interieur knoppen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
zjelko
2nd Gear member

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een V40 1.9TD en van buiten is hij nog netjes.
Van binnen zijn er knoppen beschadigd en de vakjes waar de raambediening zit. Ik bedoel dus de hardplastic knoppen in de auto voor de aanjager/temp enz enz. Is er misschien iemand die weet waar je dat los kopen kan. Ik begrijp dat dat bij een dealer wel lukken zal maar ik denk dat dat wel een heel heel duur grapje zal worden. Alvast bedankt voor jullie antwoord,

pv
Maarten
5th Gear member

is veelvoorkomend probleem.
je kan natuurlijk op de sloop gaan zoeken,maar de kans dat je daar wel onbeschadigde knopjes vind is niet heel groot.
sommigen halen met voorzichtig krabben het hele (soort wax)laagje van de knoppen af.Is een monniken werk,maar ziet er dan wel weer netjes uit.
heb er bij de fase II trouwens geen last meer van.
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
zjelko
2nd Gear member

Hallo Maarten,

Dankje voor je antwoord. Ik ben eigenlijk een klein beetje blij dat het probleem meer voorkomt omdat ik dan weet dat de vorige eigenaar
niet per definitie een echt "slons" is geweest. Ik ga proberen wat je adviseert
en als het daadwerkelijk lukt dan plaats ik dat hier weer.

pv
cgraaf
2nd Gear member

Hallo,

Wees een beetje voorzichtig met het loskrabben van dat rubberachtige laagje. Als je te hard krabt of een schuursponsje of zoiets gebruikt bestaat de kans dat die knoppen vreselijk gaan glimmen, en dat is echt een rotgezicht. Gewoon rustig en voorzichtig te werk gaan (je bent wel even bezig...) en dan ziet het er nadien mooi uit. En lukt het niet, dan "scoor" je gewoon wat knoppen op de sloperij. Kost waarschijnlijk vrijwel niets!

Succes ermee!

Gr,
C.
marcelg
4th Gear member

is een dremmel met polijst borsteltje geen idee?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
cgraaf
2nd Gear member

Lijkt me geen goed idee. Volgens mij gaat dat veel te hard!
Gewoon lekker rustig in de luie stoel krabben tot je een ons weegt, desnoods met je favoriete tv-programma aan.

En als je em toch verkl**id hebt, op de sloop een nieuwe knop scoren!

Gr,
C.
zjelko
2nd Gear member

Nogmaals bedankt voor jullie reactie ! :-)
volv40
2nd Gear member

glasreiniger erop lost de boel op kun je het erzo met je nagel afhalen..
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
smitty
Starter

heb het zelfde met mijn knoppen met een versleten afwassponsje en water het meeste er af gehaald en daarna met commandant groen of geel de rest er af en zien er uit als nieuw
zjelko
2nd Gear member

Zo had ik het ook ongeveer gedaan Smitty, werkte goed! :-)

pv
Wouterp
2nd Gear member

Ik kwam vandaag ook achter dit soort wax-laagje want 1 knop op de EEC leek wat beschadigd maar er was dus een stukje van de waxlaag af.

Na wat krabben kwat de rest van het laagje zo makkeljik los dat ik eerst dacht dat het 8 jaar cockpitspray was ofzo.

Wat wel zo is dat de knop wat gladder wordt hierdoor.

Maarrrrrrr.........

Nadat ik allen EEC knoppen had gedaan (3) dacht ik slim te zijn en ook te beginnen met de volumeknop van de HU.

Maar deze blijft niet GRIJS!!.... aaah. Het waxlaagje dat eroverheen zit geeft de grijze kleur. De knop zelf nijgt meer naar zwart.

Heeft iemand anders dit ook gezien?
Weet nou eigenlijk niet of ik dit wel zo mooi vindt of staat dit juist weer wat moderner.
Probeer nog wel even een foto te maken.

Keus: ander 3 knoppen op de HU ook doen voor gelijk kleur.
Of op zoek naar een nieuweknop.

Vreemde is dat de knoppen van de EEC wel grijs blijven.
schaefer
3rd Gear member

Nou heren, ikzelf heb op de knoppen van de verwarming (3x) nergens last van. Hier zit geen wasachtig laagje op (phase 1). Dit zit wel op de knop van de verlichting en van de mistlampen. Ik dus in de auto langzaam beginnen met krabben, maja dan kom je er niet helemaal bij. Het probleem is dus dat ik de knop van de lichtschakelaar er niet af krijg. Deze trek je volgens mij niet zomaar los net zoals bij de knoppen van de verwarming, of ben ik té voorzichtig?

gr.
Wouterp
2nd Gear member

Kun je de knoppen van de verwarming er zomaar aftrekken eiegnelijk??

En grote knoppen van de HU ook ????

Als het je niet lukt om de knop van je verlichting eraf te halen meot je even een platic spatelje maken.

Pak iets van plastic en maar een heel dun spatelje zodat je het daarmee tot tussen de gleuf eraf kan halen. Daarna even met de stofzuiger erbij.
Aan het eind natuurlijk nog even schoonmaken...
Zo heb ik het ook gedaan bij de EEC knoppen want ik dacht dat je ze er niet zomaar kon afhalen....

Please let me know want de knoppen van de HU gaan wat lastig bij mij..
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”