Inbouwen stuurbediening radio HU601

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Na een zoektocht op de volgende Volvo site Installation Instructions Accessories kwam ik de volgende Installatie instructie tegen (even de pdf downloaden)

Dus ik dacht...da's mooi, even de onderdelen bestellen en klaar is Kees !
Besteld heb ik de stuurbediening z/telefoon (onderdeelnr. 9199907) en de benodigde 7-aderige kabel (onderdeelnr. 9459673)
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik niet goed gekeken had naar de onderste tekening op blad 2 van 9 van de inbouwinstructie waar sprake is van 2 panelen voor het stuur. Maar daar kom ik bij mijn vragen op terug. Ook las ik helaas later pas goed dat er gesproken wordt over een 'kit' (pt. 6 op blz. 7 van 9) terwijl ik slechts de schakelaar en de kabel had besteld.

Kortom, de stuurbediening is gemonteerd maar is nergens op aangesloten zoals op onderstaande foto is te zien omdat ..... er 'iets' ontbreekt ! Vermoedelijk een paneel met aansluitingen aan de achterzijde voor de linkerstuurzijde zoals op de onderstaande foto duidelijk is te zien.
Volgens de inbouwinstructie moet A met B verbonden worden middels de 7-aderige kabel maar bij B eindigt het dan door het ontbreken van de pennetjes ! :(

Afbeelding

Mijn vragen:

1. Had ik inderdad een 'kit' moeten bestellen ? Zo ja, weet iemand het onderdeelnr. ?
2. Is het nu missende linkerpaneel evt. los te bestellen ? Onderdeelnr. ?
3. Verzorgt de groene stekker E via de aansluitingen D en B de verbinding tussen stuurbediening en radio want van de 7 oorspronkelijke aders tussen A en B zouden er dan maar 3 overblijven ?
4. Waar is de groene stekker evt. anders voor bestemd ?

Tot slot: Ik realiseer me dat door mensen met een ingebouwde Volvo telefoon én Cruise Control mijn stuur slechts al 'geamputeerd' zal worden gekwalificeerd maar ik vind het er op dit moment erg spectaculair uitzien ! :lol: :lol:
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
bert67
4th Gear member

Ik denk dat het ontbreken van de cc je probleem veroorzaakt....
De set bestaat bij mijn weten ook niet uit meer dan de knopjes en de kabel.
Ik heb dit ook achteraf ingebouwd, maar bij mij zit er wel cc in. En dan zitten er ook pennetjes aan de achterkant van die knopjes.
Je zou eens bij Volvo kunnen vragen wat je nog nodig hebt, daarmee aangeven dat je geen cc hebt.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”