Heb sinds een tijdje last van een vreemd geluid bij het optrekken vanuit stilstand.
Bij het opkomen van de koppeling in de 1e versn. klinkt er een hard bijna schurend geluid. Het is alleen bij optrekken vanuit stilstand dus bij 1e naar 2e en verder niet.
Het geluid verdwijnt ook na +/- 20 minuten gereden te hebben. Als ik dan bijv. bij een stoplicht optrek hoor ik niets meer.
Ik denk zelf aan een of andere bus of rubber.
Iemand anders hier bekend mee?
Vreemd geluid vooronder bij koude motor
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
hi,
Volgens mij is dit hetzelfde als waar ik met mijn v70 momenteel ook mee zit.... ik denk zelf de uitlaat of bevestiging vooraan bij het flexibele stuk, ik heb zelf ook onder v70 een topic hierover geopend en wat reacties gekregen. Ik moet nog verder kijken. Bij mij is het echter minder lang dan 20 minuten. Als ik een kilometer of 2 gereden heb is het al weg. Het heeft zeker iets maken met de temperatuur/uitzetting.
Volgens mij is dit hetzelfde als waar ik met mijn v70 momenteel ook mee zit.... ik denk zelf de uitlaat of bevestiging vooraan bij het flexibele stuk, ik heb zelf ook onder v70 een topic hierover geopend en wat reacties gekregen. Ik moet nog verder kijken. Bij mij is het echter minder lang dan 20 minuten. Als ik een kilometer of 2 gereden heb is het al weg. Het heeft zeker iets maken met de temperatuur/uitzetting.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 13.12.2007 - 15:20
Hi Hans,
Het flexibele stuk van de uitlaat is bij mij laatst vervangen maar had daarvoor ook al dat geluid.
Soms lijkt het wel dat ik iets naar achteren voel schuiven tijdens het op laten komen van de koppeling. vandaar dat ik d8 aan het kantelen van de motor of iets daarmee samenhangend e.d.
20 min is misschien iets lang idd maar het is idd erger naarmate de motor kouder is > hoe langer hij heeft stil gestaan deste erger het geluid.
Het flexibele stuk van de uitlaat is bij mij laatst vervangen maar had daarvoor ook al dat geluid.
Soms lijkt het wel dat ik iets naar achteren voel schuiven tijdens het op laten komen van de koppeling. vandaar dat ik d8 aan het kantelen van de motor of iets daarmee samenhangend e.d.
20 min is misschien iets lang idd maar het is idd erger naarmate de motor kouder is > hoe langer hij heeft stil gestaan deste erger het geluid.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Blijkbaar is dit een veelvoorkomend probleem....jammer dat niemand de oplossing hier kan vertellen tot nu toe.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 13.12.2007 - 15:20
Ja idd vreemd dat nog niemand hier dit al eens eerder gehad heeft en/of het verholpen heeft.
het valt me op dat het geluid erger is bij koud weer.
Het lijkt wel alsof er iets schuift vooronder.
Of ik nu vooruit of achteruit wil wegrijden.
het valt me op dat het geluid erger is bij koud weer.
Het lijkt wel alsof er iets schuift vooronder.
Of ik nu vooruit of achteruit wil wegrijden.
- kalkaanslag
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 21:48
- Locatie: Wijdewormer
Het lijkt of het geluid uit de uitlaat komt (thv middenstuk), of dat er iets los zit.. Is me opgevallen dat meerdere S60's daar "last" van hebben..
Het geluid omschrijven blijft moeilijk, maar dat is een soort van schrappend, tikkend, metaalachtig geluid.. Niemand hier die dit verschijnsel heeft opgelost?
Het geluid omschrijven blijft moeilijk, maar dat is een soort van schrappend, tikkend, metaalachtig geluid.. Niemand hier die dit verschijnsel heeft opgelost?
Volvo S60 '01 - 2.4 LP i - Aut.
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Hoi
Dit topic was aan een stille dood gestorven.
Echter was de klacht herkenbaar voor me en ben benieuwd of iemand al met zekerheid weet wat de veroorzaker is.
Zelf denk ik nog steeds aan het flexibele stuk.
Dit topic was aan een stille dood gestorven.
Echter was de klacht herkenbaar voor me en ben benieuwd of iemand al met zekerheid weet wat de veroorzaker is.
