roetfilter 2.0D

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter007
5th Gear member
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
Locatie: Putte , bij mechelen
Contacteer:

hierbij de mail die ik heb gehad van volvo

(even kort het probleem )

als mijn roetfilter reinigd doet de motor helemaal anders en schokt bij sommige toerentallen vooral bij 2500 toeren in 3 de versnelling)

ik heb dit om de ene keer 200 km de andere keer een 500 en dan weer 800
na vele onderdelen vervangen te hebben bij de dealer moest mijn wagen naar esdic in gent (volvo fabriek ) daar hebben ze getest en gedaan

zie de mail die ik ervan heb gehad


Betreft: Diagnose van uw wagen op de werking van de roetfilter

Geachte heer Beeckx


Volgens onze afspraak met uw verdeler garage ******werd uw wagen voor diagnose naar de garage van de fabriek te Gent gebracht.

De technici zijn tot de vaststelling gekomen dat het haperen van de motor enkel gebeurd tijdens het regenereren van de roetfilter.



Uw roetfilter wordt, afhankelijk van uw rijstijl, om de 500 – 800km gereinigd door middel van het verhogen van de temperatuur in de uitlaat, waarbij roetdeeltjes worden omgezet in gas.

Om dit te bereiken wordt gedurende het proces de aansturing van de motor (lucht en brandstof) tijdelijk gewijzigd.

In de meeste gevallen zal u daar niks van merken.

Echter in bepaalde rijomstandigheden kan het zijn dat u de regeneratie kan voelen, bijvoorbeeld bij een bepaald toerentalregime en weinig of geen belaste motor, in uw geval is dat rond de 2500 tr/min.

Van zodra het toerental of de belasting van de motor iets hoger of lager is, is het schokkende rijgedrag niet meer voelbaar.

Er werden andere gelijkaardige voertuigen met dezelfde motor op exact dezelfde manier getest en men heeft in die omstandigheden dezelfde reactie uit kunnen lokken.



Hieruit kan er geconcludeerd worden dat uw wagen geen technische problemen vertoont, en er dus geen verdere ingrepen nodig zijn.



Ik hoop u hiermee te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groeten.


Jan Peeters
customer consultant

CUSTOMER SUPPORT
Avenue du Hunderenveldlaan 10
1082 Brussels
Belgium

Telephone +32-2-4827289
Fax +32-2-4653892
jpeeter6@volvocars.com
www.volvocars.be

Volvo. for life

Registered No. 0420.383.548
Registered Office:
John Kennedylaan 25, 9000 Gent, Belgium



dus heb je problemen met je roetfilter ??

pech .. het is normaal dat je auto als de filter reinigt slecht rijd ..

ze weten dit .. en kunnen er niets aandoen ..het is normaal
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Gebruikersavatar
leonboersma
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
Locatie: Lelystad

en daar kun je het dan mee doen ;)
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27416
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Fijn....
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Haha, wat had je gedacht?? Ik heb ook zo mijn eerste V50 eens door een of andere mens van Volvo laten testen (hij kreeg hem een dag mee, ik de zijne), omdat hij soms enorm trilde... De hoofdtechnieker van mijn dealer voelde het ook, maar toen ik mijn wagen terugkreeg, rara, de man in kwestie had niks vreemds opgemerkt... Dus, niks aan het handje en dan sta je daar natuurlijk...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
pieter007
5th Gear member
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
Locatie: Putte , bij mechelen
Contacteer:

mijn dealer vind het ook niet normaal , de mecanieker die met mij heeft meegereden ook niet ..

maar zoals je ziet .. ALLE v50 hebben dit al zeker volgens VOLVO
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21458
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

D'r uit met dat filter.
Die onzin met een roetfilter is voor mij nog steeds niet bewezen.

Vroeger (voordat ik het licht zag ...) had ik een Audi 80 TD met roetfilter/katalysator en EGR. Nadat ik dat allemaal had afgekoppeld en verwijderd liep de auto een stuk mooier en 15 % zuiniger.

Zegt u het maar.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
pieter007
5th Gear member
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
Locatie: Putte , bij mechelen
Contacteer:

wie kan mij dan vertellen hoe ik hem eronderuit haal ?

eronderuit is simpel 4 moeren en nog wat prul en klaar ..
maar dan kan ik wel niet meer rijden .. omdat het kastje geen drukverschil meet dus --> noodloop


wat ik mij ook afvraag is , als de filter reinigd ? hoe goed is dat voor het mileu misschien nog erger omdat er nog kleinere deeltjes vrijkomen ?
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”