S60 beurt - waarom eigenlijk zo prijzig ?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat was in de tijd dat ik bij de Volvo dealer werkte!
Zullen we weer even terug gaan naar een redelijk vergelijk?
Oceanracer schreef:Even terug gaand naar het eerste bericht van Pygmee, die dit topic begonnen is:
Hij betaalt € 330,00 ex BTW voor een kleine beurt, daar waar ik morgen voor mijn Golfje TDI bij de VW-dealer voor de zelfde kleine beurt € 90,00 ex BTW moet betalen. Ook mijn dealer heeft te maken met de eisen die VW stelt, moet ook zorgen voor goed personeel en de juiste apparatuur. En die monteur verdient echt niet minder dan die bij de Volvo-dealer. Kan iemand mij dan uitleggen waarom het bij Volvo dan toch 3,5 keer zo duur moet zijn?
Tarman T schreef:@Oceanracer,
Dat vindt ik nou een goede vraag!
Ik heb net de 330,- euro beurt achter de rug, en zie idd eigenlijk alleen olie en filters op de bon staan..
Dus gewoon de rekeningen naast elkaar leggen, anders blijft het een oeverloos gel#% waar geen eind aan komt.Oceanracer schreef:Owh, dat wil ik best doen hoor! Factuur is geen probleem. En ik krijg er ook altijd zo'n computeruitdraai bij van de uitgevoerde werkzaamheden. Dus die wil ik er met alle plezier even bij doen.[/size]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Hier ligt nou het knelpunt, ik zeg niet dat het duur IS maar dat ik het duur VIND. Dat is een wezelijk verschil.bart simpson schreef:Deze discussie gaat over de aanname dat dealeronderhoud aan een S60 zo duur was, ik ben het daar oneens mee en verdedig dat standpunt ook.
Ik nam bij MIJN onderbouwing niet originele onderdelenprijzen die een universeel zeer waarschijnlijk hanteerd, gebruikte daarbij een lager uurloon zoals een unverseel dat mogelijk hanteerd en kwam nauwelijks anders uit dan de gedane dealerofferte, ergo dit zijn normale getallen.
JOUW onderbouwing daarentegen bestaat uit niets ander dan konsekwent roepen dat het je allemaal veel te duur is, kun je de klaarblijkelijk normale exploitatiekosten van een S60 niet betalen rijdt je simpelweg boven je stand.
Je kunt schamperen dat ik niet bij mijn volle verstand bent maar dat is net als jouw hele onderbouwing precies jouw zwakte.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
ik vind een brood ook duur vergeleken met 20 jaar terug ... maar om dan de dealer een oplichter te noemen ... dat gaat mij te ver ...
als jij het onderhoud door een maat van je kan laten doen, prima, tegen vriendenprijsjes kan een dealer (maar ook een specialist) niet/nooit op ... daarbij komt wel dat jouw maat niet dezelfde diagnose apparatuur heeft als de dealer ...
als jij het onderhoud door een maat van je kan laten doen, prima, tegen vriendenprijsjes kan een dealer (maar ook een specialist) niet/nooit op ... daarbij komt wel dat jouw maat niet dezelfde diagnose apparatuur heeft als de dealer ...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
jeroen.ijmuiden schreef:Hier ligt nou het knelpunt, ik zeg niet dat het duur IS maar dat ik het duur VIND. Dat is een wezelijk verschil.bart simpson schreef:Deze discussie gaat over de aanname dat dealeronderhoud aan een S60 zo duur was, ik ben het daar oneens mee en verdedig dat standpunt ook.
Ik nam bij MIJN onderbouwing niet originele onderdelenprijzen die een universeel zeer waarschijnlijk hanteerd, gebruikte daarbij een lager uurloon zoals een unverseel dat mogelijk hanteerd en kwam nauwelijks anders uit dan de gedane dealerofferte, ergo dit zijn normale getallen.
JOUW onderbouwing daarentegen bestaat uit niets ander dan konsekwent roepen dat het je allemaal veel te duur is, kun je de klaarblijkelijk normale exploitatiekosten van een S60 niet betalen rijdt je simpelweg boven je stand.
Je kunt schamperen dat ik niet bij mijn volle verstand bent maar dat is net als jouw hele onderbouwing precies jouw zwakte.
Je vind een normale prijs (lees de topic even terug ten aanzien van wat men er hier van vind) niet te te rechtvaardigen, vrijwel iedereen hier vind dat doorgaans ook nog met goede argumenten wel, ik blijf dan ook onverkort vinden dat als daar het probleem voor jou ligt je in de verkeerde league bent gaan spelen en je jezelf gewoon maatje groter wilt voordoet dan je hebt.jeroen.ijmuiden schreef:Even een ander aspect van de prijzen dan. Ik heb gister een offerte aangevraagt voor het vervangen van de koppeling, deze kwam uit op 1871,33..... Het is als volgt opgebouwd:
- arb. loon 514,25
- koppelingset 256
- cilinder 97
- vliegwiel 675
- bout 2,10
- oring 1,70
- moer 11,50
- btw 298,78
Al met al een leuke offerte en snap dat deze mensen ook moeten eten, maar dat rechtvaardigt dit bedrag nog niet.
Alles even opnieuw lezende zul je zelf het belachelijke van deze zin ook wel zien.jeroen.ijmuiden schreef:Dus niet hoge tarieven vragen voor uurloon en je winst willen halen op onderdelen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Iedereen is ook vrij om dit wel een normale prijs te vinden ik ben nogmaals niet om mensen van mening te veranderen. Ik vind het alleen te veel geld en dat heeft niks met mijn salaris te maken want zit goed in de slappe was. Maar dit houd niet in dat je niet kritisch mag zijn over een offerte. Ik stop hierbij dan ook met het verdedigen van mijn standpunt tov de offerte, het is denk wel duidelijk genoeg.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dan heb ik er mogelijk overheen gelezen, jouw onderbouwde standpunt?
Kritiek is altijd goed maar moet wel enige onderbouwing kennen, zonder fatsoenlijke onderbouwing is het namelijk gewoon gezeur op niets af.
Kritiek is altijd goed maar moet wel enige onderbouwing kennen, zonder fatsoenlijke onderbouwing is het namelijk gewoon gezeur op niets af.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24595
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
sjesses neem eens iets aan van iemand die het kan weten... Waar haal je deze kennis vandaan? Geloof Bart en mij maar, jouw stelling is onjuist, ik had gezegd dat er geen direct verband is en dat is wel wat er hier op het forum gedacht wordt.jeroen.ijmuiden schreef:@ volvomaffia
Natuurlijk heeft het uurtarief van een dienst verband met het loon van de medewerker.
Jeroen, het vervangen van een koppeling had je kunnen zien aankomen, is een slijtagedeel. Je weet ook dat het een tijdrovenden excercitie is met vervanging van kostbare onderdelen. Als je de kosten te hoog vindt, kan je 'm ook laten zitten. Sta je vanzelf een keer stil. En als je de kosten van normaal onderhoud (dus ook slijtage delen!) niet kunt dragen, moet je je afvragen of je in de juiste auto rijdt. Als ik een huis van anderhalf miljoen koop en vervolgens de gemeentebelastingen niet kan voldoen, zit ik daar dan verstandig? Dat is wat Bart steeds bedoeld...
En het vergelijk tussen "een maat die het doet" en een dealer is natuurlijk helemaal krom. Deze zomer ga ik een weekje bij een vriend logeren want een huisje in Drente vind ik te duur.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24595
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
We zeggen niet dat het een normale prijs gevonden moet worden, we verdedigen alleen onjuiste aannames. Er is inderdaad een verschil tussen geld uit kúnnen geven en geld uit wíllen geven. Ik bekijk uitgaven ook nuchter en loop ook wel eens een Lidl binnen. Moet dat? Nee hoor maar doe het toch. Je mag dan ook kritisch zijn op een offerte maar als er een verklaring komt over de opbouw dan moet je dat wel kunnen accepteren en niet afdoen met "ja maar ik vind het teveel".jeroen.ijmuiden schreef:Iedereen is ook vrij om dit wel een normale prijs te vinden ik ben nogmaals niet om mensen van mening te veranderen. Ik vind het alleen te veel geld en dat heeft niks met mijn salaris te maken want zit goed in de slappe was. Maar dit houd niet in dat je niet kritisch mag zijn over een offerte. Ik stop hierbij dan ook met het verdedigen van mijn standpunt tov de offerte, het is denk wel duidelijk genoeg.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Je zou ook kunnen overwegen om de auto bij een ander type garage te laten onderhouden. Dat kan je mogelijk een kostenbesparing opleveren maar aan de andere kant zijn het dan geen Volvo-specialisten en heb je bijvoorbeeld geen mobiliteitsgarantie en dat soort zaken.
