(
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”