Ik heb nog een laatste test gedaan om de te dikke olie in mijn transmissie als bewezen dader aan te wijzen voor het hakerig schakelen.
Ik heb de auto opgekrikt (linker voorwiel). Versnelling stond in z'n vrij (koppeling los, dus niet ingetrapt).
Toen ik de motor liet lopen begon het (opgekrikte) linkervoorwiel gelijk
hard mee te draaien! Zou toch niet moeten in z'n vrij?
Zodra ik de koppeling intrap staat het wiel snel weer stil (ook in andere versnellingen). Dus de koppeling komt volgens mij wel goed vrij.
Als ik af en toe wat heen en weer schakel en de versnelling weer in z'n vrij zet en de koppeling op laat komen, begint het wiel af en toe weer een beetje mee te draaien (steeds minder). Soms dus, af en toe blijft ie wel stil staan!
Kan er iets anders met de bak aan de hand zijn die dit verschijnsel verklaart, of wijst het echt eenduidig naar de te dikke olie?
Voorwiel wordt aangedreven in z'n vrij!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Niet meer dan normaal.
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Heleboel auto's draaien de wielen van als die zijn vrij staat. maar met je zet hem ook zo stil met de hand. Niet echt een probleem dus.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...