zal niet alles via de quote's doen want anders word het te lang
tamelijk hautain om voor anderen te beslissen wat wel en niet kan /mag
hoe een ander zijn beschikbare inkomen besteed is nog altijd aan diegene zelf
laten we eerlijk wezen : de interesses / bestedingspatronen van een 20 jarige zijn anders dan die van een 35 jarige welke weer anders zijn dan die van een 50 jarige etc etc welke dan tevens afhankelijk zijn van individuele economische/sociale / financiële situaties
bijdrage ?
wellicht dat hier het innovatieve ( neem aan dat U innovatief bedoelde ) element in kan zitten
vanuit persoonlijk oogpunt zou ik de vlgd. bijdrage willen doen :
( denk dat hierin niet alleen sta )
kan veel dingen zelf - er zijn ook dingen die ik niet kan
denk dat velen hun auto door een dealer zouden willen laten checken / uitlezen op veligheid / slijtage /storingen etc
terwijl ze zelf best in staat zijn om filters / olie / remmen etc te vervangen
m.a.w. stel pakketten samen
hiermee creëert U de mogelijkheid dat mensen zich meer gebonden voelen met een bedrijf en tevens mee kunnen groeien
S60 beurt - waarom eigenlijk zo prijzig ?
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Even een ander aspect van de prijzen dan. Ik heb gister een offerte aangevraagt voor het vervangen van de koppeling, deze kwam uit op 1871,33..... Het is als volgt opgebouwd:
- arb. loon 514,25
- koppelingset 256
- cilinder 97
- vliegwiel 675
- bout 2,10
- oring 1,70
- moer 11,50
- btw 298,78
Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.
- arb. loon 514,25
- koppelingset 256
- cilinder 97
- vliegwiel 675
- bout 2,10
- oring 1,70
- moer 11,50
- btw 298,78
Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41017
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zo'n opmerking kun je alleen maken als je hem onderbouwt.jeroen.ijmuiden schreef:Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.
Dus .....
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Als je rekent dat er 1 man mee bezig is, laat zeggen 5 uur (voor een ervaren monteur dus geen snelfitter) Dan houd dat dus in dat ik ruim 100 euro ex per uur betaal. Bij een bedrijf in communicatienetwerken (porto's enzo) betaal je als klant voor een HBOer met veel ervaring of een ingenieur 100 euro incl btw per uur. Dat houd dus in dat een monteur duurder is dan een ingenieur! Scheefgroei of niet? Een ingenieur verdient namelijk rond de 4000 euro bruto, wat zal een monteur krijgen, een euro of 2750 bruto? Daarbij wordt ook nog eens winst gemaakt op de onderdelen, geen probleem want er mag van mij geld verdient worden maar dat moet dan wel in verhouding gaan. Dus niet hoge tarieven vragen voor uurloon en je winst willen halen op onderdelenBen schreef:Zo'n opmerking kun je alleen maken als je hem onderbouwt.jeroen.ijmuiden schreef:Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.
Dus .....
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
jeroen.ijmuiden, het gaat er niet om welke opleiding de mensen hebben, maar naar de schaarsheid van de geleverde dienst / produkt. Dat gecombineerd met bedrijfsvoering, denk aan gereedschappen, cursussen, pand, verwarming, etc. etc. dan kom je uit op een bepaalde prijs.
Ik huur wel eens ing's in voor 165 euro per uur. Sommige voor 100 euro minder..... allemaal afhankelijk van de schaarsheid van hun kennis en kunde.
Ik weet dat er bij ons wel mensen rondlopen tegen een nog hoger uur tarief.
Al met al: als jij het te duur vind moet je niet in zee gaan met de aanbieder van deze offerte. Zoek eentje die wel een prijs heeft die jou aanstaat.
Ik huur wel eens ing's in voor 165 euro per uur. Sommige voor 100 euro minder..... allemaal afhankelijk van de schaarsheid van hun kennis en kunde.
Ik weet dat er bij ons wel mensen rondlopen tegen een nog hoger uur tarief.
Al met al: als jij het te duur vind moet je niet in zee gaan met de aanbieder van deze offerte. Zoek eentje die wel een prijs heeft die jou aanstaat.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als ik even www.h-base.nl pak (alles zijn dan wel niet originele delen)jeroen.ijmuiden schreef:Even een ander aspect van de prijzen dan. Ik heb gister een offerte aangevraagt voor het vervangen van de koppeling, deze kwam uit op 1871,33..... Het is als volgt opgebouwd:
- arb. loon 514,25
- koppelingset 256
- cilinder 97
- vliegwiel 675
- bout 2,10
- oring 1,70
- moer 11,50
- btw 298,78
Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.
koppelingset met hydraulisch lager € 337,60 ex
vliegwiel € 681,70 ex
arbeidsloon 7 uur? (o.a. het subframe moet er onderuit en je motor wordt even opgetild) € 525,--ex
het kleinmateriaal laat ik dan even buiten beschouwing
dan kom ik al uit op € 1837,72 in de btw
Dit lijkt mij dus een heel normale offerte.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Jeroen:
Je hebt het niet helemaal goed begrepen/gelezen.