Zelf denk ik nog steeds aan het flexibele stuk.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik ga ook voor het flex-stuk. Flink wat ijzerdraad doorheen vlechten is de goedkoopste oplossing.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Vandaag bij specialist de auto op de brug gehad. Doordat er inmiddels stukjes was gereden was er niet direct iets vreemds meer te horen. Wel kwam de monteur het verhaal bekend voor. Door het krimpen en uitzetten van het metaal van het flexstuk kunnen daar scheuren in ontstaan.
Verder viel mij volgende op.
Ik had verwacht dat na het spruitstuk eerst het flexstuk was gemonteerd en daarna de kat, pijp, middendemper, pijp en einddemper.
Ook had ik verwacht dat het flexstuk vast aan de kat zou zitten.
Bleek de volgorde anders te zijn;
Motor, spuitstuk, kat, flexstuk met stukje pijp, middendemper, pijp, einddemper. Het flexstuk met stukje pijp zou hier dus makkelijk los te vervangen zijn.
Einddemper bleek bij mijn s60 al redelijk aangetast zijn.
Ik krijg nog een prijsopgave van vervangen van delen van de uitlaat. Zowel origineel volvo spul als niet origineel.
Einddemper laat ik denk ik sowieso vervangen voor de vakantie in mei. De rest nog even over na denken.
En moet nog keuze maken tussen origineel volvo spul en niet origineel. Kwalitatief zijn de volvo uitlaten van de s60/v70 niet op het niveau van de 850. Dus zou imitatiespul een goede optie zijn?
Verder viel mij volgende op.
Ik had verwacht dat na het spruitstuk eerst het flexstuk was gemonteerd en daarna de kat, pijp, middendemper, pijp en einddemper.
Ook had ik verwacht dat het flexstuk vast aan de kat zou zitten.
Bleek de volgorde anders te zijn;
Motor, spuitstuk, kat, flexstuk met stukje pijp, middendemper, pijp, einddemper. Het flexstuk met stukje pijp zou hier dus makkelijk los te vervangen zijn.
Einddemper bleek bij mijn s60 al redelijk aangetast zijn.
Ik krijg nog een prijsopgave van vervangen van delen van de uitlaat. Zowel origineel volvo spul als niet origineel.
Einddemper laat ik denk ik sowieso vervangen voor de vakantie in mei. De rest nog even over na denken.
En moet nog keuze maken tussen origineel volvo spul en niet origineel. Kwalitatief zijn de volvo uitlaten van de s60/v70 niet op het niveau van de 850. Dus zou imitatiespul een goede optie zijn?
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 13.12.2007 - 15:20
Hoi Arjen,
Enige tijd geleden dat ik dit topic gestart ben ja.
Ik heb een tijd terug het flexibele stuk (waar idd een stuk pijp aan zit) laten vervangen. Alleen het schrapende geluid is nog steeds niet weg.
Heb wel geen last meer van trillingen in het pedaal maar het geluid bij optrekken/ op laten komen van de koppeling is er nog steeds.
Vooral bij filerijden erg irritant.
In de garage denken ze dat het toch met de koppeling te maken heeft.
Ik heb hier op het forum wel eens iets gelezen over een zelfde soort probleem alleen dan bij de oudere S/V/850 modellen.
Had te maken met een kunststof blok in of op de koppeling wat versleten zou zijn. Het is bij mij overigens alleen te horen als de auto/ motor koud is. Als ik een stuk gereden heb heb ik er geen last meer van.
Nou ja hoop dat het bij jou alleen te maken heeft met het flexibele stuk van de uitlaat. Succes en hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
Grtz
Enige tijd geleden dat ik dit topic gestart ben ja.
Ik heb een tijd terug het flexibele stuk (waar idd een stuk pijp aan zit) laten vervangen. Alleen het schrapende geluid is nog steeds niet weg.
Heb wel geen last meer van trillingen in het pedaal maar het geluid bij optrekken/ op laten komen van de koppeling is er nog steeds.
Vooral bij filerijden erg irritant.
In de garage denken ze dat het toch met de koppeling te maken heeft.
Ik heb hier op het forum wel eens iets gelezen over een zelfde soort probleem alleen dan bij de oudere S/V/850 modellen.
Had te maken met een kunststof blok in of op de koppeling wat versleten zou zijn. Het is bij mij overigens alleen te horen als de auto/ motor koud is. Als ik een stuk gereden heb heb ik er geen last meer van.
Nou ja hoop dat het bij jou alleen te maken heeft met het flexibele stuk van de uitlaat. Succes en hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
Grtz
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Hoi
Kreeg vandaag te horen dat flexstuk toch echt vast zit aan de kat. Dus vervanging is duur grapje.
