Lampjes verwarmingsunit

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Rob75
1st Gear member

In mijn Volvo 460 GL uit december 1992 wil ik de lampjes achter de verwarmingsunit (met schuiven) vervangen.
Ik heb het bakje er boven al uit gehaald. Nu zie ik links en rechts naar de verwarmingsunit 2 x 2 blauwe draden gaan. Zijn deze van de lampjes?
Zo ja hoe krijg ik die lampjes er dan uit... Zelfde systeem als bij de analoge klok (kwartslag draaien). Ik heb er nog geen duidelijke topic over gevonden :( .
Graag advies, alvast bedankt :wink: .
verwe760
2nd Gear member

Je moet zowieso de knoppen verwijderen en verder is het paneeltje dacht ik met een klik systeem bevestigt.. Maar kan ook zijn dat achter je radio twee schroefjes zitten..
Volvo S40 2.0I 16V Exclusive, Luxury line
Kootje
3rd Gear member

Als je die draden links en rechts volgt kom je bij de lampjes uit. Deze zitten vastgeklikt met van die 'weerhaakjes' (weet niet hoe het anders te noemen :D ) aan twee kanten van het lampje. Als je deze voorzichtig naar buiten duwt kun je de lampjes lostrekken. Ik heb ook wel eens geprobeerd het hele paneel los te krijgen, maar dat valt niet mee! it zelfs vanachteren vastgeschroeft geloof ik. Succes in ieder geval!
Rob75
1st Gear member

Bedankt voor jullie tips. Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg de lampjes er met geen mogelijkheid uit.
Ik hou het nog maar ff bij een niet verlichte verwarmingsunit en asbak.
Rob75
1st Gear member

Net een nieuwe poging gedaan om het lampje bij de asbak te demonteren. Na wat demontage pogingen heb ik de juiste volgorde gevonden. Eerst het bovenste bakje eruit (lipjes van binnenuit naar binnen drukken) dan die eronder. En als laatste de asbak eruit en de schroef eronder losdraaien. Nu kan als laatste de unit van de asbak eruit.
Lampje van de steekstekker trekken. Morgen ff een nieuw lampje halen bij de automaterialen zaak.
Enige schade die ik heb is dat één van de lipjes van de opbergbakjes is afgebroken :oops: . Maar dat is niet zo erg :) .

Groeten,

Rob.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”