RTI DVD lees probleem

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
evandenelzen
Starter

Ik heb hetzelfde probleem met de RTI van mijn V70 van 2002. Ik heb de lens en de glijstangetjes vanmorgen tot 2x toe schoon gemaakt maar krijg hem niet aan de praat. Hij blijft de melding geven dat hij de DVD niet kan lezen. Iemand een idee wat ik nog kan doen?
evandenelzen
Starter

Ik heb de dvd-lezer met een schoonmaak dvd van Dixons € 8.95 laten lopen en probleem opgelost. Tja, soms kan het simpel zijn!!

Gr
Erik
cabo
Starter

welke opdate versie werkt in de V70 uit 2005? Ik heb de 2008 versie MY02-07 geprobeerd maar krijg melding dat de disk niet gelezen kan worden. De dvd 2005 maar weer teruggeplaatst.
Gast

cabo schreef:welke opdate versie werkt in de V70 uit 2005? Ik heb de 2008 versie MY02-07 geprobeerd maar krijg melding dat de disk niet gelezen kan worden. De dvd 2005 maar weer teruggeplaatst.
Ik heb de versie: 0820 (2008 week 20 volgens mij) en die werkt goed. Hebben we het over de dezelfde?
cabo
Starter

Ik weet niet of er in 2008 meerdere versies zijn uitgekomen, maar op mijn dvd's staat V70 MY02-07. De update staat toch op de DVD's zelf?!
Semmel
2nd Gear member

Ik denk dat ik zelf ook maar eens aan de slag ga.
Heren, bedankt voor jullie duidelijke handleiding, daarmee zou het in principe wel moeten lukken.

Echter enige vragen heb ik nog wel:

Wel of geen alcohol gebruiken voor het reinigen van de lens?
VolvoTech schreef:Lens gelijk schoonmaken, liefst gewoon met een wattenstaafje en wat glassex. *(gebruik GEEN alcohol!)
FrankM schreef:Stap 14) Maak nu de lens van de laser schoon met alcohol. Gebruik een hoog percentage zodat je geen waterschade krijgt. Blaas desnoods droog met lucht.
Wat voor vet kun je het beste gebruiken voor de glijstang e.d.?

Alvast bedankt voor de verdere info. :P
edraket
7th Gear member

Ik weet zeker dat glassex meer verontreinigingen achterlaat dan pure alcohol. Ik ben erg benieuwd naar de reden van Volvotech om geen alcohol te gebruiken. Heb dat zelf nl wel gedaan, en de unit draait nog steeds perfect (2 jaar geleden).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Semmel
2nd Gear member

Hoi Ed,
Waar is pure alcohol verkrijgbaar? Apotheek of zo?

Weet je misschien ook nog wat voor vet je gebruikt hebt?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Vet; het beste is lagervet uit de modelbouw, en dan het liefst voor helicopters.

Geen glassex gebruiken, dat laat een zweem achter, alcohol kan in sommige gevallen (nieuwe type units) maar doe dit NIET met een oude unit.

Oud: Geen ventilator
NW : ventilator

Let op; dit is dus NIET het verschil tussen met en zonder klepje, er zijn units zonder klep, MET ventilator ;-)

@Ed, in de oudere units is de lens van een dermate kwaliteit (kunststof) dat alcohol een witte waas achterlaat (vreet in)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
pebbles
Starter

mauricenl,

Beste Maurice,

Mijn dvd lezer deed het ook niet,maar op uw advies en goede beschrijving, en de nodige zweet druppels, doed hij het weer nog maals hartelijk dank.
PEBBLES
:blob:
edraket
7th Gear member

Ok duidelijk verhaal. Ik heb dan denk ik geluk gehad, want de mijne doet het altijd perfect. Overigens zit er in Glassex volgens mij ook wat alcohol!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Semmel
2nd Gear member

Weet iemand misschien hoeveel een nieuwe Nav. DVD-speler kost? :(
Is die alleen bij de dealer verkrijgbaar of ook (voor minder flappen) rechtstreeks bij Mitsubishi?

