De auto is recent 10 dagen bij de dealer geweest. De motorrubbers (achter) zijn vervangen. Het tril probleem was nu grotendeels opgelost werd mij verteld. Dus ik was erg blij!
((Er zitten ook nieuwe 17" banden onder (700 Euri, Michelin) + uitlijnen e.d. (was toch nodig). Het blok bleek ook olie te lekken, dus dat is ook gelijk onder garantie verholpen.))
Na 10 seconden in de auto was duidelijk dat het probleem er nog steeds was.
Ik heb gebeld en de auto wordt volgende week weer bekeken. Het is toch niet te geloven dit.
Trilling in V70 uit 2007: help?
- sijn
- 2nd Gear member
Graag nog wat advies!!!
Er is nu nog een motorsteun vevangen en een lagerbus, helaas wederom zonder resultaat. Probleem wordt nu opnieuw aan Volvo Nederland/Zweden voorgelegd, maar ze geven al aan het eigenlijk bij een volvo D5 hoort dat hij iets trilt (product eigenschap). Ik baal hier heel erg van. Je koopt toch een dure Volvo en dan verwacht je ook rijcomfort.
Hij trilt op het moment zeer duidelijk stationair en bij 1800 touren in elek versnelling. Je voelt het erxtra sterk bij optrekken rond deze toeren tallen.
Dat was de eerste 40000 kilometer absoluut niet het geval. Tja, wat kunnen we nu nog doen.....
Er is nu nog een motorsteun vevangen en een lagerbus, helaas wederom zonder resultaat. Probleem wordt nu opnieuw aan Volvo Nederland/Zweden voorgelegd, maar ze geven al aan het eigenlijk bij een volvo D5 hoort dat hij iets trilt (product eigenschap). Ik baal hier heel erg van. Je koopt toch een dure Volvo en dan verwacht je ook rijcomfort.
Hij trilt op het moment zeer duidelijk stationair en bij 1800 touren in elek versnelling. Je voelt het erxtra sterk bij optrekken rond deze toeren tallen.
Dat was de eerste 40000 kilometer absoluut niet het geval. Tja, wat kunnen we nu nog doen.....
V70, D5 sport, 2007
Jouw dealer heeft het al voorgelegd aan de importeur, dus zij vinden het blijkbaar ook niet normaal.
Ga eens proefrijden bij een andere dealer in het zelfde type auto (kom dan niet met je eigen V70 aanzetten).
Dan weet je snel genoeg of het bij de auto hoort.
Ga eens proefrijden bij een andere dealer in het zelfde type auto (kom dan niet met je eigen V70 aanzetten).
Dan weet je snel genoeg of het bij de auto hoort.
-
- 4th Gear member
Hallo,
Heb eigenlijk hetzelfde bij een D5 sport edition uit 2007. Had hiervoor een passat en die was stil, zou je van een Volvo niet verwachten.
Volgende week naar de dealer voor een onderzoekje, de binnenspiegel en lampen trillen als hij stationair draaid, heeft 20.000 km gelopen.
Heb eigenlijk hetzelfde bij een D5 sport edition uit 2007. Had hiervoor een passat en die was stil, zou je van een Volvo niet verwachten.
Volgende week naar de dealer voor een onderzoekje, de binnenspiegel en lampen trillen als hij stationair draaid, heeft 20.000 km gelopen.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- sijn
- 2nd Gear member
Ik heb een ritje gemaakt met een andere, identieke auto. Die had het ook. Het trad nu niet op bij 1800 toeren, maar vooral bij 2200. Maar over het hele toeren bereik was een licht trilling voelbaar. Ik zal er volgende week nog eens een auto proberen. Het lijkt toch een systematisch probleem te zijn van dit type Volvo voor sommige versies. Heel vervelend en niet iets wat ik zou verwachten van Volvo. Ik begin mijn enthousiame voor dit merk te verliezen ....
