Hoi allemaal,
Ik ben sinds kort in het bezit van een lichtblauwe 4 deurs amazon uit 1966! Ik vind het een super mooie auto, en ben er gigantisch blij mee!
Echter vanaf ongeveer 80 kilometer per uur begint er een laag brommend geluid dat vrij luid is, ook begin de auto een beetje te trillen. Het lijkt allemaal vanuit de achterkant van de auto te komen. Als ik het gas loslaat is het brommen gelijk over. Als ik het gas minder (om dezelfde snelheid te blijven rijden) met andere woorden, niet optrek. Wordt het geluid aanzienlijk minder.
Iemand die dit probleem herkend?
Obbe
trillen + brommend geluid
- volvov40t4
- 3rd Gear member
trillen zal waarschijnlijk komen van uitgedroogde rubber in het subframe of achterasophanging.
Mijn amazon maakt ook wel regelmatig rare geluiden. De meeste heb ik kunnen herleiden aan losse bevestigingen. Voornamelijk een los hangende uitlaat zorgt vaak voor de raarste geluiden.
Gr, Jules
Mijn amazon maakt ook wel regelmatig rare geluiden. De meeste heb ik kunnen herleiden aan losse bevestigingen. Voornamelijk een los hangende uitlaat zorgt vaak voor de raarste geluiden.
Gr, Jules
-
- Starter
Ik heb het een en ander gelezen over versleten kruiskoppelingen, is het niet zo dat hierbij het geluid/trilling niet veranderd als je het gas loslaat? (wat bij mij dus wel het geval is...) desalniettemin zal ik dit komend weekend controleren... (voor en achter kruiskoppeling vastpakken en een wringbeweging (torsie) maken toch?)ferdy schreef:Vaak onstaan dergelijke trillingen door versleten kruiskoppelingen in je drijflijn. Ik zou je kruiskoppelingen even (laten) controleren.
Obbe
- admiral
- 5th Gear member
Check ook even je lager waar je cardanas in hangt, deze zit in een rubber en dat wil nog wel is uitgehard zijn en het lager kan ook natuurlijk versleten zijn wat een resonatie geeft in de cardan as als je deze belast.
- Iroll
- 6th Gear member
99% kans dat het de kruiskoppelingen zijn. Waarschijnlijk al een tijd niet ingevet via de smeernippels, dan gaan ze naar zijn grootje. Vervangen dus en ook het tussenlager +rubber vervangen als de boel toch los ligt. Niet mee door blijven rijden. Het brommen wordt harder onder belasting, met gas los verminderd het als het de kk's zijn. Idd om te controleren de cardan voor en achter de kk vastpakken en wringen. Maar het is niet altijd op de manier te constateren, ligt eraan hoever ze heen zijn.
- volvov40t4
- 3rd Gear member