Motormanagement lampje blijft branden

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Neok
1st Gear member

Hallo,

Via LeasePlan een s40 uit okt-2004 gekocht. Uiteraard ook proefgereden. Je kunt daar alleen op terrein proefrijden (dus hoge toeren om snelheid te maken). De auto had in 1,5 maand 2km gelopen. Kortom, alleen maar stilgestaan.

Vandaag overleg wanneer de auto geleverd gaat worden, blijkt de auto naar de garage/dealer te moeten omdat het motormanagement lampje blijft branden. :roll: Dat was dus niet toen ik daar de proefrit maakte.

De auto is altijd in onderhoud geweest bij een Volvo dealer en kende - volgens de onderhoudshistorie van de Volvo dealer - geen grote noemenswaardige problemen.

Nu heb ik momenteel een oude s40 en die heeft ook wel eens gehad dat het motormanagement lampje aan bleef bij de start. Geduldig wachten en opnieuw proberen loste altijd het probleem op.

Maar wat moet ik denken van de nieuwe s40 (1.8,base,2004, 150.000km) waar dan nu het lampje van brandt? Komt het door het lange stilstaan en de "heftige" proefrit die de auto dan maakt?

Dit is waarschijnlijk koffiedik kijken, maar toch ... ieder advies / raad / mening is welkom.

Dankjewel!

Vriendelijke groet,
Koen
Ramon&Ramon
7th Gear member

LPG erin?????
Neok
1st Gear member

Nee, het is gewoon een benzine auto.
asta
5th Gear member

Wellicht door het lange stilstaan dat er vocht in een van de sensoren zit en de meetwaarde niet meer klopt?
Het kan zoveel zijn in dit geval, de monteur leest het probleem uit en zal gepaste maatregelen nemen.
Jij zal de auto meekrijgen zonder de melding ga ik even vanuit.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Neok
1st Gear member

@Asta, dat was mijn gedachte ook: wellicht door het lange stilstaan.

De auto is inmiddels bij de garage geweest, dat heeft LeasePlan geregeld en alles is nu goed. Ik kan 'm binnenkort gaan halen.

In ieder geval heb ik de Volvo Assistance ook geregeld / op naam staan, voor het geval dat :D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”