Het is altijd een afweging bij welke leeftijd en kilometrage je welk bedrag aan onderhoud wil uitgeven. Niet voor niks zie je vaak dat wanneer je een tweedehands auto koopt, deze tot een bepaald kilometrage dealeronderhouden zijn en boven een bepaald aantal kilometers vaak niet meer.
P.S: mijn auto heeft een kilometerstand van 175.000 kilometer en bij 120.000 kilometer ben ik niet meer naar een Volvo-garage gegaan. Voor mij is al heel snel de afweging of ik het nog laat repareren of me ga trakteren op iets nieuws
Overigens heb ik nog nooit een groot defect aan mijn auto gehad. Het duurste onderdeel was een motorsteunrubber van een paar tientjes.
Mijn mening is dan ook dat aan alles een prijskaartje hangt. Daarbij er van uitgaande dat dealeronderhoud via Volvo het beste voor je auto is maar ook meer kost. Niet duur maar kost gewoon meer en levert je de meeste service op.
Het is altijd een afweging bij welke leeftijd en kilometrage je welk bedrag aan onderhoud wil uitgeven. Niet voor niks zie je vaak dat wanneer je een tweedehands auto koopt, deze tot een bepaald kilometrage dealeronderhouden zijn en boven een bepaald aantal kilometers vaak niet meer.
P.S: mijn auto heeft een kilometerstand van 175.000 kilometer en bij 120.000 kilometer ben ik niet meer naar een Volvo-garage gegaan. Voor mij is al heel snel de afweging of ik het nog laat repareren of me ga trakteren op iets nieuws

Mijn mening is dan ook dat aan alles een prijskaartje hangt. Daarbij er van uitgaande dat dealeronderhoud via Volvo het beste voor je auto is maar ook meer kost. Niet duur maar kost gewoon meer en levert je de meeste service op.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
gisteren in Nuland geweest voor de grote brt. 221.000km,
(onderhoud volgens Volvo)tevens handremschoenen en achterwiellager vervangen(ik maar denken dat achterportier niet goed afsloot).
koolstof filter ect.
werken daar alleen maar met org.spul
was iets meer dan 500,- kwijt.
Is toch redelijk?
(onderhoud volgens Volvo)tevens handremschoenen en achterwiellager vervangen(ik maar denken dat achterportier niet goed afsloot).
koolstof filter ect.
werken daar alleen maar met org.spul
was iets meer dan 500,- kwijt.
Is toch redelijk?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij deze:AlexV70 schreef:Zullen we weer even terug gaan naar een redelijk vergelijk?
....
Dus gewoon de rekeningen naast elkaar leggen, anders blijft het een oeverloos gel#% waar geen eind aan komt.
Kleine Onderhouds Service:
- Getande riem voor nokkenasaandrijving op slijtage controleren
- Motorolie aftappen & oliefilter vervangen
- Remvoeringen voor & achter controleren
- Motorolie bijvullen 4,5 liter
- Service-intervalindicatie terugzetten
- Servicesticker invullen en plaatsen
Kosten:
Kleine Onderhouds Service: 108,40
Afvalstoffenheffing: 3,64
BTW: 21,29
TOTAAL: 133,33
Ik zat met mijn € 90,00 ex BTW wat aan de lage kant. Dat zal misschien de prijs van 2008 nog zijn geweest. Ik heb geen zin om dan na te zoeken. Overigens staat de ruitensproeiervloeistof opgenomen in de prijs voor de kleine beurt. Dus ongeacht of er wordt bijgevuld en hoeveel staat deze voor 0,00 op de factuur.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3799
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
http://data.toyota.nl/home/data/ToyotaV ... 202002.pdf
waarom kan het hier dan wel goedkoper? :shock:
toevallig rijd er in mijn familie iemand in een toyota rond(kan deze persoon ook niet helpen,maar goed)
deze persoon krijgt zowat een beroerte als hij hoort wat het onderhoud
van een volvo kost,en ja,dan rij je mischien een premium-merk
so what.
ook de,in dit geval,de toyota dealer heeft verplichtingen tav zijn
dealerschap,moet ook zijn monteurs/baliemedewerker/magazijnman enz.
betalen.
maar waarom zit er dan toch zoveel(en dit is geen tientjes werk)
verschil tussen? :roll:
waarom kan het hier dan wel goedkoper? :shock:
toevallig rijd er in mijn familie iemand in een toyota rond(kan deze persoon ook niet helpen,maar goed)
deze persoon krijgt zowat een beroerte als hij hoort wat het onderhoud
van een volvo kost,en ja,dan rij je mischien een premium-merk
so what.
