Zoals het bij een v40 hoort met deze leeftijd.
wazig sturen ,slecht in zijn eerste versnelling(busjes),hemel laat achter los,scharnierpen van bestuurders portier versleten en zuipen als een zeeman.Verder wel een fijne auto.
Minpunten van je Volvo (pijnlijk topic??)
- Niels 940
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:31
- Locatie: boxtel/oosterhout
1-mn 940 doet 1:8 a 1:7... (wat doet een s80 T6 dan? ik zie t hier 2x staan)
2-mensen uitleggen dat t een geniaal uitgebalanceerd ontwerp is, is bijna niet te doen
2-mensen uitleggen dat t een geniaal uitgebalanceerd ontwerp is, is bijna niet te doen
Niels
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991
- dste46
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 09.02.2006 - 22:22
- Locatie: Breezand
Ik heb mijn S80 2.4 Comfort uit '99 nog niet zo lang maar het af en toe lastig in z'n achteruitversnelling gaan is wel lastig, verder een fantastische auto.
Dirk
Dirk
Volvo S80 2.4 Comfort,
Volvo S40, T5, Momentum.
Volvo S40, T5, Momentum.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09.03.2006 - 21:19
- Locatie: Panningen
- tankdop niet op cv
- zuigers achterklep versleten. Klep MOET onder begeleiding naar onder
- ook krakende/kreunende rubbers voor bij drempels
- mechanische km-teller + dagteller i.p.v. digitaal (tsk, tsk, Volvo toch..., kon dat nou echt nog niet in 1996...!)
- afstandbediening via apart kastje i.p.v. in de sleutel
- ruimte binnenin
- speling (oubollige) pook
- spuuglelijke notenhout-accenten
- zuigers achterklep versleten. Klep MOET onder begeleiding naar onder
- ook krakende/kreunende rubbers voor bij drempels
- mechanische km-teller + dagteller i.p.v. digitaal (tsk, tsk, Volvo toch..., kon dat nou echt nog niet in 1996...!)
- afstandbediening via apart kastje i.p.v. in de sleutel
- ruimte binnenin
- speling (oubollige) pook
- spuuglelijke notenhout-accenten
Waarom wordt een hard broodje op den duur zacht, en een zacht broodje hard?
- Okkie
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 19:50
- Locatie: Zwolle
Minpunten van mijn V40:
- beenruimte achterin. (ben zelf nogal lang, dus de stoel op de achterste standen en er is achterin geen ruimte meer)
- verder hmmmm.....................helemaal niks
- beenruimte achterin. (ben zelf nogal lang, dus de stoel op de achterste standen en er is achterin geen ruimte meer)
- verder hmmmm.....................helemaal niks
Volvo S40 2.0 1997 (Full options)
Volvo V40 1,9D turbo 115 pk phase 2 2000
Volvo V70 2,5 10V luxury 1999
Volvo S40 1.8 1997
Volvo V40 1,9D turbo 115 pk phase 2 2000
Volvo V70 2,5 10V luxury 1999
Volvo S40 1.8 1997
- Okkie
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 19:50
- Locatie: Zwolle
Ik heb een S40 uit 1997 gehad met een mechanische teller?! [-Xmenjo schreef:Kon blijkbaar pas vanaf '97Cuijpy schreef:- mechanische km-teller + dagteller i.p.v. digitaal (tsk, tsk, Volvo toch..., kon dat nou echt nog niet in 1996...!)
Volvo S40 2.0 1997 (Full options)
Volvo V40 1,9D turbo 115 pk phase 2 2000
Volvo V70 2,5 10V luxury 1999
Volvo S40 1.8 1997
Volvo V40 1,9D turbo 115 pk phase 2 2000
Volvo V70 2,5 10V luxury 1999
Volvo S40 1.8 1997
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:



Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is een overjarige geweest, de wisseling van mechanisch naar lcd was al eind 1996.Okkie schreef:Ik heb een S40 uit 1997 gehad met een mechanische teller?! [-Xmenjo schreef:Kon blijkbaar pas vanaf '97Cuijpy schreef:- mechanische km-teller + dagteller i.p.v. digitaal (tsk, tsk, Volvo toch..., kon dat nou echt nog niet in 1996...!)
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 19:38
RrRrR schreef:Jaaa, hij moest toch een keer komen, de MINPUNTEN van je Volvo...
:shock:![]()
![]()
Uiteraard ben ik na 7 Volvo's een echte Volvo-fan/liefhebber en zou ik heel moeilijk over kunnen stappen naar een andere auto. Maar alle voordelen kennen ook nadelen. Ik ben benieuwd wat bij jullie auto's de MINPUNTEN zijn. Pluspunten hebben we denk ik allemaal genoeg, maar wat vind je storend aan je Volvo....
Ik ben benieuwd? :razz:
-----
Hier mijn bijdrage.
S40 1.8 en 2.0 Aut.
- Afstandelijke besturing (1.8 en 2.0)
- Sponige remmen (1.8 en 2.0)
- Trage (nadenkende) automaat (2.0)
- Rumourige motor (2.0)
S60 2.4 170pk Aut. en 2.4T Aut.
- Ruimtegebrek achterin (beide)
- Automaat schakelde naar mijn gevoel te snel terug (beide)
C70 2.5T Aut. en T5 Aut.
- Aarzelende automaat (2.5T)
- EEEENORME draaicirkel (T5)
- Verbruik (T5) - maar goed... dat weet je...![]()
- Verslavende auto (beide) -LOL-![]()
S80 T6 Geartronic
- EEEENORME draaicirkel
- Verbruik, zoals bekend bij de T-motoren... dat is onlosmakelijk aan elkaar verbonden![]()
-----
Nou... dat viel toch best wel mee...