V70, D5 sport, 2007
-
- 4th Gear member
Oke,
Ik ga deze week naar de garage, heb de auto nog maar een week in bezit. Bij de aankoop hadden ze toegezegd het op te lossen, maar niets was minder waar, ben stom geweest om hem toch zo mee te nemen, had hem eigenlijk moeten laten staan.
Ga volgende week eens met ze praten over teruggave,
Ik ga deze week naar de garage, heb de auto nog maar een week in bezit. Bij de aankoop hadden ze toegezegd het op te lossen, maar niets was minder waar, ben stom geweest om hem toch zo mee te nemen, had hem eigenlijk moeten laten staan.
Ga volgende week eens met ze praten over teruggave,
BMW535D Touring X-drive
- sijn
- 2nd Gear member
Bij een bepaalde serie van de V70 sport, gaat het blok olie lekken en wordt er onder ganrantie een andere pakking in gedaan. Dit is toch wel vreemd en toevallig. Zou het kunnen dat het er iets niet goed is met een hele serie motoren, waardoor juist deze trilling en de lekkkage optreed? Ook op Autoweek staan een paar van dit soortverhalen.
V70, D5 sport, 2007
- sijn
- 2nd Gear member
Zie ook: http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=19212
// .... oorzaak = koude motor steun op warme motor dat gemonteerd is bij de motor fabrikant. er zijn 3 bouten van de motorsteun bevestigd op de motor 1 vast op de bovenste motorblok 2 op de onderstemotorblok koude motorsteun moet zich dan nog uitzetten waardoor de motorsteun de motorblokhelften uit elkaar trekt en er olielekkage optreed en het ligt niet aan de pakking we gebruike gewoon kit wat volvo ook opgeeft en daarna is het gewoon weer perfect en motor blok hoeft er niet af kan ook onder de auto gedaan worden ben je 1,5 dag mee bezig....//
// .... oorzaak = koude motor steun op warme motor dat gemonteerd is bij de motor fabrikant. er zijn 3 bouten van de motorsteun bevestigd op de motor 1 vast op de bovenste motorblok 2 op de onderstemotorblok koude motorsteun moet zich dan nog uitzetten waardoor de motorsteun de motorblokhelften uit elkaar trekt en er olielekkage optreed en het ligt niet aan de pakking we gebruike gewoon kit wat volvo ook opgeeft en daarna is het gewoon weer perfect en motor blok hoeft er niet af kan ook onder de auto gedaan worden ben je 1,5 dag mee bezig....//
V70, D5 sport, 2007
- Paul
- Geartronic member
Nee, hebben er geen last van sorry.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
Heb na beraad van de garage de d5 ingeruild voor een 2.4 D van een jaar jonger met 8000 km o p de klok. Loopt overigens hetzelfde, met lichte trilling onder de 2000 toeren.
Probleem met de conti's heb ik wel, zijn al twee keer gebalanceerd, staan dan ook op 0 Gram, optimalisatie gedaan e.t.c. maar het rillen blijft erin zitten. Overigens had ik met mijn volkswagen ook altijd gezeur met de Conti's.
Ga inderdaad mijn winterbanden eens monteren en kijken of het over is.
Probleem met de conti's heb ik wel, zijn al twee keer gebalanceerd, staan dan ook op 0 Gram, optimalisatie gedaan e.t.c. maar het rillen blijft erin zitten. Overigens had ik met mijn volkswagen ook altijd gezeur met de Conti's.
Ga inderdaad mijn winterbanden eens monteren en kijken of het over is.
BMW535D Touring X-drive
-
- 4th Gear member
Winterbanden zijn beter, de dealer heeft de wagen (naar eigen zeggen) twee maal uitgelijnd en ze vonden hem weer goed......ik niet. Hij was erg nerveus en gedroeg zich als een Lada als hij beladen was.
Heb hem voor een second opinion eens binnengedaan bij een bandenboer met een goed uitlijnmachien (had al meerdere wagens met problemen voor me uitgelijnd), en het bleek dat linksachter bijn 0,10 graad verkeerd stond waardoor de achterkant de neiging had de voorkant in te willen halen, nu loopt hij goed met de winterbanden.
