Aanschaf S60 D5 waar op letten ?

De grotere Volvo's
Plaats reactie
dave40nl
1st Gear member

Hoi,

Ik wil overstappen van een 940 op LPG naar een S60 Diesel, ik heb er een aantal op het oog maar zou graag wat adviezen willen voordat ik ga kijken, uiteindelijk wordt de auto door de Volvodealer nog gekeurd.

De auto die voor mij het meest aantrekkelijk is op dit moment een Volvo S60 2.4 D5 Edition 2002 Climate Contr Lmv 1/2 Leer, vraagprijs is 7.950 Euro, de auto heeft 194.000 Km gelopen, dealer onderhouden moet ik kunnen controleren.

Ik vroeg me af wanneer de distributieriem vervangen moet zijn, (om de hoeveel km is dit en wat zijn ongeveer de kosten) en heeft iemand enig idee wat het kost om een trekhaak te laten monteren of is dit zelf te doen ?

Buiten het reguliere onderhoud zijn er met de km stand grote onkosten te verwachten het eerste jaar / 30.000 km. ?

Alvast bedankt voor jullie reactie's !

Groet, Dave
JSS
3rd Gear member

Ben je toevallig aan het kijken naar 14-JS-GX uit Helmond? Ik ben met een zelfde zoektocht bezig (zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=28698) en ben gisteren even snel langsgeweest. Kan je in elk geval stof geven tot nadenken: er zit geen onderhoudshistorie bij deze auto en er zit maar één sleutel bij. Daarnaast stond hij helemaal achter in de showroom met een lege accu en was de motorruimte verdacht schoon.

Voor wat betreft je vragen: distributieriem is 160dkm als ik mij niet vergis. Als hij goed is onderhouden hoef je de komende 30dkm niet veel geks te verwachten, hoewel zwakke punten als de condensor van de airco natuurlijk altijd kunnen gaan opspelen.
dave40nl
1st Gear member

Hoi, bedankt voor je reactie, toevallig had ik jouw verhaal al gelezen.

Die stond inderdaad op mijn lijstje om te gaan kijken, ik kom uit Helmond, maar als er geen historie bijzit valt ie af, ga niet eens kijken.

Ben niet van plan om veel geld uit te geven als er een behoorlijk risico aanzit, denk dat ik morgen even rond ga kijken zag er nog een staan bij Huro auto's in Odiliapeel vraagt 6.900 (incl. garantie) maar heeft wel 300.000 gelopen, (ben je daar toevallig ook gaan kijken ligt nl vlakbij Helmond)

Ik zie er wel meer met de zoveel km maar ik weet niet of dat al extreem veel is voor een S60, en of er dan grote gebreken aan gaan komen.

Kan iemand daar iets over zeggen, over de km stand en heeft iemand ervaring met Huro auto's ?

Groet,

Dave.
JSS
3rd Gear member

Nee, ik heb voor mezelf de harde grens van 200dkm gesteld. Ik rijd zelf al goed 50dkm per jaar en wil er eigenlijk wel minimaal twee jaar mee kunnen doen.

Zie er wel genoeg te koop staan - en op dit forum rijden er ook zát rond - met tellers boven de 300dkm, dus ik twijfel niet of de S60 dit wel kan halen. 't Is wel een keuze die je maakt; ik zou tegenover mezelf een auto van 6900 euro met 300dkm op de teller niet kunnen verantwoorden. Dat vind ik gewoon veel te veel geld. Maargoed, dat is persoonlijk en kilometerstanden zeggen lang niet alles!
Volvo S60 D5 Edition MY2004
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”