Nou ,ik heb een V70 2.5 D van '2000 gekocht 3 weken geleden , maar de is de deur alweer uit , GELUKKIG , als je gek wilt worden van al dat vreselijke goedkope krakende plastic , koop dan een V70 !
Wat banaal voor een auto met zo'n nieuwprijs.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 22:21
Minpuntje van de Amazon: geen tonnen-teller! Toen het model uit kwam werd er al mee geadverteerd hoe degelijk deze was, zat er een anti-roest coating op, etc etc. Maar kennelijk was het toch niet ingepland dat de auto's langer dan 99.999 km mee zouden gaan? De motoren van de Amazon, vooral de B18, staan inmiddels bekend als een van de sterkste automotoren die er zijn..
Ik geloof dat er in Amerika een recordhouder rijdt in een P1800 die over de 1.000.000 gegaan is.. 100x rond de klok dus.. Of heeft de p1800 wel een tonnen-teller?
Mijn Ama is onlangs over de ton gegaan (geen idee voor de hoeveelste keer) en staat nu op 00500 km..
Ik geloof dat er in Amerika een recordhouder rijdt in een P1800 die over de 1.000.000 gegaan is.. 100x rond de klok dus.. Of heeft de p1800 wel een tonnen-teller?
Mijn Ama is onlangs over de ton gegaan (geen idee voor de hoeveelste keer) en staat nu op 00500 km..
- Gmid
- 3rd Gear member
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 23.05.2006 - 19:11
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
Minpuntje van de 850 is toch wel de kwaliteit van sommige exterieur onderdelen. Ik noem dan de strips langs de voorruit, over het dak (degenen die een 850 rijden weten wel waar ik het over heb), en ik noem dan de achterlichten van de estate.
- Amieke850
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
- Locatie: Zoetermeer
Amieke850 schreef:Hier een blije 850 eigenaresse![]()
![]()
![]()
Tot op heden (ruim 1 jaar in m'n bezit) nog geen enkel minpuntje aan m'n 850 weten te ontdekken.. ondanks z'n leeftijd en km stand geen rammeltjes etc., van het 'hoge' verbruik (itt tot mijn vorige auto) was ik bij aankoop op de hoogte... event. slijtage van onderdelen etc. is ingecalculeerd ...
Concl.: alles in orde en hij voldoet perfect aan mijn verwachtingen.. echte topkwaliteit dus... =D>
850 GLE: update [ruim 1 jaar verder]:
Nu dus 2 jaar in het bezit van deze nu 14 jarige roffel, zeer basic uitgevoerd: nog steeds kan ik geen minpuntje[-s] bedenken, geen kostbare reparaties, geen rammeltjes; alles werkt naar behoren en ik geniet nog elke dag van deze oudere jongere ..duszz.. still going strong.. :propellerhead:
- VeeSeuventig
- 4th Gear member
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 09:45
V70 Classic, 2.5l - 10 klepper (1998):
Bijna een jaar in bezit. Enige minpuntje vind ik de ruimte voor de achterpassagiers, dat had wat meer mogen zijn. Wij hebben een zoontje van 18 maanden en als die in zijn kinderstoel achterin zit, zit ie met z'n voetjes tegen de rugleuning van de voorstoel. Van de andere kant, volwassenen zitten er eigenlijk prima, dus ben benieud hoe het is als ie straks wat groter is.
Voor de rest niets dan lof. Het verbruik valt me 100% mee, bij aanschaf werd gezegd dat ik er in het gunstigste geval 1 op 10 mee kon halen, maar ik haal als gemiddeld verbruik. Wanneer ik zelf rijd
(veel snelweg) haal ik de 1 op 12.
Bijna een jaar in bezit. Enige minpuntje vind ik de ruimte voor de achterpassagiers, dat had wat meer mogen zijn. Wij hebben een zoontje van 18 maanden en als die in zijn kinderstoel achterin zit, zit ie met z'n voetjes tegen de rugleuning van de voorstoel. Van de andere kant, volwassenen zitten er eigenlijk prima, dus ben benieud hoe het is als ie straks wat groter is.
Voor de rest niets dan lof. Het verbruik valt me 100% mee, bij aanschaf werd gezegd dat ik er in het gunstigste geval 1 op 10 mee kon halen, maar ik haal als gemiddeld verbruik. Wanneer ik zelf rijd

2005 :: V70 Classic, 2.5 10v, Vialle LPi
2003 - 2005 :: V40 PhI, 1.9td
2001 - 2003 :: 460 GLE, 1.7
2003 - 2005 :: V40 PhI, 1.9td
2001 - 2003 :: 460 GLE, 1.7
- HowS40
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:18
Heb niet deze hele topic gelezen dus weet niet of dit al geschreven is maar mijn minpunt (ik hoorde dat het vaker voorkwam) is dat mijn achterraam rechts telkens stuk is.
Fun-liner:Heb een hekel aan bumperklevers......Zit er weer één voor me!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40982
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Die onbalans had ik ook (my03) maar met het omwisselen van de banden naar Michelins is het verdwenen.VolvoXC70 schreef: - onbalans in de auto. Ik heb de auto nu bijna 3 jaar (nieuw gekocht) en de trillingen zijn niet weg te krijgen.
Dat zou jammer zijn.Bovengenoemde punten wegen voor mij zwaar genoeg om over te stappen naar en ander merk (levering januari 2007)...
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70