Vooraslnog is het geluid nog maar weinig aanwezig dus ik kijk het even aan. Maar blijf het wel in de gaten houden. Volgens monteur kan het weinig kwaad.
Einddemper is wel minder en zal ik denk ik voor de vakantie laten vervangen voordat ik in Zuid Fr met een kapotte demper zit. BROEEEEEEEEM.
Kreeg vandaag te horen dat flexstuk toch echt vast zit aan de kat. Dus vervanging is duur grapje.
Vooraslnog is het geluid nog maar weinig aanwezig dus ik kijk het even aan. Maar blijf het wel in de gaten houden. Volgens monteur kan het weinig kwaad.
Einddemper is wel minder en zal ik denk ik voor de vakantie laten vervangen voordat ik in Zuid Fr met een kapotte demper zit. BROEEEEEEEEM.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Je kunt ook alleen het flex-stuk laten vervangen. Dan wordt gewoon de zaag gezet in je uitlaatsysteem. Wel zo voordelig! Maar je kunt ook ijzerdraad door het vlechtwerk heen wurmen en flink strak draaien. Tien tegen 1 dat het over is!
Vervangen van het flex-stuk is overigens geen garantie voor een eeuwig stille auto: Ik heb hem zelf 2,5 jaar terug al laten vervangen (compleet, dus voor goud-geld bij de dealer) en hij rammelde nu dus alweer!!! Nu de gratis oplossing maar gedaan van mijn specialist.
Vervangen van het flex-stuk is overigens geen garantie voor een eeuwig stille auto: Ik heb hem zelf 2,5 jaar terug al laten vervangen (compleet, dus voor goud-geld bij de dealer) en hij rammelde nu dus alweer!!! Nu de gratis oplossing maar gedaan van mijn specialist.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
De eind uitlaatdempers is inderdaad geen tokwaliteit, die dingen roesten allemaal door op de naad na een jaar of 5. Ik heb zelf eerst een immitatie demper gemonteerd, maar die heb ik terug gebracht, dat was een Bosal... het geluid klonk ontzetten blikkerig en goedkoop. Ze dachten eerst dat het aan de demper lag, dus een nieuwe Bosal eronder, weer hetzelfde. Toen uiteindelijk toch maar een originele demper gehaald bij de dealer! Deze zijn wel verbeterd, het vocht kan nu beter weg, waardoor ze niet zo snel door zullen rotten.
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Kan je hier wat meer over vertellen of evt foto. Klinkt interessant genoeg.Oceanracer schreef:Je kunt ook alleen het flex-stuk laten vervangen. Dan wordt gewoon de zaag gezet in je uitlaatsysteem. Wel zo voordelig! Maar je kunt ook ijzerdraad door het vlechtwerk heen wurmen en flink strak draaien. Tien tegen 1 dat het over is!
Vervangen van het flex-stuk is overigens geen garantie voor een eeuwig stille auto: Ik heb hem zelf 2,5 jaar terug al laten vervangen (compleet, dus voor goud-geld bij de dealer) en hij rammelde nu dus alweer!!! Nu de gratis oplossing maar gedaan van mijn specialist.
Wat voor ijzerdraad en op welke wijze door het flexstuk.
Had al eerder ergens gelezen dat er wel eens een soort knijpring omheen werd gedaan.
Verder vind ik het ook zonde om de hele kat te vervangen ivm een rammeltje.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
En het geluid van de S60 is al minder dan van de 850HansEindhovenV70 schreef:De eind uitlaatdempers is inderdaad geen tokwaliteit, die dingen roesten allemaal door op de naad na een jaar of 5. Ik heb zelf eerst een immitatie demper gemonteerd, maar die heb ik terug gebracht, dat was een Bosal... het geluid klonk ontzetten blikkerig en goedkoop. Ze dachten eerst dat het aan de demper lag, dus een nieuwe Bosal eronder, weer hetzelfde. Toen uiteindelijk toch maar een originele demper gehaald bij de dealer! Deze zijn wel verbeterd, het vocht kan nu beter weg, waardoor ze niet zo snel door zullen rotten.

1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Voordat het flex-stuk bij de dealer is vervangen, werd het rammelen verminderd met 2 grote slangklemmen. Maar dit werkte niet afdoende. Daarom heb ik het toen laten vervangen. Ik was toen zo'n € 800,00 kwijt, geloof ik.