ook de,in dit geval,de toyota dealer heeft verplichtingen tav zijn
dealerschap,moet ook zijn monteurs/baliemedewerker/magazijnman enz.
betalen.
maar waarom zit er dan toch zoveel(en dit is geen tientjes werk)
verschil tussen? :roll:
geen glans zonder wrijving
Vergeet niet, dat niet alleen het Volvo-dealer uur hoog is, maar dat de onderdelen (in een Volvo doosje) ± 4 x over de kop gaan.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Je vergelijkt een Toyota Avensis met een Volvo S60 !? Om te beginnen scheelt het 1 cylinder in de motor. Daarnaast zijn de constructies van beide auto's totaal verschillend waardoor werkzaamheden misschien wel een hele andere tijdsbesteding hebben. Daarbij staat ook nog op de site: "** extra inspecties bij adviesprijs inbegrepen, eventuele vervanging of reparatie niet"toppertje schreef:http://data.toyota.nl/home/data/ToyotaV ... 202002.pdf
waarom kan het hier dan wel goedkoper? :shock:
toevallig rijd er in mijn familie iemand in een toyota rond(kan deze persoon ook niet helpen,maar goed)
deze persoon krijgt zowat een beroerte als hij hoort wat het onderhoud
van een volvo kost,en ja,dan rij je mischien een premium-merk
so what.
ook de,in dit geval,de toyota dealer heeft verplichtingen tav zijn
dealerschap,moet ook zijn monteurs/baliemedewerker/magazijnman enz.
betalen.
maar waarom zit er dan toch zoveel(en dit is geen tientjes werk)
verschil tussen? :roll:
Dus ik zou zeggen hou het bij appels met appels vergelijken.
Verder aan iedereen:
Daarbij zoals al eerder gemeld; je wist wat het onderhoud zou kosten toen je een Volvo S60 aan hebt geschaft zo niet, dan heb je je huiswerk niet goed gedaan. Als je tevreden bent met Aldi onderhoud, ga je naar de Aldi. Zo niet ga je naar AH en betaal je ook de AH prijs , c.q. de dealer prijs.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Dat doet ie toch?plim schreef:Je vergelijkt een Toyota Avensis met een Volvo S60 !? Om te beginnen scheelt het 1 cylinder in de motor. Daarnaast zijn de constructies van beide auto's totaal verschillend waardoor werkzaamheden misschien wel een hele andere tijdsbesteding hebben. Daarbij staat ook nog op de site: "** extra inspecties bij adviesprijs inbegrepen, eventuele vervanging of reparatie niet"
Dus ik zou zeggen hou het bij appels met appels vergelijken.
Een auto blijft een ding op vier wielen, enig verschil in deze is idd 1 cilinder.
Zou niet best zijn als de constructie totaal verschillend zou zijn.

Vergelijk van appels is goed, dus bijvoorbeeld een Elstar en een Golden Delicious.
Het blijven appels, alleen de smaak verschilt.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Vergelijk een Toyota D4D eens qua onderhoudskosten met een 2.4D of D5 en kijk dan nog eens wie de goedkoopste is, de gemiddelde Toyota rijdt ook substantieel minder kilometers dan de gemiddelde Volvo.
Volvo for life
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Ik hou meer van Granny Smith 
AlexV70, je hebt gelijk. constructie is het zelfde...Vier wielen en als het meezit ook nog een reserve wiel. Maar dat geldt ook voor een lelijke eend.
Als je dan toch een vergelijking wil maken met auto's uit de Toyota stal, zou ik zeggen kijk eens naar de prijzen voor onderhoud van de kleinste Lexus. Dan zie je dat een 90K beurt toch ook al 600 a 700 euro kost, zonder extra's.
zie ook http://data.lexus.nl/home/data/LexusV8/ ... houdIS.pdf

AlexV70, je hebt gelijk. constructie is het zelfde...Vier wielen en als het meezit ook nog een reserve wiel. Maar dat geldt ook voor een lelijke eend.
