hallo,
ik rijd sinds kort een volvo s40 uit '96, nu heb ik een aantal vraagjes
hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen:
- wanneer ik de volvo start (koud), dan hoor ik net of er iets draait (fan?) dit duurt ca.20 seconden daarna gaat ie weer uit? kan dit geen kwaad?
- wanneer ik over hobbels/drempels rijd dan hoor ik een soort "gebonk" geluid vanuit de voorkant, heeft dit te maken met de rubbers voor? stabilisatorstangen? en is dit zelf goed te vervangen.
- ook bij koude start, heeft de s40 moeite met aanslaan? is de startmotor bijna aan zn einde toe? of ligt dit ergens anders aan.?
ook zit ik er aan te denken om mijn s40 te verlagen, iemand tips? (welke veren/velgen/adressen)
bedankt alvast.
stefan
S40 (moeilijk starten/"gebonk" bij drempels)
-
- 5th Gear member
Benzine? Diesel?
- Sonnie
- 1st Gear member
Boca schreef:
- wanneer ik de volvo start (koud), dan hoor ik net of er iets draait (fan?) dit duurt ca.20 seconden daarna gaat ie weer uit? kan dit geen kwaad?
geluid komt denk ik van de vacuumpomp/rembekrachting
- wanneer ik over hobbels/drempels rijd dan hoor ik een soort "gebonk" geluid vanuit de voorkant, heeft dit te maken met de rubbers voor? stabilisatorstangen? en is dit zelf goed te vervangen.
meest al zijn het de stabilisatorstangrubbers(dwarsliggende stang) , die versleten zijn of eruit liggen, de stangen L+R bij de schokdemper kunnen ook speeling hebben
-
- 7th Gear member
Dat geluid bij het starten is de luchtpomp onder de rembekrachtiger,die pomt extra lucht in het inlaatspruitstuk bij een koude start,duurt een aantal minuten in de opwarmfase..
-
- 7th Gear member
Je kunt hem ook laten vervallen,door de stekker los te halen,heeft verder geen enkele invloed op het functioneren van de auto!