Hierbij de beloofde foto's.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Velgen Pegasus
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Het partnummer staat er ook in (bij mijn Cygnus toch, bij de Serapis heb ik er niet op gelet, maar aangezien ze van bij de dealer komen)Jor schreef:Als aan de binnenkant Volvo staat kan je ervan uit gaan dat het originele zijn.
Dexter: Knap! Staat heel mooi!
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zet het toch ook tussen aanhalingstekens. Ik houd niet van velgen die teveel naar buiten steken. Duitsers hebben daar ook een handje van, en ik vind dat al snel ordinair overkomen. Dat heeft dus helemaal niets met wel/niet origineel te maken, maar ik vind het dus gewoon niet mooi. En wat ik vind zal iedereen verder een worst zijn, alleen ik vind het niet mooi. Als ik mijn Pegasus velgen niet had kunnen kopen waren het zeker geen immitatie Pegasus geworden. Ik vind die velgen gewoon net niet af (zoals de meeste niet originele velgen. En dat heeft wederom niets te maken dat de velgen niet origineel zijn, maar gewoon omdat het design net niet klopt.Freshman schreef:Waarom nou weer ordinair? Ik snap dat nooit zo goed... als het niet orgineel is, ben je ineens een soort civic pimper. (zie ook een andere discussie over ledlampjes ergens in het forum)edraket schreef:De ET waarde is anders, waardoor de velgen wat verder naar buiten staan. Daarnaast zijn de spaken veel scherper. Bij de Pegasus zit er een afgeronde kant aan. Als je het niet weet zul je het vast niet zien, maar ik zie het vaak wel. Op één of andere manier staan de aftermarket velgen wat "ordinairder". Ik vind de auto er net niet mee af.
Ik durf te wedden dat 9,9 van de 10 mensen het op straat niet eens zien. Wat doe je dan?? hou je dat extra geld in je zak en koop je er een spoilertje bij of zeg je nee want als ik Edraket tegenkom wil ik niet dat hij denkt.. wat een ordinaire velgen onder die auto...
Alles is persoonlijk maar het woordje "ordinair" vind ik echt een beetje ver gezocht.... Ik bedoel je rijd een D5 met wannabee R velgen...lol.. zelfde idee zeg maar...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Volgens mij zijn er geen immitatie Pegasus velgen met ET46 (originele waarde). Klopt toch?fredhead schreef:Als je de foto's naast elkaar zet zie je inderdaad de verschillen.
Tijd geleden bij de velgenboer zagen ze het verschil tussen de originele niet zo heel snel.
Dat bij mij de kleur afwijkt heb ik zelf voor gekozen.
De ET waarde van mijn velgen is trouwens dezelfde als van de originele Pegasus, alleen vallen ze bij een V50 vrij ver naar buiten omdat die waarde eigenlijk voor de S60/V70 is bedoelt
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ben het helemaal met je eens hoor Ed. Bij sommige zie je het zo duidelijk.
Ik hou ook van de echte!
Ik hou ook van de echte!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Bobbl
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
- Locatie: East
Tsja ik ook wel, maar wat kosten orginele??Paul schreef:Ben het helemaal met je eens hoor Ed. Bij sommige zie je het zo duidelijk.
Ik hou ook van de echte!
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
ok ben nu het spoor enigszins bijster
standaard waarde S60 met een 6,5" velg is et43
hoe kan dan een 8" velg et46 hebben ?
staat de velg toch veel te ver naar binnen ?
ter verduidelijking : een 7"velg heeft et49
standaard waarde S60 met een 6,5" velg is et43
hoe kan dan een 8" velg et46 hebben ?
staat de velg toch veel te ver naar binnen ?
ter verduidelijking : een 7"velg heeft et49
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Weet ook niet waarom, maar het is zo. Om deze reden lopen de originele Pegs in combinatie met verlaging ook meestal een beetje aan in de wielkasten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
hmm , en je behoudt evenredige druk op je wiellagers ?
heeft geen effect t.a.v. de ophanging ?
heeft geen effect t.a.v. de ophanging ?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het is origineel Volvo, dus waarom zou dat niet werken? De ophanging van de standaard auto's is gelijk aan die van de R modellen muv van natuurlijk de veren/dempers, maar die hebben geen invloed op de belasting op de lagers.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
nee,hoe verder het wiel(hart vd velg)naar buiten staat,hoe zwaarder24AB2 schreef:hmm , en je behoudt evenredige druk op je wiellagers ?
