Ik ben het helemaal kwijt bij die gekke S70's!
Staan er een paar op internet;
-Automaat, 2.5 liter -> 239pk -> 1430kg
-Automaat, 2.5 liter -> 140pk -> 1460kg
-Automaat, 2.4 liter -> etc. etc.
Welke motor heeft nou hoeveel PK en welke hebben er een turbo?
En moet je en 10V of een 20V nemen als je op LPG wilt? Ik wil hoe dan ook wel een automaat, en het moet wel een beetje van de plek komen.
Ideaal zou zijn als die niet zwaarder is dan 1450kg!
Vermogen? KW? Turbo!? vage S70's!
- Hathu
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
- Locatie: Hoofdstad van de achterhoek
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 17.03.2009 - 21:44
2.5 20v turbo 239 pk = T5
2.5 20v turbo 192pk = 2.5T
2.5 10v 140 pk = 2.5 1999 en later, dubbelcheck of het nog de echte volvo-motor is met hydraulische kleppen, de nieuwere 140pk heeft 20 kleppen.
2.5 170pk = 2.5 20v 1999 en later, dubbelcheck dat het nog de echte volvo motor is.
2.4 140pk = 2.4 nieuwere versie 5 cylinder motor met vaste klepstoters, minder geschikt voor gas. Oudere versie is te prefereren.
2.4 170pk= 2.4i als ik het goed heb, verder idem aan 2.4
Verder zijn er nog imports van T5 modellen die een 2 liter motor hebben. Hoeft op zich niks mis mee te zijn. Rijdt ook heerlijk schijnt.
Ontwijk de ongeblazen 2.0 's. Gebruiken minstens zoveel als een 2.5 en zijn langzamer.
Bovenstaande geld voor alle x70 classics
2.5 20v turbo 192pk = 2.5T
2.5 10v 140 pk = 2.5 1999 en later, dubbelcheck of het nog de echte volvo-motor is met hydraulische kleppen, de nieuwere 140pk heeft 20 kleppen.
2.5 170pk = 2.5 20v 1999 en later, dubbelcheck dat het nog de echte volvo motor is.
2.4 140pk = 2.4 nieuwere versie 5 cylinder motor met vaste klepstoters, minder geschikt voor gas. Oudere versie is te prefereren.
2.4 170pk= 2.4i als ik het goed heb, verder idem aan 2.4
Verder zijn er nog imports van T5 modellen die een 2 liter motor hebben. Hoeft op zich niks mis mee te zijn. Rijdt ook heerlijk schijnt.
Ontwijk de ongeblazen 2.0 's. Gebruiken minstens zoveel als een 2.5 en zijn langzamer.
Bovenstaande geld voor alle x70 classics
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 20 V vanaf 1999 is altijd een 2.4 (en ook een hele echte Volvomotor)
een T5 tot aan 1999 is een 2.3
vanaf de 2.4 (vanaf 1999) was de automaat altijd een 5 traps
een T5 tot aan 1999 is een 2.3
vanaf de 2.4 (vanaf 1999) was de automaat altijd een 5 traps
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 17.03.2009 - 21:44
huh? Volgens mij is de x70 classic nooit geleverd met een 5-traps automaat.bart simpson schreef:een 20 V vanaf 1999 is altijd een 2.4 (en ook een hele echte Volvomotor)
een T5 tot aan 1999 is een 2.3
vanaf de 2.4 (vanaf 1999) was de automaat altijd een 5 traps
De 2.5's zijn volgens mij in de eerste maanden van 1999 nog gebouwd, dus volgens mij moet je echt controleren of je de mindere 2.4 erin hebt zitten of de 2.5.
De eerste generatie 2.4 s80 had idd wel al een 5-traps automaat. Echter de grotere motoren en diesels waren toen ook nog gewoon 4-traps.
edit:
Volgens de prijslijsten idd 5-traps automaat bij 2.4, dat wist ik niet.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 09:17
- Locatie: Purmerend
Ik heb een S70 5-traps automaat, nu nog 140 PK en ik twijfel nog over een upgrade naar 170..... Rijdt voortreffelijk 

Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
"vanaf 1999" is de classic van modeljaar 2000, daarin kwam naast de 2.4 20V motor ook de 5 trapsautomaat, de STC en de multiplexbekabeling, alle benzinemotoren (ook de T5 en de R) hadden die 5 trapsautomaat.
Bij de S80 6 cilinders paste er geen 5 bak automaatbak naast de lange dwarsgeplaaste blokken, bij de diesels was er al een D5 onderweg en wilde men geen 5 trapsautomaat pas gaan maken op het uitlopende 2.5D blok uit kostenoverwegingen
Bij de S80 6 cilinders paste er geen 5 bak automaatbak naast de lange dwarsgeplaaste blokken, bij de diesels was er al een D5 onderweg en wilde men geen 5 trapsautomaat pas gaan maken op het uitlopende 2.5D blok uit kostenoverwegingen
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21564
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Hier komt een beetje het probleem met de voorwielaandrijver naar voren: Geen fatsoenlijke ruimte voor blok en bak, als dat blok dwars moet.
Audi heeft dat mooi opgelost door de motor in lijn te monteren en een knappe versnellingsbak te monteren.
Audi heeft dat mooi opgelost door de motor in lijn te monteren en een knappe versnellingsbak te monteren.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
heb je wel eens gezien waar na een klap zo'n in de lengte geplaatste motor uit kan komen?
Volvo for life
- raymond01
- 3rd Gear member
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
- Locatie: Arnhem/Zakynthos
Dwars geplaatst 1 op 2, lijn motor kans 1 op 1.
Ik heb een klapper gemaakt met een dwars geplaatste motor kon hem gelijk als stoel verwarming gebruiken.
En voordat de motor naar binnen komt dan mag je echt wel een schuiver gemaakt hebben.......
Dus ik zeg maar zo dit zal toch niet bepaalt het argument kunnen zijn en meer om ruimte besparing zijn.

Ik heb een klapper gemaakt met een dwars geplaatste motor kon hem gelijk als stoel verwarming gebruiken.
En voordat de motor naar binnen komt dan mag je echt wel een schuiver gemaakt hebben.......
Dus ik zeg maar zo dit zal toch niet bepaalt het argument kunnen zijn en meer om ruimte besparing zijn.
___________________________
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
toch is dat wel Volvo's argument
Volvo for life