Sinds november 2008 in het bezit van mijn XC70 MY09. (km 4500)
Sinds enige tijd hoor ik een kreunend, krakend geluid bij langzame bochten naar links en rechts. Tevens bij optrekken...... het geluid is niet altijd aanwezig en is volgens mij voelbaar in de bodem.
dealer gaat nu achteras rubbers vervangen voor zachtere exemplaren.
Zijn er meer forumleden die ook vergelijkbare ervaringen hebben.
tevens is het dieselverbuik vrij hoog 10l/100km :-x ..... graag uw ervaringen!
Bijgeluiden in XC70 MY09
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
volgens mij zit het rond het stoelframe
Volvo for life
-
- Starter
[quote="hadico"]Achterasrubbers of achterste subframerubbers?[/quote]
Mogelijk hebben ze de subframe rubbers bedoeld dat is niet geheel duidelijk. Rubbers moeten uit Zweden komen.
Mogelijk hebben ze de subframe rubbers bedoeld dat is niet geheel duidelijk. Rubbers moeten uit Zweden komen.
[/s]V70 2.5 20v Jun 1997
V70 D5 Nov 2002
XC70-Nov08
V70 D5 Nov 2002
XC70-Nov08
- hadico
- 5th Gear member
Daarom de vraag .
De subframerubbers kunnen inderdaad geluiden en een 'gevoel' in de vloer geven.
Vreemdste is wel dat als je het rubber eruit hebt dat je hier niets aan kunt zien maar ze zijn evenwel in staat om geluid te geven.
Hopelijk is het snel opgelost (backorder is vaak lastig) en hebben ze de rubbers in zweden wel.
De subframerubbers kunnen inderdaad geluiden en een 'gevoel' in de vloer geven.
Vreemdste is wel dat als je het rubber eruit hebt dat je hier niets aan kunt zien maar ze zijn evenwel in staat om geluid te geven.
Hopelijk is het snel opgelost (backorder is vaak lastig) en hebben ze de rubbers in zweden wel.
-
- 2nd Gear member
ook ik heb een kreunend geluid ergens bij de vooras bij het nemen van drempels, volgens mij is het vooral aanwezig bij lage buiten temperaturen. Zou het het zelfde kunnen zijn?
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH
- hadico
- 5th Gear member
Zou kunnen maar met geluid is het zo niet te zeggen of het ook inderdaad bij jou om dezelfde klacht gaat, laat er anders eerst bij de dealer eens naar luisteren. :roll:kameel1 schreef:ook ik heb een kreunend geluid ergens bij de vooras bij het nemen van drempels, volgens mij is het vooral aanwezig bij lage buiten temperaturen. Zou het het zelfde kunnen zijn?