heeft geen effect t.a.v. de ophanging ?
je wiellager belast wordt!
dit geld ook voor de spacers die wel eens gebruikt worden.
ook veranderd je stuurgedrag aanzienlijk hiermee.
geen glans zonder wrijving
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
nogmaals
6,5" velg ET 43
7" velg ET 49 ( logisch want de velg is .5 " = 12.7 mm = 6mm aan beide zijden waardoor de ET waarde + 6 is
en ga nu eens verder rekenen m.b.t. een 8" velg !
en vervlgs. Ed's standpunt hanteren ( het is origineel Volvo dus moet het goed wezen ) en terug rekenen vanaf de 8" velg met ET46 naar een 6.5 " velg
waar kom je dan op uit ?
ergens moet ik in mijn redenering behoorlijk verkeerd gaan want dit alles leidt tot absurde waarden en een heel breed spectrum van waarden die toepasbaar zouden kunnen zijn
6,5" velg ET 43
7" velg ET 49 ( logisch want de velg is .5 " = 12.7 mm = 6mm aan beide zijden waardoor de ET waarde + 6 is
en ga nu eens verder rekenen m.b.t. een 8" velg !
en vervlgs. Ed's standpunt hanteren ( het is origineel Volvo dus moet het goed wezen ) en terug rekenen vanaf de 8" velg met ET46 naar een 6.5 " velg
waar kom je dan op uit ?
ergens moet ik in mijn redenering behoorlijk verkeerd gaan want dit alles leidt tot absurde waarden en een heel breed spectrum van waarden die toepasbaar zouden kunnen zijn
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 11.08.2008 - 15:31
- Locatie: hengelo
dag liefhebbers
Had zelf ook nog een mooi verhaal omtrend pegasus velgen.
Was er ook na op zoek,en dan betaal je voor een setje immies met banden toch ook al rond de 995 euro,of je moet kiezen voor wanli of nexen banden,dan ben je iets goedkoper uit.
op internet bood iemand orginelen aan met redelijke michelin banden,
Ik gelijk erheen, maar waren gespoten ,niet echt strak werk zeg maar.
Ze waren gespoten met de band er nog op.
Geen gezicht,maar hij moest er 750 eurootjes voor hebben,hij melde dat orginelen bij de volvo wel ca 3000 euro konden kosten.
Toen kwam er weer een advertentie op MP,die claimde dat ie orginele en fonkel nieuwe set had(17inch) met uniroyal rainsport 2 banden er op .
voor 1100 euro,ik dacht dat kan ook nooit orgineel zijn,maar goed ik bellen,en vroeg of het echte orginele pegasussen waren,maar natuurlijk meneer,ik zei dan bied ik je 1000 euro en kom ze gelijk halen.
Na kort overleg vond de verkoper het ok,
adres gevraagt en ik er heen,kom ik waarempel bij Volvo dealer van Veen in nijverdal uit,
Velgen hadden op een show gestaan en onder een r gezeten,stickers zaten nog op de band en de velgen hadden nog geen cm asfalt gezien.
Natuurlijk gechect of er volvo in stond,en dat klopte natuurlijk.
Ik was een gelukkig man voor 1000 euro ,en wist niet hoe snel ik ze in moest laden.
Zo moet je af en toe geluk hebben
.
Ik zal binnenkort een foto plaatsen :twisted:
Had zelf ook nog een mooi verhaal omtrend pegasus velgen.
Was er ook na op zoek,en dan betaal je voor een setje immies met banden toch ook al rond de 995 euro,of je moet kiezen voor wanli of nexen banden,dan ben je iets goedkoper uit.
op internet bood iemand orginelen aan met redelijke michelin banden,
Ik gelijk erheen, maar waren gespoten ,niet echt strak werk zeg maar.
Ze waren gespoten met de band er nog op.
Geen gezicht,maar hij moest er 750 eurootjes voor hebben,hij melde dat orginelen bij de volvo wel ca 3000 euro konden kosten.
