Hoe sterk is de automaat van 2.4d /d5 ?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een geartronic heeft ook een koppelomvormer
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22.05.2008 - 22:12
Kijk hier maar even. Hier zijn wat specs te vinden van de traditionele 5-speed automaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aisin_AF33_transmission
Hij zou 329 NM aankunnen...
http://en.wikipedia.org/wiki/Aisin_AF33_transmission
Hij zou 329 NM aankunnen...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 17.03.2009 - 21:44
Thx!Niels-S60 schreef:Kijk hier maar even. Hier zijn wat specs te vinden van de traditionele 5-speed automaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aisin_AF33_transmission
Hij zou 329 NM aankunnen...
Hmm nog meer reden om te downtunen naar D5 waardes:-)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
chiptuning ook overwogen , maar het wordt me toch echt zeer af geraden, zou toch zeer slecht voor het vliegwiel zijn, (heb handgeschakeld) en andere delen.
vliegwiel problemen zou ook veelal veroorzaakt worden door het nieuwe rijden, zeg maar 50 kmph in de 4 etc en dan opeens gas los en weer gas geven, krijgt vliegwiel "klappen van" , vaak wel merkgebonden,bv ford mondeo, volvo D5 ,audi,sommige merken schijnen hier minder "last"van te hebben.
koop beter een andere auto met meer standaard vermogen als je meer pk's wil was het advies.
klinkt allemaal wel reeël lijkt mij, maar ja ben geen techneut dus wie weet het beter??
vliegwiel problemen zou ook veelal veroorzaakt worden door het nieuwe rijden, zeg maar 50 kmph in de 4 etc en dan opeens gas los en weer gas geven, krijgt vliegwiel "klappen van" , vaak wel merkgebonden,bv ford mondeo, volvo D5 ,audi,sommige merken schijnen hier minder "last"van te hebben.
koop beter een andere auto met meer standaard vermogen als je meer pk's wil was het advies.
klinkt allemaal wel reeël lijkt mij, maar ja ben geen techneut dus wie weet het beter??
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Mee eens.
Vaak is het als de boel stuk gaat voor een tuner het moment om alles weer naar origineel terug te zetten om de schade op Volvo te verhalen.
Vaak is het als de boel stuk gaat voor een tuner het moment om alles weer naar origineel terug te zetten om de schade op Volvo te verhalen.
Volvo for life
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
maakt h`m wel wat uit denk ik, kijk maar eens goed op dit forum hoe vaak dit onderwerp word bestookt door B.S., er zijn zat mensen afgehaakt omdat ze het zat waren, dus kon verwachten dat B.S. vroeg of laat weer met zijn preek aan zou komen die we wel 1000 x gehad hebben. maar verder even goede vrienden, voor vragen kan je tevens goed bij hem terecht (gelukkig), maakt het toch een beetje goedVolvoMafia schreef:ehhh volgens mij vertelt Bart alleen zijn ervaringen... Het maakt hem denk ik niet uit of ie gechipt wordt of niet, hij waarschuwd alleen dat Volvo garantieclaims afwijst. That's all. Kan de dealer ook niets aan veranderen.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat