C70 T5 hapert

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
rakesh22
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06.04.2009 - 22:49

Wij hebben een Volvo C70T5 uit 1998. Hij is gechipt volgens de dealer waar wij deze hebben gekocht.

Echter sinds een jaar werkt de turbo niet meer... En sinds een tijdje slaat de motor eventjes over wanneer die stil staat of wanneer je dooraccelereerd. Volgens de dealer die het onderhoud verzorgt is er niks mis mee. Maar ik vind persoonlijk dat hij niet meer lekker loopt en de motor mist gewoon kracht.

Waar kan dit aan liggen ? En wat is een goede dealer of volvo kenner wat verstand heeft van zaken als het gaat om volvo's wat zijn gechipt.
Gebruikersavatar
Geus
4th Gear member
Berichten: 694
Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16

Kan je uit de papieren of stickertjes o.i.d. niet achterhalen wie hem gechipt heeft? Zou mijn eerste keus zijn om hem dan daar door te laten meten.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

rakesh22 schreef:ik vind persoonlijk dat hij niet meer lekker loopt en de motor mist gewoon kracht.
vind je het gek?.
rakesh22 schreef:Echter sinds een jaar werkt de turbo niet meer...
:?:
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Misschien even voorstellen ook wel leuk zou zijn.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
rakesh22
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06.04.2009 - 22:49

vin940 schreef:Misschien even voorstellen ook wel leuk zou zijn.
Dat is inderdaad netter.

Sinds 2004 hebben wij een mooie blauwe volvo c70 met de lekkere pittige T5 motor. Volgens de dealer zou de motor tegen de 300 PK moeten hebben omdat de motor gechipt zou zijn. De uitlaat is ook anders als bij andere C70's namelijk links en rechts een dubbele uitlaat.

Ik zal proberen vandaag of morgen een paar foto's te plaatsen.

Geus dat is een goed idee ik ga daar even naar opzoek. Maar je zegt dus dat ik hem beter bij een chiptunning meneer kan laten uitlezen zodat hun kunnen zien of er wat mis is met het motor management.

Ludo ja het is niet raar maar onze eigen dealer doet er niks aan. Ik wil de auto niet zomaar bij een dealer brengen dat is dan toch alleen maar geld wegbrengen zonder dat er wat gebeurd.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

rakesh22 schreef: Ludo ja het is niet raar maar onze eigen dealer doet er niks aan. Ik wil de auto niet zomaar bij een dealer brengen dat is dan toch alleen maar geld wegbrengen zonder dat er wat gebeurd.
als ik het goed begrijp, geef jij opdracht om de defecte turbo te vervangen, maar de dealer wil dat niet doen?.
om welke reden dan?.
rakesh22
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06.04.2009 - 22:49

Ludo schreef:
rakesh22 schreef: Ludo ja het is niet raar maar onze eigen dealer doet er niks aan. Ik wil de auto niet zomaar bij een dealer brengen dat is dan toch alleen maar geld wegbrengen zonder dat er wat gebeurd.
als ik het goed begrijp, geef jij opdracht om de defecte turbo te vervangen, maar de dealer wil dat niet doen?.
om welke reden dan?.
ze zeggen dat er niks mee is... Maar ik merk duidelijk dat ik weinig extra druk heb. Ook het gefluit hoor ik niet altijd meer.
Gebruikersavatar
raymond01
3rd Gear member
Berichten: 393
Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
Locatie: Arnhem/Zakynthos

Ga er mee naar een Tuner die meten de turbodruk en je uitlaatgassen.
Kan zijn dat er een vacuumslang lek is of een slang van de intercooler.
Rookt je wagen niet.
Of je turboregelventiel, MAF sensor ,wastegate enz enz.
Ik ben met mijn gevalletje naar European Tuning geweest in Moergestel.
Ben daar goed geholpen.
Maar er zijn er meer.
___________________________

Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

rakesh22 schreef: ze zeggen dat er niks mee is... Maar ik merk duidelijk dat ik weinig extra druk heb. Ook het gefluit hoor ik niet altijd meer.
ah op die manier.
zo had ik het niet begrepen, mijn excuus. :oops:
het advies van raymond01 is dat geval niet verkeerd.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”