Je betaald een werkplaatstarief per uur. Daaruit wordt onder andere de monteur (onder)betaald.
Je hebt het niet helemaal goed begrepen/gelezen.
Je betaald een werkplaatstarief per uur. Daaruit wordt onder andere de monteur (onder)betaald.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Precies daarom laat ik het niet bij hun doen! En over de gereedschappen gaan we maar niet bakkeleien want jij weet kennelijk niet wat een medewerker van dat bedrijf achter in de auto heeft staan (kost namelijk wel een flink stuk meer dan de ford mondeo eromheen) En er is in elk facet van techniek personeel te kort dus die vlieger gaat niet op. Maar dat is de erfenis van de kabinetten in de jaren 60/70/80. En natuurlijk zijn er mensen die met een hoger uurtafief rondlopen maar die hebben dan ook wel een stuk hogere opleiding en ervaring dan dan jongetje van 20 die gister in mijn auto stond te harken.plim schreef:jeroen.ijmuiden, het gaat er niet om welke opleiding de mensen hebben, maar naar de schaarsheid van de geleverde dienst / produkt. Dat gecombineerd met bedrijfsvoering, denk aan gereedschappen, cursussen, pand, verwarming, etc. etc. dan kom je uit op een bepaalde prijs.
Ik huur wel eens ing's in voor 165 euro per uur. Sommige voor 100 euro minder..... allemaal afhankelijk van de schaarsheid van hun kennis en kunde.
Ik weet dat er bij ons wel mensen rondlopen tegen een nog hoger uur tarief.
Al met al: als jij het te duur vind moet je niet in zee gaan met de aanbieder van deze offerte. Zoek eentje die wel een prijs heeft die jou aanstaat.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
jeroen,
Lees nu even de post van BS.
En ga dan even verder.
525 Euro voor 7 uur arbeid is een normaal tarief.
Dit komt neer op 75 Euro Werkplaatstarief! Dus inclusief arbeid, gereedschap, showroom, werkplaats etc.
En een uurtarief van 30 Euro in een garage met werknemers is niet rendabel. Dit is alleen al de kostprijs van de werknemer! Reken minimaal 50 Euro exc. de BTW. Dan zit je bij een garage die de auto niet kent ook al gauw aan 400 Euro (dagwerk)
Dan is de dealer toch voordeliger.
En nee ik heb geen aandelen bij een Dealer. of werk daarbij.
Lees nu even de post van BS.
En ga dan even verder.
525 Euro voor 7 uur arbeid is een normaal tarief.
Dit komt neer op 75 Euro Werkplaatstarief! Dus inclusief arbeid, gereedschap, showroom, werkplaats etc.
En een uurtarief van 30 Euro in een garage met werknemers is niet rendabel. Dit is alleen al de kostprijs van de werknemer! Reken minimaal 50 Euro exc. de BTW. Dan zit je bij een garage die de auto niet kent ook al gauw aan 400 Euro (dagwerk)
Dan is de dealer toch voordeliger.
En nee ik heb geen aandelen bij een Dealer. of werk daarbij.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
@ Jeroen: het lijkt erop dat je een beetje boos aan het worden bent. Ik raad je aan om even een stapje terug te doen en eens te kijken naar alle facetten.
Je argumenten zijn niet zo sterk.
Er is overal een tekort aan techniek: dus daarmee zou een hoger uurloon kunnen voor garagehouders.
Ik huur senior . NET programmeurs voor 65 euro per uur. Allemaal mensen met een HBO diploma, puur omdat het kan. Waarom meer betalen? Iedereen die dat wel wil: prima daar heb ik geen probleem mee. Ben ik nu een oplichter? Nee, de mensen komen graag werken voor dat geld.
Zo is het ook met dealers. Er zijn mensen die het uurtarief willen betalen en sommige niet!
Daar is ook helemaal niets mis mee.
Edit: @Jeroen toegevoegd. Ik ben niet zo snel met m'n iPhone. Daardoor lijkt het alsof ik het tegen de vorige poster heb. Excuses
Je argumenten zijn niet zo sterk.
Er is overal een tekort aan techniek: dus daarmee zou een hoger uurloon kunnen voor garagehouders.
Ik huur senior . NET programmeurs voor 65 euro per uur. Allemaal mensen met een HBO diploma, puur omdat het kan. Waarom meer betalen? Iedereen die dat wel wil: prima daar heb ik geen probleem mee. Ben ik nu een oplichter? Nee, de mensen komen graag werken voor dat geld.
Zo is het ook met dealers. Er zijn mensen die het uurtarief willen betalen en sommige niet!
Daar is ook helemaal niets mis mee.
