Vraag: Auto gaat trillen bij het remmen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
volvo460D
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09.11.2005 - 13:47

Beste volvo-ers,

Nog een vraagje/mankement(?) over bij mijn volvo 460.
Als ik redeljik rem bij een snelheid van boven de 60 km/pu gaat de auto trillen. Wat kan dit zijn.

Heeft het misscien te maken met de remmen die ik heb laten vervangen?
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

heb je alleen blokjes vervangen?
mischien dat die nog moeten inslijten.
maar kan ook komen door kromme schijven
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

scheve / kromme remschijven (als het de blokjes niet waren)

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
R.M.B.
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 26.07.2005 - 18:10
Locatie: Utrecht

Ik weet niet hoe hard je remt maar misschien is het je abs?
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik weet niet hoe hard je remt maar misschien is het je abs?
Ik denk het niet. Op een 460 TD is namelijk geen ABS geleverd. Dit was een extra op de 2.0 liter en de Turbo. (en natuurlijk de 480)

Ik ga met de overige sprekers mee, kromme of verkeerd afgesleten schijven! Daardoor werken de nieuwe blokjes niet goed.
En heeeeeeel misschien niet goed vastgezette wielen. (is een bekende van mij eens overkomen, maar dat heb je na een ritje wel door)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Dutchie
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 20.10.2005 - 00:34
Locatie: Zoetermeer

Heb zoiets tot twee keer toe gehad met een Ford. Beide keren kromme remschijven! En op de vraag hoe dat dan zou komen kon niemand me antwoord geven. Had in eerste instantie het idee dat ik zelf misschien iets verkeerd deed, maar gelukkig.. bij alle volgende auto's kwam het niet meer voor!
Volvo V50 2.4 Black Sapphire metallic - Bodal Dark Beige Quartz , 16"; Clava :D en BMW R1150RS - ABS 2002 Titansilver.
Gebruikersavatar
Jaap
4th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
Locatie: Friesland

Kromme schijven worden vaak veroorzaakt door met je poot op de rem te bijven staan als je al stilstaat.
Meestal is dat niet zo erg, maar als de remmen erg warm zijn treedt het probleem op,...warmte kan dan plaatselijk niet weg.
Als je weet dat je remmen erg warm zijn (vakantie in de bergen e.d.) is het handig om ze al rijdende even af te laten koelen voordat je de auto parkeert.
Vastzittende klauwen cq zuigers kunnen ook problemen geven omdat de schijf dan "scheef" kan worden gedrukt.
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Ik met ga met Jaap mee.
Vaak komt het ook door dat de remschijven oud en versleten zijn waardoor ze dunner zijn als de aanbevolen vervangdikte, dan wil het ook gebeuren dat ze kromtrekken.
Heb ik ook gehad met mijn vorige schijven. Ik heb nu brembo schijven :razz:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
Jaap
4th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
Locatie: Friesland

Idd,..dunner = ook minder warmte buffer.
Heb het overigens ook al eens gehad met een escort van 1 week oud.....beetje te zware mobiele compressor d'r achter + een halfomhalf noodstop.
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Als je de schijven eraf hebt gehad, moet je de flens helemaal glad
maken. Als er wat vuil tussen komt te zitten, staat ie er niet rechtop
en is binnen de korste keren krom.

Tip: Brembo schijven (massief) met LUCAS remblokken.
Als je een 440/460/480 Turbo kunt vinden, die heeft grotere remklauwen,
dan kun je met die remklauwen er ook geventileerde opzetten!!!

Maar de kans dat je die vind, is nogal klein, maar het proberen waard.
It's only kinky the first time
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”