Hallo allemaal,
Ik rij een 460 uit 96 en het ding heeft me al heel wat problemen veroorzaakt... Maar goed, het laatste wat ik (m'n beun) ontdekte, is dattie op drie cilinders loopt. Teun de Beun zit zelf te denken aan de volgende mogelijke opties, na wat speurwerk:
1: de zuiger/cilinder sluit niet goed aan, kapotte veerring?
2: verbrande klep / kleppen stoter naar zijn grootje
Het ligt dus niet aan de stroomvoorziening en we zullen wat dieper moeten graven...
Nou zit ik te twijfelen vanwege kosten; als ik ga zoeken naar een kappotte zuigerveer of een verbrande klep zit ik toch altijd vast aan bijvoorbeeld een volledig uit elkaar liggende motor, afvlakken van de cilinderkop, veel uren en dus kosten. En al met al geen zekere uitkomst, want als bijvoorbeeld de cilinder naar de balle is, dan moet pas echt in de buidel gaan tasten voor vier nieuwe...
Verschillende makkers hebben me al aangeraden om 'm te verkopen maar ja, dat is dan ook weer zo rigoreus en bovendien ook niet gratis.
Verder kreeg ik het advies van een nieuwe motor kopen, maar ik heb geen idee waar ik dan aan moet denken qua kosten.
Anyone?
Groets,
Rob
drie cilinders
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
misschien hoort dit meer thuis in het 460 forum? 

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 2nd Gear member
Als het toevallig een b18u is, en als die op drie cilinders loopt bij stationair (bij meer gas niet)...... is het de inlaatpakking (althans zeer waarschijnlijk).
Is goed zelf te doen (4 uur werk met wat geluk en wat gevloek)
Is goed zelf te doen (4 uur werk met wat geluk en wat gevloek)
-
- 5th Gear member
Klep of zuiger defecten spoor je heel gemakkelijk op meteen druktest. Bougie eruit, drukmeter erop en ronddraaien. Lijkt me onwaarschijnlijk bij een benzine motor overigens.
Doet de cylinder helemaal nooit meer mee? stationair, halfgas, en dan volgas optrekken
1) vonkt de bougie, zoniet ckeck onsteking voor DIE cilinder, dus vanaf bougie t/m verdeelkap is dan verdacht.
2) doet injectie het (monopoint doet het zeker want de andere drie doen het, multipoint injectie even testen van injector, volgens mij via de testen van injectiesysteem laten klikken)
3) Als hij stationair niet meedoet en bij meer gas wel -> inlaatpakking vernieuwen.
Doet de cylinder helemaal nooit meer mee? stationair, halfgas, en dan volgas optrekken
1) vonkt de bougie, zoniet ckeck onsteking voor DIE cilinder, dus vanaf bougie t/m verdeelkap is dan verdacht.
2) doet injectie het (monopoint doet het zeker want de andere drie doen het, multipoint injectie even testen van injector, volgens mij via de testen van injectiesysteem laten klikken)
3) Als hij stationair niet meedoet en bij meer gas wel -> inlaatpakking vernieuwen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,