Hallo allemaal,
Ik heb een V70 classic met 2.4t blok(142kw) veel opties en met handbak op het oog. Bouwjaar 1999 met km-stand ongeveer 225.000. Distr. is bij 150.000 vervangen auto is aantoonbaar onderhouden.
Mijn vraag is: wat is de kwaliteit van deze motor? Duurzaamheid, onderhoudsgevoeligheid, sterke- en zwakke punten (verbruik?, rij eigenschappen) etc.
Ik hoor graag jullie ervaringen/meningen. Ik heb nl. nog geen ervaringen met deze motor en auto. Alvast bedankt!
V70 classic uit 1999 met 2.4T motor, waar op letten?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is een tamelijk probleemloze combi, kijk of de airco goed werkt
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Bedankt voor je reactie!
Klopt het dat dit type motorblok later ook in de tweede serie V70 is gekomen? M.a.w.is dit het nieuwe type motor in de classic serie V70?
Wat zijn de voordelen van deze motor t.o.v. de oudere blokken?
Klopt het dat dit type motorblok later ook in de tweede serie V70 is gekomen? M.a.w.is dit het nieuwe type motor in de classic serie V70?
Wat zijn de voordelen van deze motor t.o.v. de oudere blokken?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
m.y. 2000 wel idd, heeft hij Tracs of TCS?
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dan heb je idd de nieuwe motor die ook in de V70/285 zat.
Draagarmen als zodanig zijn niet een kritiek punt, stabilisatorstangen mogelijk wel een punt van aandacht, het gevulcaniseerde rubber wil wel eens los laten dan gaat tie klapperen
Draagarmen als zodanig zijn niet een kritiek punt, stabilisatorstangen mogelijk wel een punt van aandacht, het gevulcaniseerde rubber wil wel eens los laten dan gaat tie klapperen
Volvo for life