bovenkant van tellerhuis/dashboard

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Volvosail
1st Gear member

Beste Volvo-forummers,
Laat ik me eerst even voorstellen, want ik ben nieuw vandaag op dit forum gekomen!

Met ingang van a.s. zaterdag 4 april mag ik mij de trotse bezitter noemen van een V70 2.4 aut. (140pk) MY04 (april). Kleur: Black Sapphire, met beige Sportleder stoelen en interieur, mesh aluminium inleg, mobility-line, Dynamic-line, Nivomat, afneembare trekhaak, achterspoiler, parkeersensoren, bagagerolhoes, Premium Audio HU 803 met 9 luidsprekers etc, etc. Jippie!

Een detonerend element zit me echter dwars: De "deksel" bovenkant of kap van het deel waar de meters in zitten (tellerhuis?) is i.p.v. beige zoals de rest van het dashboard/interieur, donker (zwartachtig grijs). Weet iemand op dit forum of dit los verkrijgbaar, te vervangen is of kom ik dan meteen bij een heel nieuw dashboard uit met tellers etc. En als dit dan eventueel los verkrijgbaar is, (liefst niet te duur) is dit dan (relatief makkelijk) zelf om te wisselen, of moet ik hiervoor veel geld naar de dealer brengen?

Gelet op dat ik hiervoor een -hele leuke- Peugeot 206 cc had maakt mijn autobudget met deze prachtige Volvo er nu niet echt goedkoper op!!!! Gelukkig blijft dit fun-autootje nog wel in de buurt, want mijn vriendin gaat hier in scheuren!

Ik heb ook nog wel een paar andere modificatiewensen zoals de subwoofer, adapter van 13 naar 7 polig voor de trekhaak (boottrailer) en een update van de navigatie dvd's dus als hier nog tips voor zijn dan sta ik er helemaal open voor!

Alvast bedankt voor eventuele (bruikbare) reacties tips adviezen. Ik ben al een poosje op dit forum aan het rondneuzen en het is erg leuk :P en vooral leerzaam en behulpzaam.

Groeten,

Volvosailer
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Van een lichtgekleurd topcover wordt je mogelijk "gek" qua reflectie.
Minor issue kan zijn dat je nu imho een een z.g. "Sisal" interieur hebt, dat zijn beigeachtige stoelen in een voor de rest "off black" interieur, daarvan bestaat geen matching topcover
Volvosail
1st Gear member

Hoi Bart,

Interieur is "Light Sand" en volgens mij geen "Sisal". Ik ben me bewust van de reflectieopvattingen zoals te lezen op dit form links en rechts, maar als je nu naar het totale dashboard kijkt zit er gewoon een donker stuk in voor de rest beige. Dit is qua aangezicht best storend. Ik kan prima leven met reflectie. In mijn werk doe ik niet anders....LOL. Maar als er inderdaad geen passende "topcover"van is: Balen.

Bedankt voor je reactie.
V70 2.4 aut. mob.line/dyn.line/est.line 2004
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Bij light sand moet er een bijpassende topcover zijn, deze is "oak" kleurig.
Heb je ook de lichte vloerbedekking en de lichte portierbekleding?
(of bedoelde je misschien uitsluitend dat kleine donkere kapje boven de klokken? van +/- 35cm breedte)
Volvosail
1st Gear member

Ja, het is ook de lichte vloerbedekking en portierbekleding. Het gaat inderdaad alleen om wat ik maar noem de "deksel" bovenop de snelheidsmeter/toerenteller, ingevoegd in de rest van het dashboard. Volgens mij is die inderdaad iets van 35 tot 40 cm breed.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Die is los leverbaar, niet eens heel moelijk te wisselen, ik schat het kapje op iets van € 80,-- tot € 100,--, heb het op verzoek van een klant wel eens laten wisselen
Volvo for life
Volvosail
1st Gear member

Kijk, dat is goed nieuws!

Handig zo dit forum.

Bart, dank je wel.

Weet iemand toevallig een adresje waar ik wellicht 2e hands zo'n kapje op de kop kan tikken?

Groet,

Wilco (Volvosailer)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Volvo for life
Oceanracer
Geartronic member

Bedoel je zoiets? Ik heb een oak-interieur:

Afbeelding
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvosail
1st Gear member

Bedoelde je autorima in Druten? Even opgezocht en ziet er inderdaad veelbelovend uit. Ik zal eens contact met ze opnemen of ze zo'n kap in de juiste kleur hebben.
Volvosail
1st Gear member

@ Oceanracer:

Ja inderdaad. Die kleur is het. Bij jou is die kap mooi in dezelfde lichte kleur. Bij mij dus zwart. Is dan toch jammer!

Ik heb trouwens geprobeerd om foto's van de pc in een bericht te "plakken" maar dat gaat niet. Ik bedoel natuurlijk lukt mij niet! Tips?

groet,

Volvosailer
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

zwart was volgens mij niet origineel bij de V70, bij de S60 was het daarentegen std.
Volvo for life
Oceanracer
Geartronic member

Het lijkt mij ook heel erg vreemd staan, als daar een zwarte kap zou zitten. Ik geef je dus groot gelijk! En die spiegeling valt reuze mee!!!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

alle S60's hebben hem in het zwart
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”