Schakelen naar 1 gaat erg slecht, naar 5 soms lastig

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
v4O
2nd Gear member

Schakelt sinds een lange trip naar de sneeuw moeilijk naar zijn 1. Voel veel weerstand en moet een paar keer proberen voordat hij er soepel invalt. Vandaag lukte het 1x helemaal niet en ben toen vanuit 2 weggereden. Ook schakelt hij sinds een langere tijd soms moeilijk naar 5.

De pook voelt een lange tijd te los aan, zoals wanneer er problemen zijn met de schakelbusjes. Deze wil ik dan ook sowieso gaan vervangen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit het enige probleem is. Iemand een suggesties?a
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Je hebt kans dat als je de knop voor de achteruitontgrendeling íets lift dat ie dan wel gaat. Ik denk dat je de schakelstangbuisjes moet vervangen, zitten nylon busjes in de verbindingen van het schakelmechaniek
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
henknoordermeer
Starter

Doordat er teveel speling in de schakelbusjes zit, kantelt de schakelstang uit de bak niet volledig mee met de schakelstang vanaf de pook.
Lijkt me voor 95% zeker dat dit je probleem oplost.

Kosten: ongeveer 7,50 euro aan onderdelen bij de dealer.
Tijd: kun je zelf in 15 minuten vervangen.

(even auto opkrikken, bok eronder, met 2 sleuteltjes 11 het boutje loshalen, busjes vervangen, en weer vastzetten)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”