Toen kwam er weer een advertentie op MP,die claimde dat ie orginele en fonkel nieuwe set had(17inch) met uniroyal rainsport 2 banden er op .
voor 1100 euro,ik dacht dat kan ook nooit orgineel zijn,maar goed ik bellen,en vroeg of het echte orginele pegasussen waren,maar natuurlijk meneer,ik zei dan bied ik je 1000 euro en kom ze gelijk halen.
Na kort overleg vond de verkoper het ok,
adres gevraagt en ik er heen,kom ik waarempel bij Volvo dealer van Veen in nijverdal uit,
Velgen hadden op een show gestaan en onder een r gezeten,stickers zaten nog op de band en de velgen hadden nog geen cm asfalt gezien.
Natuurlijk gechect of er volvo in stond,en dat klopte natuurlijk.
Ik was een gelukkig man voor 1000 euro ,en wist niet hoe snel ik ze in moest laden.
Zo moet je af en toe geluk hebben

Ik zal binnenkort een foto plaatsen :twisted:
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maar wat wil je hier nu mee vertellen? Dat de originele Volvo Pegasus velg een combinatie is die niet verantwoord is voor de stress op je lagers? Ik rijd er al 60.000 km mee, en mijn lagers zijn nog steeds ok. Bovendien zijn de ET waardes iets willekeuriger gekozen dan jij hier voorstelt. Alle velgen zijn ET 49, van 8x18" tot 7x16" en alles wat er tussen ligt. Allen de 6,5x16" velgen zijn ET43 en de Pegasus is de enige uitzondering met ET 46. Het komt dus niet op die paar mm's.24AB2 schreef:nogmaals
6,5" velg ET 43
7" velg ET 49 ( logisch want de velg is .5 " = 12.7 mm = 6mm aan beide zijden waardoor de ET waarde + 6 is
en ga nu eens verder rekenen m.b.t. een 8" velg !
en vervlgs. Ed's standpunt hanteren ( het is origineel Volvo dus moet het goed wezen ) en terug rekenen vanaf de 8" velg met ET46 naar een 6.5 " velg
waar kom je dan op uit ?
ergens moet ik in mijn redenering behoorlijk verkeerd gaan want dit alles leidt tot absurde waarden en een heel breed spectrum van waarden die toepasbaar zouden kunnen zijn
Waarschijnlijk ligt alles plus en min om het nulpunt heen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
alleen dat ik het niet begrijp !!!Maar wat wil je hier nu mee vertellen?
want :
klopt dit dan niet ( tenzij je wel vrij grote marges hanteerd )Waarschijnlijk ligt alles plus en min om het nulpunt heen.
tenslotte is het verschil tussen een 6.5 " en een 8 " altijd nog 38.1 mm = ET19
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als de krachten enigszins in het center van het lager vallen is er niet veel aan de hand, en die paar mm maakt volgens mij voor het lager niet zoveel uit. Het sturen is een heel ander verhaal.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Hoi Bobbl, zoals je weet heb ik imitatie Pegasus (met R erin) voor mijn zomerbanden. 'T is alleen 16" maar bevallen mij prima. zie mijn topic destijds: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=pegasus Ik heb ze nieuw gekocht bij ProWheels in Rheden, en dat is prima te doen vanuit onze woonplaats. Overigens prima service daar.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- Blue Thunder
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 14:37
Ik rij inmiddels ook al een jaar op imitatie pegasus. Gekocht bij Hunter Banden Service in Gorredijk. Prima service, banden geleverd met nieuwe bouten en centreerringen. Ik heb wel (maar) 16" maar onder mijn S70 staat dat prima eigenlijk....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
- Bobbl
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
- Locatie: East
Hoi Rogier,Rogier64 schreef:Hoi Bobbl, zoals je weet heb ik imitatie Pegasus (met R erin) voor mijn zomerbanden. 'T is alleen 16" maar bevallen mij prima. zie mijn topic destijds: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=pegasus Ik heb ze nieuw gekocht bij ProWheels in Rheden, en dat is prima te doen vanuit onze woonplaats. Overigens prima service daar.
Niet zo bij stil gestaan dat je er ook R velgen onder had, maarja het is ook winter geweest!
Denk dat ik binnenkort de knoop maar eens moet doorhakken, en er mooie 17" onder moet leggen.
Grt
Edit: heb ze gelijk maar een mailtje gestuurd voor een mooie prijs!
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!