Beste Volvo rijders,
Komende zaterdag ga ik een proefrit maken in een VOLVO 460 GL AUTOMATIC E2 van december 1992 met 143.000 km op de teller.
Zijn er nog specifieke punten waar ik op moet letten? Roest aan de achterkant bij de wielkasten heb ik al gelezen op het forum.
Heeft iemand ervaring met dit specifieke model, is een jaar in productie geweest bij Volvo.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Rob.
Eventuele aanschaf Volvo 460
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
- Locatie: amsterdam
Hij is van 92 dus zal zeker zf bak hebben,dat si wat betrouwbaarder dan de cvt.
kijken wanneer de distrubutieriem gedaan is.
eventuele onderhoudsboekje.
lusiteren of hij goed loopt natuurlijk:)
en zeker de roest bij de achterwielkasten.
staat van de banden bekijken.
gr nielo
kijken wanneer de distrubutieriem gedaan is.
eventuele onderhoudsboekje.
lusiteren of hij goed loopt natuurlijk:)
en zeker de roest bij de achterwielkasten.
staat van de banden bekijken.
gr nielo
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
- jerryx
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 19:45
- Locatie: Noord nl
zoek een klinker weggetje op en luister/voel hoe de voortrein klinkt. De draagarmrubbers zijn nogal eens versleten wat een bonkerig geluid geeft.
kijk verder of het blok droog is (onderkant en achterkant).
succes!
kijk verder of het blok droog is (onderkant en achterkant).
succes!
- lesterh2
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 17:10
- Locatie: Ruurlo
Geen ervaring met dit specifieke model, maar destijds wel een hoop 460's bekeken. Een hoop zien er "afgetrapt" uit. Meest belangrijke punten zijn al genoemd. Stabilisatie stangen achter ook in de gaten houden.