vacuum slang gescheurd - Hulp!

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
schaefer
3rd Gear member

Hoi mensen,

ik hoorde vandaag bij 't bijstippen van wat steenslag een sissend geluid. Dit bleek van een vacuumslang te komen achter de mistlamp re-voor. Hier zit een grote zwarte pot met een apparaatje ervoor. Hier zitten een paar slangen op en één stekker. De slang die gescheurd is eindigt vlakbij mijn gaskabel en gaat daar de motor in. Weet iemand waar deze slang voor is en of ik deze gewoon kan afdoppen? Als ik de slang loshaal draait de motor ong. 1100 RPM en zodra ik deze afdop draait de motor lekker rustig 550 RPM.

enkele foto's:
Deze is gemaakt door het gat van de rechter mistlamp. Het bovenste slangetje zit een scheur in.
Afbeelding

Hier gaat de slang de motor in:
Afbeelding
Afbeelding
gr.

Léon
Bart Giesen
5th Gear member

Dat is het koolstoffilter, heeft te maken met je emissie. Bij mij was precies hetzelfde slangetje ook lek! De wagen liep voor geen meter met het lek, omdat die dan verkeerde waardes krijgt / geeft.

Niet afdoppen, maar gewoon even een nieuw pijpje halen bij de dealer, of een stukje brandstofslang. Kost geen drol, en je auto loopt weer goed!
Martijn1974
2nd Gear member
Contacteer:

Wat Bart zegt. Ik heb hetzelfde meegemaakt.
Bart Giesen schreef:Dat is het koolstoffilter, heeft te maken met je emissie. Bij mij was precies hetzelfde slangetje ook lek! De wagen liep voor geen meter met het lek, omdat die dan verkeerde waardes krijgt / geeft.

Niet afdoppen, maar gewoon even een nieuw pijpje halen bij de dealer, of een stukje brandstofslang. Kost geen drol, en je auto loopt weer goed!
mvg,
Martijn.
2018 -heden: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2014 - 2018: Toyota Prius II 'Tech Edition' 2006 Opal Green.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
schaefer
3rd Gear member

nou opgelost hoor. De motor liep prima met afdoppen maar toch voor de zekerheid 't slangetje vervangen. + de andere 2 die er ook zaten, deze waren ook uitgedroogd en ingescheurd. Als 't goed is was die zwarte pot het koolstoffilter die zich bezig houd met de emissie enzo.
gr.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”