Olie lekkage aan de zijkant van motorblok

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Blue Thunder
2nd Gear member

Tijdens het wisselen van de winterbanden viel het mij (en niet de monteur) op dat er wat olie op de linkerwielophaning zat. Ik kijk even onder de wielkuipdoor en zie nog meer oliesporen. Was zo vochtig dat er nog net geen oliedruppels hingen.
Nu dacht ik gelijk aan de krukaskeerring want die gaan nog wel eens lekken bij de turbomotoren Ik de monteur attent gemaakt op de lekkage en die was het toch met me eens dat dit meer dan een beetje 'zweten' is. Nokkenasbeschermkap eraf gehaald en ook deze nat van de olie. Lekkage komt dus van bovenuit de motor.
Nu mijn vraag: Komt dit vaker voor en weet iemand toevallig wat het probleem is? Want de auto gaat dinsdag naar de dealer. Scheelt de dealer dan een hoop onderzoek en mij een hoop arbeidskosten :D
Auto is een V70 2.5T GT. met 96d km.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
C 30 T5
4th Gear member

Blue Thunder schreef:Tijdens het wisselen van de winterbanden viel het mij (en niet de monteur) op dat er wat olie op de linkerwielophaning zat.
Ik denk dat je de rechterzijde bedoelt, en het zou zomaar een nokkeaskeering kunnen zijn, inlaat en/of uitlaat.

Zou me ook niets verbazen als het de lagedrukslang is van je stuurbekrachteging die lekt onder aan het voorraad potje.

Succes !
Blue Thunder
2nd Gear member

Ik denk dat je de rechterzijde bedoelt, en het zou zomaar een nokkeaskeering kunnen zijn, inlaat en/of uitlaat.
Sorry dat bedoelde ik ook. Voorstaand links is uiteraard rechterkant van motor :D
Van die stuurbekrachtiging zou ook kunnen. Als het de nokkenaskeering is wordt het een dure reparatie..... (zucht)
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
vin940
4th Gear member

Nou dat valt mee toch je achterste krukas keering is duurder hoor
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”