Motor houdt in: ABS probleem?
-
- 1st Gear member
Goeie avond. vanmiddag reed ik met mijn VolvoS40 1998 met 129000km ongeveer 85km/u en ineens hield de moter terug alsof er geremd werd,tegelijkertijd ging het abs lampje aan en nog een lampje met een uitroepteken erin.Ben gaan stilstaan en kontakt er af,hierna weer gaan rijden en na 30km weer hetzelfde.Wat kan ik hier aan doen.Heb later wel alle vloeistofpeilen gecheckt en die zijn oke.Auto wordt dealer onderhouden .Graag een adviesje.
- menjo
- 7th Gear member
Alsof er geremd werd? Of werd er echt geremd, als de ABS ingrijpt moet je dat ook in je rempedaal voelen (die wordt dan heen en weer getrokken). Zou wel eens iets met je ABS controle eenheid kunnen zijn.
-
- 1st Gear member
ik zeg het waarschijnlijk onjuist..alsof er geremd werd..Wordt:had mijn voet op gaspedaal voor continue 85km/u toen in een keer afreming van de motor,de lampjes aan en toen reed ie weer gewoon,de lampjes bleven aan.Vanavond laat startte ik de auto, geen abs lampje,de gewone opstartlampjes en daarna uit.Wat me opviel dat het klokje stil stond en dat gebeurd wel eens vaker.De dealer zegt dat het niets bijzonders is en ik denk dat onderweg vandaag ook stroomuitval is geweest.Er moet nog wel een nieuwe distributie riem in.
groeten Jedda
- arnoud
- 8th Gear member
Advies? Langs de dealer gaan lijkt me?
Klinkt me een beetje alsof je inderdaad iets van een stroomuitval hebt gehad, waardoor ook de ontsteking wegvalt....
Klinkt me een beetje alsof je inderdaad iets van een stroomuitval hebt gehad, waardoor ook de ontsteking wegvalt....
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 1st Gear member
Hallo bij dealer geweest voor ABS lampje etc.Op de kast aangesloten en uitgelezen.Er is niets aan de hand,alles oke.Vroeg nog over onsteking en ABS controle eenheid en dit is ook oke.Ze hebben proefgereden en fors opgetrokken en niets gevonden.Dat het klokje af en toe stilstaat heeft met het klokje te doen en niet met toatal stroomuitval,althans zo heb ik het begrepen.Dus rijden maar weer met the black lady.djw allen.Groeten
groeten Jedda
-
- 1st Gear member
Ik plak dit verhaal er maar achteraan,want zondag jl weer hetzelfde:ABS lampje en het lampje met een uitroepteken erin gaan nu gelijktijdig aan en uit.De auto hield in,de radio ging uit en aan.Wagen aan de kant en de volvoassistent(ANWB) erbij.Die kon niets vinden en heeft de sleutel een paar keer rondgedraaid in het slot en het slot ook nog eens aangeduwd.Volgens de meneer van de ANWB is het een relais wat blijft hangen en dat kunnen ze op de kast zien.Ik moest nog 60km rijden en ineens geen problemen meer.Nou ja zeg ,hier snap ik niets van.Vind het toch link om door te rijden,ben ook niet van plan een dure rekning te betalen.Graag een advies als het ff kan en alvast bedankt.
groeten Jedda
-
- 7th Gear member
massa en plus kabels contr zonodig vervangen(de accukabels) en aansluitpunten controleren...
-
- 1st Gear member
bedankt, ik ga dinsdag ff bij een volvokennis samen dit nalopen en dan meld ik me weer.mbt kleur lampje,het is rood-oranjeachtig gelijk aan de kleuren als je de auto op contact zet. Overigens sedert die zondag hebben beide beschreven lampjes niet meer gebrand, dat is toch merkwaardig.Het enige verschil is dat de ANWB meneer flink heeft zitten trekken en duwen met de sleutel in het contact.
groeten Jedda
-
- Starter
Ik heb met een zelfde S40 wat vergelijkbare problemen gehad, zelfde lampje in ieder geval (de motor happerde nogal, alsof hij op 3 cilinders draaide). Dat lampje betekent volgens mij dat je verbranding niet correct gaat. Bij mij is er toen een dure reparatie aan de gas installatie uitgevoerd, maar achteraf denk ik ik dat dat niet nodig was geweest. Het probleem kwam namelijk terug, De bougie kabels zijn vervangen, en sindsdien hebben we geen problemen meer gehad. Anders ook de bobine nog vervangen.
-
- 7th Gear member
bobines bedoelt hij denk ik
-
- 7th Gear member
Ik vind het antwoord niet zo gek,jij suggereert nu dat die er niet in zitten?
-
- 1st Gear member
Nou hopelijk is het probleem nu voorbij.De auto uitgelezen en ..helemaal niets.Alles mbt kabels,massa etc nagekeken en oke.Aansluitpunten allen oke uitgezonderd de ABS stekker,met koperen borstel schoongepoest en uitgeblazen.De remolie zat ongeveer ruim 1mm onder het max.streepje en bijgevuld.Ook gemeten e oke Nog spanning doorgemeten in het zekering kastje bij de motor alles oke.Conclusie:iets te weinig rem olie waardoor het ABS lampje en systeemlampje aan en uit gingen blijft over: corrosie in de ABS stekker links achter bij de watertank.het inhouden van de motor en het geluid erbij en tegelijk radio uitval blijf voor mij een vraagteken.Mbt de G3 installatie geen problemen aan de pomp en verder oke.Kostenplaatje alles 50 euro met 1.15uur werk.
Het groen oranjelampje van Maasen is waarschijnlijk de lamda en die is oke en brandde niet.
Dat bobines waarschijnlijk wat anders is als bobine is iets waarvan ik niets wist.
Dank aan allen voor de hulp . en...we kunnen weer met the black lady... :multi:
Het groen oranjelampje van Maasen is waarschijnlijk de lamda en die is oke en brandde niet.
Dat bobines waarschijnlijk wat anders is als bobine is iets waarvan ik niets wist.
Dank aan allen voor de hulp . en...we kunnen weer met the black lady... :multi:
groeten Jedda
- Franck19773
- Starter
- Contacteer:
Heb dit probleem ook gehad bij mijn proef rit. (V40 dec. 1997, 135000 km.) Direct uitgelezen konden niks vinden. (Niet zo raar want als de stroom uitvalt kan hij opdat moment ook niets opslaan). Massa gecontroleert alles goed. Toch gekocht was/ben verlieft. Maand later opgehaalt. die zelfde middag weer. Nu met knipperend ABS lampie. Alles valt uit ook de motor en slaat gelijk weer aan d.d. je rijdt. Massa bij andere dealer laten bekijken. Ze hebben alle pubten gereinigt en nu 6+ maanden later niet meer gehad.
Je hebt er niets aan maar deel het maar even.
Je hebt er niets aan maar deel het maar even.