Helaas heeft reinigen het leesprobleem niet opgelost.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

We kunnen 'm waarschijnlijk wel voor je aan de praat helpen.
De queue begint zich aardig op te stapelen dus de return snelheid is wat sloppy momenteel (2 weken).

Groet!
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
@je
2nd Gear member

Hoi,

Bedankt voor de info, ook ik heb mijn dvd speler met success schoon gemaakt.
Als je voorzichtig te werk gaat stelt het niet zo heel veel voor.
Mijn originele dvd doet het nu weer prima!
Het is een speler zonder klepje maar met ventilator.
Dus volgens bovenstaande een nieuwer type en zou dus 2008 dvd`s moeten kunnen lezen.

Iemand in de buurt van tilburg/eindhoven met een 2008 dvd die ik even kan proberen?
Anders word het een tripje naar de volvo dealer maar dan moet ik een keer eerder weg van het werk.

Mochten er lotgenoten zijn in de buurt van eindhoven dan wil ik wel assisteren met de voorjaars schoonmaak!

Gr,
@je
steenmarter
Starter

Ervaringen:Iedere keer na wisselen schijfje waren er leesproblemen,tot het gewoon niet meer lukte.Het verhaal van Volvotech over de glijstang sprak mij wel aan.Dus methode Mauricenl/Frank M toegepast met goed resultaat.Glijstang zat over een deel een dunne zwarte laag die met alcohol te verwijderen was.Lens schoongemaakt met alcohol,zou mogelijk zijn omdat het er een was met ventilator.( Zie forum) Ook wormas schoongemaakt zag er echter goed uit.Wat niet duidelijk was het losnemen van de flatcables met de stripjes die onder de flatcable zitten.Naderhand zag ik op de site van Holmsten een duidelijke foto staan hierover.Gezien het feit dat een ruilunit op het moment 506,23 Euro inkl. btw (verhoogde prijs) kost is deze operatie de moeite waard.
Met dank aan VolvoTech/Maurcenl/Frank M
Steenmarter
V70 Black
Starter

Hoi ik heb een V70 uit 2002 en mijn navigatie leest de CD's ook nier meer. Ik heb hem volgens jou beschrijving uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Nu wil hij nog steeds niet werken...
Ik denk dat het leesoog defect is. Zou dit kunnen ?
Tevens is mijn vraag waar ik mogelijk een nieuwe kan kopen.

Ik hoor graag van je
VolvoTech,
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Kan, soms zijn ze gewoon "op".
Je kunt via onze website een RMA nummer aanvragen dan voeren we de reparatie (lees vervanging lensunit) uit.

Momenteel erg druk met reparaties, dus reken wel op een doorlooptijd van 2-3 weken (!).
www.volvotech.eu

Pepper2800
Starter

Ik heb een niet werkend RTI systeem en wil de DVD speler (met klepje) uit de auto halen. Maar ik zie niet hoe. Na demonteren van de sierrand zie ik de speler in de slee zitten. Hij zit muurvast en behalve het front helemaal achter de zijbekleding van de kofferruimte. Hoe krijg ik het ding er uit?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

Kijk even in deze handleiding,een deel ervan beschrijft hoe de unit te verwijderen.
http://www.volvotech.nl/redirect.php?ac ... t-v1.0.pdf
www.volvotech.eu

Gubbi
Starter

Heb ook dit probleem gehad Volvo V70 bouwjaar 2002.
Na voorloop van tijd wilde de dvd speler helemaal niets meer lezen.
Dit kwam echter niet door de glijstangen maar omdat de laserunit gewoon
op was.
Na enige omzwervingen kwam ik achter het type van de laser unit (VED0440).
Deze heb ik besteld bij http://www.elektronica-winkel.nl/ voor 62 euro en
vervangen in mijn DVD speler.
En nu werkt die weer als een zonnetje. Zelfs de nieuw gebrande versie van 2009 leest die weer.
Dit is dus een stuk goedkoper dan de 550 euro voor een ruil dvd speler.

Indien gewenst heb ik ook nog een beschrijving van hoe de laserunit vervangen moet worden. Ik weet echter niet hoe ik hier een bestand
kan bijvoegen dus dit zoek ik nog uit.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”