Nu rammelt ie dus weer! Hoe de monteur het precies gedaan heeft, weet ik niet. Maar hij zei dat ie er ijzerdraad doorheen gevlochten heeft. Sinds die tijd is ie nagenoeg stil. Ik zal morgen even kijken of ik er met een camera onder kan komen om een foto te maken.
Nu rammelt ie dus weer! Hoe de monteur het precies gedaan heeft, weet ik niet. Maar hij zei dat ie er ijzerdraad doorheen gevlochten heeft. Sinds die tijd is ie nagenoeg stil. Ik zal morgen even kijken of ik er met een camera onder kan komen om een foto te maken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
vreemd
Had ik bij de ene volvo specialist geinformeerd naar vervangen van flexstuk, was het antwoord dat dat misschien evt mogelijk zou zijn maar dat ze dat liever niet doen ivm de qualiteit. Misschien ook omdat het zo dicht op de kat zit. (spuitstuk-kat-flexdeel ineen).
Bij een andere specialist werd wel aangegeven dat vervanging van de flexppijp evt tot de mogelijkheden hoort. Ik moet daar alleen nog even de auto laten zien zodat ze het met blote ogen kunnen zien.
Bij de dealer nog ff informeren.
Oplossing van Oceanracer klint nogsteeds goed. Al zou het maar zijn om nog ff door te kunnen rijden aangezien kat verder nog prima is.
Ik lees trouwens weinig berichten op forum over vervangen van alleen flexstuk (afzagen en nieuwe erop).
Had ik bij de ene volvo specialist geinformeerd naar vervangen van flexstuk, was het antwoord dat dat misschien evt mogelijk zou zijn maar dat ze dat liever niet doen ivm de qualiteit. Misschien ook omdat het zo dicht op de kat zit. (spuitstuk-kat-flexdeel ineen).
Bij een andere specialist werd wel aangegeven dat vervanging van de flexppijp evt tot de mogelijkheden hoort. Ik moet daar alleen nog even de auto laten zien zodat ze het met blote ogen kunnen zien.
Bij de dealer nog ff informeren.
Oplossing van Oceanracer klint nogsteeds goed. Al zou het maar zijn om nog ff door te kunnen rijden aangezien kat verder nog prima is.
Ik lees trouwens weinig berichten op forum over vervangen van alleen flexstuk (afzagen en nieuwe erop).
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Volgens mij doen ze het (uit kostenbesparing voor de klant) tegenwoordig ook gewoon bij de dealer. Maar ze verdienen meer aan een complete set en het is voor de monteur minder werk. Het is maar net waar ze voor kiezen...
Een betere foto dan deze kreeg ik niet voor elkaar:

Een betere foto dan deze kreeg ik niet voor elkaar:

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Hoi
Bedankt voor de foto.
Momenteel is het rammelen op de een of andere onverklaarbare wijze al een paar dagen weg? Dus ik houd het nog ff in de gaten.
Ik probeer de oplossing van je foto te begrijpen. 2 stukjes ijzerdraad in lengte richting die kennelijk het gevlochten omhulsel onder spanning zetten waardoor deze niet tegen elkaar of tegen de binnenkant van het flexdeel kan gaan rammelen.
Indien de binnenmantel van het flexstuk niet gescheurd is, is dit wel een erg simpele en slimme oplossing.
Ik weet het niet maar denk dat de binnenmantel een soort harmonica-achtig iets is.
Van mijn einddemper is de buitenmantel redelijk door corrosie aangetast op een hoek. De binnenmantel lijkt nog goed te zijn. Mogelijk dat ik dat nog wel voor de vakantie laat vervangen.
Bedankt voor de foto.
Momenteel is het rammelen op de een of andere onverklaarbare wijze al een paar dagen weg? Dus ik houd het nog ff in de gaten.
Ik probeer de oplossing van je foto te begrijpen. 2 stukjes ijzerdraad in lengte richting die kennelijk het gevlochten omhulsel onder spanning zetten waardoor deze niet tegen elkaar of tegen de binnenkant van het flexdeel kan gaan rammelen.
Indien de binnenmantel van het flexstuk niet gescheurd is, is dit wel een erg simpele en slimme oplossing.
Ik weet het niet maar denk dat de binnenmantel een soort harmonica-achtig iets is.
Van mijn einddemper is de buitenmantel redelijk door corrosie aangetast op een hoek. De binnenmantel lijkt nog goed te zijn. Mogelijk dat ik dat nog wel voor de vakantie laat vervangen.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024