Hallo allemaal.
Ik ben voornemens om misschien een S80 te kopen. Liefst eentje met wat ervaring,.. daarbij zat ik te denken aan de 2.9!
Hoe is de ervaring hier met de 2.9?
- wat zijn de KM standen (rijden er hier met ruim 4 ton rond?)
- wat is een gemiddeld verbruik (ja afhankelijk van rechtervoet, maar...?)
- weet iemand een leuke te staan.
Groetjes
Misschien is een S80 2.9 wat?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 07.09.2005 - 10:23
- Locatie: Hillegom
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
S80 is een goede keus. Waarom specifiek de 2.9?
S80 Executive
S80 Executive
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 07.09.2005 - 10:23
- Locatie: Hillegom
2.9 hoeft niet specifiek. Ik vind dat alleen wel een motor die bij deze auto past. 170 pk mag ook
Dat het een goede keuze is ben ik blij om.
zeker weinig 2.9 rijders hier?
Dat het een goede keuze is ben ik blij om.
zeker weinig 2.9 rijders hier?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:50
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Informeer maar eens naar een T6. Reacties genoeg.
Zelf zou ik voor een executive gaan. Erstaan op www.gaspedaal.nl nu een aantal te koop. Let wel op: een echte executive is o.a. te herkennnen aan het executive schildje bij de achterste raamstijl en de stiksels in de leren bekleding. Daarnaast hebben de oudere modellen 2 stoelen ipv een achterbank. Hiertussen zit een koelbox en een tv schermpje.
Hij is in verschillende motoren te krijgen.
Zelf rij ik een 2.4 170 pk automaat met LPI, en vind het heerlijk om in te rijden! T6 heb ik ook gereden, maar is net een vliegtuig, zo snel. Fantastisch, maar beter niet voor mij ( gezien mijn rijstijl ).
Zelf zou ik voor een executive gaan. Erstaan op www.gaspedaal.nl nu een aantal te koop. Let wel op: een echte executive is o.a. te herkennnen aan het executive schildje bij de achterste raamstijl en de stiksels in de leren bekleding. Daarnaast hebben de oudere modellen 2 stoelen ipv een achterbank. Hiertussen zit een koelbox en een tv schermpje.
Hij is in verschillende motoren te krijgen.
Zelf rij ik een 2.4 170 pk automaat met LPI, en vind het heerlijk om in te rijden! T6 heb ik ook gereden, maar is net een vliegtuig, zo snel. Fantastisch, maar beter niet voor mij ( gezien mijn rijstijl ).
V 70 2.4T 200 pk, RTI, Sportleder, 18 inch R velgen, HU803, K&N luchtfilter
S 60 T5 250 pk Geartronic, 18 inch R velgen, DVD RTi, Leer, HU 803, Imiv, BSR Optiflow, Ipd TCVVerkocht
S 60 T5 250 pk Geartronic, 18 inch R velgen, DVD RTi, Leer, HU 803, Imiv, BSR Optiflow, Ipd TCVVerkocht
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 07.09.2005 - 10:23
- Locatie: Hillegom
Volgens mij is zo'n T6 nog een stukje dorstiger dan de NA2.9. Het snelle ben ik redelijk gewend. Mijn huidige 850 heeft zo'n 300pk.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:50
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Ik denk dat het verbruik niet veel uit zal maken. Anders gooi je er toch lekker LPI ( Vialle ) in. Lachen bij het tanken.
V 70 2.4T 200 pk, RTI, Sportleder, 18 inch R velgen, HU803, K&N luchtfilter
S 60 T5 250 pk Geartronic, 18 inch R velgen, DVD RTi, Leer, HU 803, Imiv, BSR Optiflow, Ipd TCVVerkocht
S 60 T5 250 pk Geartronic, 18 inch R velgen, DVD RTi, Leer, HU 803, Imiv, BSR Optiflow, Ipd TCVVerkocht
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Gas moet je toch op koken hahaha, dat kan een goede oplossing zijn. Maar het verbruik blijft dan hoog
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ik denk dat het verschil in verbruik tussen de 2.9 en T6 niet zo groot is. De T6 kun je heerlijk op koppel rijden, dus weinig toeren. De 2.9 heeft meer toeren nodig om vlot te zijn, dat heeft een hoger verbruik tot gevolg.
