Hello Forum,
Ik heb nu een leasebak die ik kwijtraak. Ben dus heftig aan't bestuderen wat het nu moet worden. IK heb pas van een vriend in een S70 bj.-1998 gereden (G3-Gas)met 220k op de teller maar oh zo mooi en rijden als een tierelier. Die 5-cil. sound is besmettelijk.
Wat is nu wijsheid met die wetenschap: is het denkt u verstandig een S/V70 van 2000 te kopen (laatste classic modellen 2,5ltr) die goed op gas gaan. B.v. een S70 met 117k op de teller, Automaat en netjes onderhouden. Dat geldt ook voor een V70 bj.2000 138k op de teller beiden dealer onderhouden. Dan wil ik er nog 200k op zetten.
Kan ook diesel gaan rijden maar dan is de wegenbelasting ongunstig bij zo'n zware bak. Rij per jaar zo'n 20 a 25k-km.
Dank voor uw replay.
M.vr.gr DW.
G3-Gas en S/V70 bj. 2000
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Beide modelen die jij in gedachte heb rijden goed op gas (G3) heb je nog voordeel van. Km standen zijn nog laag daar kan je met gemak nog 300000 op zetten. succes verder ermee
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Ze rijden prima op gas, ik heb mijn S70 2.0 Lpi probleemloos naar 410.000km gereden (toen ingeruild) check wel even of er G3 op het kenteken staat vermeld. Mijn Lpi installatie bleek geen G3 te zijn.... De oudere motoren hebben hydraulische klepstoters waardoor je geen kleppen hoeft te stellen 

XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
hmmmm, ik weet niet of bij 20-25k km per jaar de wegenbelasting veel ongunstiger uitvalt. Vergeet niet dat een TDI zonder veel moeite 1 op 16-17 loopt (OK, laatste getal iets meer moeite...).
Ik heb toendertijd een zelfde berekening gemaakt, iets meer km per jaar, uitgaande van een LPG verbruik van 1 op 8 en kwam er al heel snel achter dat dieselen voordeliger was, ook uitgaande van lagere onderhoudskosten etc.
En de trekkracht van zo'n diesel, mwoah, behoorlijk verslavend...
Ik heb toendertijd een zelfde berekening gemaakt, iets meer km per jaar, uitgaande van een LPG verbruik van 1 op 8 en kwam er al heel snel achter dat dieselen voordeliger was, ook uitgaande van lagere onderhoudskosten etc.
En de trekkracht van zo'n diesel, mwoah, behoorlijk verslavend...
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
- Locatie: Noordwijk Z-H
Jij hebt het erover om een S/V70 van 2000 te zoeken, dat zijn allemaal 2.4 20v, dus het nieuwere type motor, die is niet zo geschikt als de 'oude' 2.5's op LPG. Vanaf eind 1999, werden de nieuwe motoren leverbaar. Al zullen er wellicht een paar overjarige rijden, dus uit 2000 met een 2.5...maar dat zal een zeldzaamheid zijn om die te koop te vinden denk ik...
Succes met je keuze en zoektocht.
Succes met je keuze en zoektocht.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26.05.2008 - 09:46
Onlangs om dezelfde reden een V70 T5 "99 op G3 laten zetten. Ik rijd ook 20 - 25K per jaar. Op LPG rijden is duidelijk goedkoper dan diesel. Veel lager onderhoud voor diesel tov gas is ook al lang achterhaald, zeker bij de roffel.
Er zijn genoeg calculatie-tools te vinden op internet....Overtuig jezelf....Veel plezier met het lachgas!!!
Er zijn genoeg calculatie-tools te vinden op internet....Overtuig jezelf....Veel plezier met het lachgas!!!
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
LPG rijdt prima en het geluid uit die motoren is grandioos, die typische Volvo sound bij de uitlaat... dat heeft alleen Volvo!
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km