Heb hem voor een second opinion eens binnengedaan bij een bandenboer met een goed uitlijnmachien (had al meerdere wagens met problemen voor me uitgelijnd), en het bleek dat linksachter bijn 0,10 graad verkeerd stond waardoor de achterkant de neiging had de voorkant in te willen halen, nu loopt hij goed met de winterbanden.
BMW535D Touring X-drive
- Dee 5
- 1st Gear member
Hoi,
Heb het verhaal met belangstelling gevolgd. Bij bepaalde (zomer-)banden komt het voor dat ze trillen als ze nog koud zijn. Dit heeft te maken met het feit dat het karkasmateriaal (veelal polyester) krimpt nadat de auto wordt weggezet en de banden afkoelen. Dit veroorzaakt een platte kant aan de banden. In principe moet dit na een kilometer of 5-8 weg zijn. Met name in koudere perioden komt dit aan het licht, mochten het type banden hiervoor gevoelig zijn. Zo niet, ligt het hier in elk geval niet aan.
Cuppen zorgt alleen maar voor lawaai, niet het trillen.
Heb het verhaal met belangstelling gevolgd. Bij bepaalde (zomer-)banden komt het voor dat ze trillen als ze nog koud zijn. Dit heeft te maken met het feit dat het karkasmateriaal (veelal polyester) krimpt nadat de auto wordt weggezet en de banden afkoelen. Dit veroorzaakt een platte kant aan de banden. In principe moet dit na een kilometer of 5-8 weg zijn. Met name in koudere perioden komt dit aan het licht, mochten het type banden hiervoor gevoelig zijn. Zo niet, ligt het hier in elk geval niet aan.
Cuppen zorgt alleen maar voor lawaai, niet het trillen.
V70 D5 MY 2003
V70 2.4 170PK G3 2007
V70 2.4 170PK G3 2007
- piotrV70
- 5th Gear member
Bij mijn vorige auto (VW Passat Variant) zorgden de gecupte achterbanden weldegelijk voor trillingen (en lawaai). Het waren overigens Conti's EcoContact.Dee 5 schreef:Cuppen zorgt alleen maar voor lawaai, niet het trillen.
-
- Starter
Hallo Sijn,
Eerder had ik al gemeld ook last van deze laag frequente trillingen rond de 2200 omw/min bij mijn V70 2,4 Edition Sport uit 2007. Vanaf ±30000 km maakte de aandrijflijn links een klakkend geluid bij het wisselen van rijrichting. Je hoorde het ook bij afremmen op de motor en daarna weer het gas erop. De auto rijdt dan ook schokkerig. Deze week is bij een beurt naar dit geluid/gedrag gekeken en men heeft geconstateerd dat teveel speling in de aandrijfas zat. Dit is verholpen met een standaard VOLVO reparatieset hiervoor. Ook zijn de wielen opnieuw gebalanceerd. Trillingen zijn niet meer voelbaar in het stuur en de pedalen. Hij rijdt weer als NIEUW!
met vriendelijke groet,
Niek
Eerder had ik al gemeld ook last van deze laag frequente trillingen rond de 2200 omw/min bij mijn V70 2,4 Edition Sport uit 2007. Vanaf ±30000 km maakte de aandrijflijn links een klakkend geluid bij het wisselen van rijrichting. Je hoorde het ook bij afremmen op de motor en daarna weer het gas erop. De auto rijdt dan ook schokkerig. Deze week is bij een beurt naar dit geluid/gedrag gekeken en men heeft geconstateerd dat teveel speling in de aandrijfas zat. Dit is verholpen met een standaard VOLVO reparatieset hiervoor. Ook zijn de wielen opnieuw gebalanceerd. Trillingen zijn niet meer voelbaar in het stuur en de pedalen. Hij rijdt weer als NIEUW!
met vriendelijke groet,
Niek
V70 EDITION SPORT 2,4 140pk MY2007