Gisteren mijn nieuwe Barentsblauwe v70 D5 opgehaald. Wat een mooie koets
Ik was er van overtuigd dat automatisch inklapbare buiten spiegels op het contact zouden reageren.:?
Maar helaas, je moet er zelf aan denken om de spiegels uit te klappen voor je weg gaat rijden........ is dat niet anders op te lossen?? Volgens de dealer niet..... Het lijkt mij qua veiligheid niet des Volvo's.
Weet iemand of dit om te programeren is of anders aan te sluiten???
Je kunt ze wél met de hand inklappen en dan met het knopje weer in de kijkstand. Maar vanzelf..... die van mijn S60-D5 kunnen niet zelf denken.
Ach, je moet toch af en toe ook zélf iets doen
Dat je het zelf kunt doen heeft ook zijn voordelen: laatst was er ergens een heeeel nauwe passage. Spiegels inklappen en voorzichtig erdoorheen.
Of: als ik hem in de garage zet, dan klap ik eerst de spiegels in, anders past ie niet tussen de spijlen door.
Bij een aantal Franse auto's gaat het weliswaar automatisch bij het uitzetten van het contact, maar dan kun je deze trucjes niet doen. Laatst zag ik een kennis met een Laguna met dat soort spiegels: die gingen ineens spontaan een half uurtje staan in- en uitklappen. Ook niet jofel, die Franse auto's.
Nee, laat Volvo dan maar met dat extra knopje werken. En zeg nou zelf: is het niet heel erg mooi om veel knopjes op je middenconsoles te hebben?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Wij hebben ook een V70 met inklapbare spiegels.... Stel je eens voor wanneer het bijv. gesneeuw of nog erger geijzeld heeft en de boel is vastgevroren.... dan wil je toch niet dat ze automatisch uitklappen met event. schade....
Afgelopen week moest ik tanken. De bevoorradende tankwagen had de inrit praktisch geheel geblokkeerd. Slechts dankzij de inklapbare spiegels kon ik er tussendoor. Dat lukt dus niet in een Franse auto, want dan staat ie stil...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Ik heb in mijn peugeot 206 het ook handmatig. Gelukkig maar want anders sta ik in een parkeergarage dicht tegen een muur en hoor je op eens KRK en dan is het dag spiegel!
Op de V70 exact het zelfde gewoon het knopje indrukken. Toch niet zo'n probleem?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Weet iemand of de schakelaar voor het inklappen van de spiegels verlicht is. Bij mij zijn nl. alle toesten in de middenconsole verlicht echter de genoemde schakelaar niet.
Hi,
Bij mij is het icoontje wel verlicht maar er is geen indicatie lampje (vierkante LED) voor open of dicht. Zoals bij FourC, DSTc en de andere knopjes....
Gr WP
1998 V70 TDI 438.340 km
2005 V70 D5 384.843 km met Geintegreerde Ipod!!
2014 ????
Bedankt voor het antwoord. Dan is het lampje dus defect. Weet trouwens iemand hoe ik deze schakelaar eruit kan halen om te voorzien van een nieuw lampje. ( het betreft hier het paneel waarin o.a. ook de aansteker is opgenomen).
Die spiegels horen (volgens mij dan) helemaal niet automatisch in te klappen (als bijvoorbeeld het contact uit gaat), de knop biedt je de mogelijkheid om dit naar eigen inzicht te doen.
bart simpson schreef:Die spiegels horen (volgens mij dan) helemaal niet automatisch in te klappen (als bijvoorbeeld het contact uit gaat), de knop biedt je de mogelijkheid om dit naar eigen inzicht te doen.
Wat dacht je van automatisch in klappen en uitklappen. Maar dan het knopje om als bestuurder te over-rulen. Zit op de Mercedes E klasse en is erg comfortabel.
Had mij al een spiegel schade gescheeld (door andere parkeerders :-x :-x)
Gr WP
1998 V70 TDI 438.340 km
2005 V70 D5 384.843 km met Geintegreerde Ipod!!
2014 ????
Wimold schreef:Hi Bart,
Wat dacht je van automatisch in klappen en uitklappen. Maar dan het knopje om als bestuurder te over-rulen. Zit op de Mercedes E klasse en is erg comfortabel.
Had mij al een spiegel schade gescheeld (door andere parkeerders :-x :-x)
Gr WP
Op een Mercedes zitten meer dingen die wel aardig zijn, ik zie best de lol van automatisch... alleen Volvo heeft het niet.
Ik vind het bijzonder jammer dat de spiegels niet inklappen bij het afsluiten van de wagen d.m.v. de afstandsbediening.
Als je aan een drukke weg geparkeerd staat is het toch logisch dat je in je achteruitkijkspiegel kijkt alvorens je je portier opengooit...
Dit voor je eigen veiligheid en om het achteropkomende verkeer, fietsers incluis, niet te hinderen.
Nu moet je eerst je spiegels inklappen en dan 'blind' uitstappen.
Zelfs al was het maar dat je ze nog zou kunnen inklappen als de sleutel reeds uit het contact is, bv met een vertaging tot 1minuut of zo....
Hier laat de logica van Volvo het toch wel afweten.
Zoiets zou toch eenvoudig softwarematig moeten op te lossen zijn.
Dat de spiegels niet openklappen bij het onstsluiten van de wagen lijkt me dan weer eerder logisch. Omdat je zo beschadigingen kan vermijden..
Erik.
Daar heb je wel weer gelijk in. Het zou een nuttig extra zijn op de afstandsbediening.
Volvo Rules the Road