koppeling laten opkomen in z'n vrij dan raar geluid

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
hen3m
Starter

Hallo volvo professoren...........
Ik heb onlangs de koppelingsplaat, drukgroep en druklager laten vervangen want de koppeling begon te slippen. Alles is er nieuw ingekomen maar nu hoor ik een vreemd geluid als de v70 ('97 lpg-g3 280000km) in z'n vrij staat. Het is net alsof er iets meeloopt zo'n nokkelend geluid en dit alleen als het koppelingspedaal niet is ingetrapt. Trap je vervolgens de koppeling in dan is het geluid weg, laat je deze dan weer los dan komt het terug. Het vreemde hiervan is dat het geluid niet altijd even goed hoorbaar is; de ene keer hoor het heel duidelijk de andere keer veel minder of juist niet. Ook heb ik het idee dat als de auto in z'n vrij staat en je dan gas geeft dat het geluid minder wordt of bijna weg is.............

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of zijn er misschien andere volvo liefhebbers die dit ook wel eens hebben gehad dan wel hebben gehoord en wat zou er moeten gebeuren om dit geluid weg te krijgen

vrgr. Henry
LeonW
3rd Gear member

Waarschijnlijk iets in de bak wat niet fris meer is.
Volvo S70 2.5T
vin940
4th Gear member

In het Volvo 850 Forum wordt dit duideluik besproken, nu heb jij een V70 maar wel de zelfde bak zit eronder. Deze bakken gaan geluiden maken als een paar ton erop hebben zitten. Soms help het even om nieuwe bak olie in te doen, het geluid wat je hoort is de prisas, daar zit een beetje spelling op. Is trouwens wel je toplager vervangen. Het geluid wat er in zit zoals ik het toen ervaarde met mijn 850 heeft hij toch ruim 7 ton gehaald. Laat even weten wat het nou precies is????
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

Ben eens gaan zoeken op 850 forum en kwam de naam Dennis850 tegen, hij blijkt veel van versnellingsbakken, koppelingen enz. af te weten en heb hem dan ook een berichtje gestuurd.
Maar nieuwe bak-olie, of dat het toplager is vervangen weet ik niet, zal ik moeten navragen aan de persoon die de koppeling onder handen heeft gehad. Speling op de prisas zou ook goed kunnen, misschien heeft Dennis850 hier een helder antwoord op of wellicht een luisterd oor (weet nog niet waar hij woont maar rijd er graag even heen, kan makkelijk uit op gas)
vin940
4th Gear member

Ok hou ons op de hoogte succes verder
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

Heb inmiddels kontakt gehad met Dennis850, zeer waarschijnlijk is er iets met de versn.bak niet meer helemaal fijn......
Hij rijdt er niet minder om en schakelt ook prima maar op termijn komt er wel een andere bak in. Ik denk maar zo van nu heb je ruim de tijd om een bak te zoeken met weinig km's, doe je dat pas als de bak kapot draait (gebeurt overigens niet snel hoor) vind je meestal niet de goeie en zijn ze relatief erg duur. Dennis gaat op zoek naar een goeie bak en wil deze er dan ook wel onder zetten, het was trouwens een leuk telefoon gesprek en de afstand van onze woonplaats naar Dennis valt erg mee (zo'n 50 km)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”