S80 Executive
S80 Executive
- Huskvarna
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 08.10.2007 - 16:49
- Locatie: harderwijk
Rijdt zelf de 2.9 en ben een rustige rijder, verbruik is altijd 1 op 10 met z,n 60% stadsverkeer.
Op de lange afstand al 1 op 12 gereden.
De 2.9 is eigenlijk een 3 liter blok en veel betrouwbaarder als een T6.
Op de lange afstand al 1 op 12 gereden.
De 2.9 is eigenlijk een 3 liter blok en veel betrouwbaarder als een T6.
V70 2.4T 1999 classic
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
- sportfan27
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 11.02.2009 - 13:09
- Locatie: Rotterdam
Heb zelf ook proef gereden in een 2,9 maar het is uiteindelijk een 2.4T geworden, de 2,9 loopt iets rustiger (6 cylinder) dan de 2.4 (5 cylinder) naar mijn idee maar veel scheelt het niet , de 6 cylinder is wel zuiniger want 1 op 10 met 60% stadsverkeer haal ik bij lange na niet , en dan rij ik ook rustig.
Daarin tegen heb ik met de turbo wel veel koppel onderin en dat mist de 2,9 weer een beetje, het is maar net wat je zelf wilt.
Daarin tegen heb ik met de turbo wel veel koppel onderin en dat mist de 2,9 weer een beetje, het is maar net wat je zelf wilt.
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
heb zelf een 2.4 met 170pk en kom totaal niets te kort
heb voor ik deze aanschafte in verschillende wagens (s80) gereden ook een aantal met t6 motor en ik moet zeggen het rijdt wel het prettigst met die motor altijd vermogen zat
zou ik zeker ook overwegen naast de 2.9 of ga zo ie zo even rijden dan ben je verkocht
heb voor ik deze aanschafte in verschillende wagens (s80) gereden ook een aantal met t6 motor en ik moet zeggen het rijdt wel het prettigst met die motor altijd vermogen zat
zou ik zeker ook overwegen naast de 2.9 of ga zo ie zo even rijden dan ben je verkocht
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21751
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Die 2,9 is een prima motor. In mijn eerste 960 zat er ook een in.
Wat reed die lekker en soepel, wat een geluid en wat heb ik gelachen om dat petjesvolk bij verkeerslichten.
Koop een 2,5T. Die is veel soepeler onderin en ga niet rijden in een 2,9. Anders koop je waarschijnlijk een 6 cilinder ...
Wat reed die lekker en soepel, wat een geluid en wat heb ik gelachen om dat petjesvolk bij verkeerslichten.
Koop een 2,5T. Die is veel soepeler onderin en ga niet rijden in een 2,9. Anders koop je waarschijnlijk een 6 cilinder ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
?? Deze snap ik niet..Koop een 2,5T. Die is veel soepeler onderin en ga niet rijden in een 2,9. Anders koop je waarschijnlijk een 6 cilinder ...
_________________
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
6 cilinders hebben een verslavende loop qua gedrag en power.... 
Tot nu toe nog geen problemen gehad met de T6, en hopelijk ook voorlopig nog niet, maar de power die eruit komt is fantastisch... alleen de kolk in de tank is wat minder....

Tot nu toe nog geen problemen gehad met de T6, en hopelijk ook voorlopig nog niet, maar de power die eruit komt is fantastisch... alleen de kolk in de tank is wat minder....

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21751
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Thijs, die Zweedse 6 in lijn rijdt inderdaad verslavend lekker. Rob heeft dat zelf ook begrepen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Verslavend...


-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 07.09.2005 - 10:23
- Locatie: Hillegom
JA HET IS WAT!!!!
JA HET IS WAT!!!!

- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
???
Heb je er een gekocht?
Heb je er een gekocht?
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)