Als je dan toch een vergelijking wil maken met auto's uit de Toyota stal, zou ik zeggen kijk eens naar de prijzen voor onderhoud van de kleinste Lexus. Dan zie je dat een 90K beurt toch ook al 600 a 700 euro kost, zonder extra's.
zie ook http://data.lexus.nl/home/data/LexusV8/ ... houdIS.pdf
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3799
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
hier was ik dus al bang voor!plim schreef:Je vergelijkt een Toyota Avensis met een Volvo S60 !? Om te beginnen scheelt het 1 cylinder in de motor. Daarnaast zijn de constructies van beide auto's totaal verschillend waardoor werkzaamheden misschien wel een hele andere tijdsbesteding hebben. Daarbij staat ook nog op de site: "** extra inspecties bij adviesprijs inbegrepen, eventuele vervanging of reparatie niet"toppertje schreef:http://data.toyota.nl/home/data/ToyotaV ... 202002.pdf
waarom kan het hier dan wel goedkoper? :shock:
toevallig rijd er in mijn familie iemand in een toyota rond(kan deze persoon ook niet helpen,maar goed)
deze persoon krijgt zowat een beroerte als hij hoort wat het onderhoud
van een volvo kost,en ja,dan rij je mischien een premium-merk
so what.
ook de,in dit geval,de toyota dealer heeft verplichtingen tav zijn
dealerschap,moet ook zijn monteurs/baliemedewerker/magazijnman enz.
betalen.
maar waarom zit er dan toch zoveel(en dit is geen tientjes werk)
verschil tussen? :roll:
Dus ik zou zeggen hou het bij appels met appels vergelijken.
Verder aan iedereen:
Daarbij zoals al eerder gemeld; je wist wat het onderhoud zou kosten toen je een Volvo S60 aan hebt geschaft zo niet, dan heb je je huiswerk niet goed gedaan. Als je tevreden bent met Aldi onderhoud, ga je naar de Aldi. Zo niet ga je naar AH en betaal je ook de AH prijs , c.q. de dealer prijs.

het was maar een voorbeeld.
maar goed,ik wil mijn mening er wel op geven.
ten eerste,ik vergelijk de avensis NIET met de s60,hoogstens
vergelijk ik de onderhoudsprijzen.
ten tweede,1cyl verschil,ja en? oh ja,dat scheelt weer een bougie en een beetje olie bij het verversen.
dacht je dat het onderhoud van de nieuwere volvo,s met 4cyl zoveel te goedkoper zal zijn?nou dacht het niet.
ten derde,wat voor konstrukties bedoel je?
het zijn allebei auto,s met een motor die onderhoud nodig heeft.
als je bedoeld dat alles onder de motorkap slecht bereikbaar is,en dat
er daarom meer arbeid in zit om onderhoud uit te voeren,dan zeg ik:maak dit beter toegankelijk(onderhoudsvriendelijker)
en dan nog wat,hoeveel mensen zullen vtv vragen wat het onderhoud
van zijn/haar auto zal gaan kosten?
om nog maar te zwijgen over de reparaties(die je nooit vtv weet)
wie vraagt er bij aanschaf nou aan een dealer wat vervanging kost
van een komplete koppelings revisie?
helemaal niemand toch?
dit zijn dingen die vaak achteraf aan het licht komen,en soms valt het mee,en soms valt iets tegen.
geen glans zonder wrijving
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
toppertje, Nou ik onderzoek vooraf wel wat de operationele kosten zullen zijn. Dan kan ik daar ook rekening mee houden.
Ik ben al sinds ik in mijn jeugd "Rick Ringers" las een fan van de Porsche 911. Ik heb ooit op het punt gestaan om mijn droomwens in vervulling te laten gaan want ik had me toch een mooie, eerlijke, met weinig km's en redelijke betaalbare 911 gezien. Toen ik me wat beter ging voorbereiden voordat ik tot aankoop overging, kwam ik erachter dat het onderhoud toch wel heel erg veel geld (voor mij) ging kosten. Dat is toen de reden geweest om de auto niet te kopen.
Moraal van dit verhaal: weet waaraan je begint. Niet achteraf het probleem bij anderen neerleggen en zoals in het begin van dit topic is gedaan: de dealer als oplichter betitelen.
Ik ben al sinds ik in mijn jeugd "Rick Ringers" las een fan van de Porsche 911. Ik heb ooit op het punt gestaan om mijn droomwens in vervulling te laten gaan want ik had me toch een mooie, eerlijke, met weinig km's en redelijke betaalbare 911 gezien. Toen ik me wat beter ging voorbereiden voordat ik tot aankoop overging, kwam ik erachter dat het onderhoud toch wel heel erg veel geld (voor mij) ging kosten. Dat is toen de reden geweest om de auto niet te kopen.
Moraal van dit verhaal: weet waaraan je begint. Niet achteraf het probleem bij anderen neerleggen en zoals in het begin van dit topic is gedaan: de dealer als oplichter betitelen.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8