Edit: @Jeroen toegevoegd. Ik ben niet zo snel met m'n iPhone. Daardoor lijkt het alsof ik het tegen de vorige poster heb. Excuses
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik boos worden, nee hoor. Dat wordt ik niet zo gauw op het internet.
Daarbij terwijl jij aan het schrijven was heb ik mijn post even aangepast. Wordt het misschien wat duidelijker.
Daarbij terwijl jij aan het schrijven was heb ik mijn post even aangepast. Wordt het misschien wat duidelijker.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Ook ik ben niet boos maar word geroemd om mijn temperament dus als mensen dat bedreigend vinden, hierbij mijn excusses!
ICT is 1 van de facetten van techniek die inderdaad een overschot heeft maar overal waar verder maar een schroevendraaier aan te pas komt is zo ongeveer een tekort in. En over de post van bart simson, dit zijn natuurlijk niet de prijzen die de garage betaald.
ICT is 1 van de facetten van techniek die inderdaad een overschot heeft maar overal waar verder maar een schroevendraaier aan te pas komt is zo ongeveer een tekort in. En over de post van bart simson, dit zijn natuurlijk niet de prijzen die de garage betaald.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Even uitgaande van die 7 arbeidsuren, als die nu eens op € 50,-- incl. p/uur zouden uitkomen zou je nog steede met je niet originele delen (en zonder kleinmateriaal) tegen de € 1.600,-- zitten, een koppeling vervangen is dus gewoon een dure klus, en zit daar de pijn rij je mogeljk boven je stand (komt u maar.......... )plim schreef:het lijkt erop dat je een beetje boos aan het worden bent. Ik raad je aan om even een stapje terug te doen en eens te kijken naar alle facetten.
Je argumenten zijn niet zo sterk.
Er is overal een tekort aan techniek: dus daarmee zou een hoger uurloon kunnen voor garagehouders.
Ik huur senior . NET programmeurs voor 65 euro per uur. Allemaal mensen met een HBO diploma, puur omdat het kan. Waarom meer betalen? Iedereen die dat wel wil: prima daar heb ik geen probleem mee. Ben ik nu een oplichter? Nee, de mensen komen graag werken voor dat geld.
Zo is het ook met dealers. Er zijn mensen die het uurtarief willen betalen en sommige niet!
Daar is ook helemaal niets mis mee.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41017
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik lees nog steeds geen beargumentatie van jouw stelling Jeroen.
Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
bart simpson, er gaat iets fout. Ik ben het met je eens... Ik heb er ook geen probleem mee om naar de Dealer te gaan, ze kennen me bij naam.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Nee, als die de onderdelen netto zou door moeten gaan belasten kunnen ze net zo goed sluiten.jeroen.ijmuiden schreef:En over de post van bart simson, dit zijn natuurlijk niet de prijzen die de garage betaald.
Wees een vent en begin zelf (langs de straat) eens aan zo'n klus en doe verslag hoe goedkoop je uit was.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
hier ga ik maar niet op reageren he....bart simpson schreef:een koppeling vervangen is dus gewoon een dure klus, en zit daar de pijn rij je mogeljk boven je stand (komt u maar.......... )
Voor Ben, scroll even naar boven en de vorige pagina. Hierin leg ik uit waarom IK het een idiote prijs vind. Dit is dan ook mijn mening, al wil een ander er 5000 euro voor betalen dat moet hij weten. IK vind het gewoon belachelijk om voor een koppelingetje 1871 euro te vragen en hier 5 collega's die volvo rijden, met mij.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Je ziet me hier ook niet schrijven dat het netto moet toch?bart simpson schreef:Nee, als die de onderdelen netto zou door moeten gaan belasten kunnen ze net zo goed sluiten.jeroen.ijmuiden schreef:En over de post van bart simson, dit zijn natuurlijk niet de prijzen die de garage betaald.
Wees een vent en begin zelf (langs de straat) eens aan zo'n klus en doe verslag hoe goedkoop je uit was.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik vind die € 1871,33 voor een nieuwe koppeling met vliegwiel zeker niet te duur!!! Ik heb hier wel andere bedragen langs zien komen!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
okee, dan zal ik als voorbeeld de auto van mijn vader als vergelijk geven, een Peugeot 406 uit 2003 ...
Koppelingsset 232.70
2-massavliegwiel 412.10
Druklager 57.90
Hoofdkopp.cil. 66.00
Hulpkopp.cilinder 73.25
totaal: 841.95€ excl.BTW is 1002€ in de BTW zonder arbeitsloon ...
(en dan is Peugeot geen "semi-premium" brand)
Koppelingsset 232.70
2-massavliegwiel 412.10
Druklager 57.90
Hoofdkopp.cil. 66.00
Hulpkopp.cilinder 73.25
totaal: 841.95€ excl.BTW is 1002€ in de BTW zonder arbeitsloon ...
(en dan is Peugeot geen "semi-premium" brand)